ik verlies slijm, maar iemand zegt dat het deze bacterie kan zijn, ik wordt er een beetje bang van.. Weet iemand wat je dan precies voor klachten hebt? liefs
Bij mij werd mijn urine gecontroleerd op uitdroging en kwamen ze deze bacterie op het spoor (urineweg/blaas infectie). Ik had hier echter geen klachten van maar moest wel een antibioticakuur voor innemen. Volgens de arts kon ik deze bacterie al heel lang bij mij hebben zonder er enige klachten van te hebben. Het is alleen nodig om voor de bevalling te weten of je inderdaad deze bacterie bij je draagt i.v.m. besmetting van het kindje en de te nemen maatregelen.
Ik neem aan dat je vaginale afscheiding bedoelt? Dat is volkomen normaal tijdens de zwangerschap, ook om veel meer dan normaal te verliezen. Het heeft niets met een infectie te maken (tenzij het stinkt of een rare kleur heeft). De enige klachten die je van GBS kan hebben is een blaasontsteking. Verder merk je er niets van als je ze bij je draagt. In NL wordt alleen getest op GBS als je een verhoogd risico hebt dat je kindje er ziek van zou kunnen worden (urineweginfectie tijdens zwschap, >24u gebroken vliezen, geboorte voor 37 weken).