6weken zwanger, maar voel me niet zwanger....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fientje2007, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

hallo dames, wat fijn om dezelfde ervaringen te horen. is toch een beetje een geruststelling.

Ik heb morgen mijn eerste echo, en vind het erg spannend, ook omdat je zoveel verhalen hoort over de lege vruchtzakjes e.d. Maar mijn gevoel zegt tegenwoordig dat het goed zit (eerste twee weken had ik om de dag een ander gevoel, maar dat is puur onzekerheid).

Ik heb ook weinig kwaaltjes, behalve dat ik op sommige dagen doodmoe ben en vaak moet plassen (+ veel afscheiding). Vandaag vopor het eerst iets gevoeld wat op misselijkheid kan lijken.

Ik ben met name onzeker omdat ik de dag na mijn NOD bruinverlies heb gehad, gepaard met buikpijn. Toen zag ik het heel somber in, maar dat was snel over en sindsdien gelukkig geen nruinverlies en geen rare krampen meer. Heb inmiddels 4 testen gedaan en allemaal meteen positief, dus ben wat geruster.
    Heeft nog iemand zoiets meegemaakt (wat uiteindelijk goed kwam)? Ik had toen meteen de gyn gebeld en die vond het niet zo spannend (kon de innestelling zijn)

2. Medde

Medde Lid

8 jan 2009
    55
    0
    0
    Hoi Adi, ik heb dit zelf niet meegemaakt maar ik heb er heel veel over gelezen op deze site; dat schijnt een innestelingsbloeding te zijn; kan totaal geen kwaad volgens diverse dames op deze page. Daarnaast kan je ook nog bloedverlies krijgen na sex of als er een wondje bij je baarmoeder zit. Als het niet heel veel en heel helder bloed is, schijnt er niets aan de hand te zijn, succes en ik deel je overige gevoelens! Hoop over 3weken (!) ook een echt kindje met kloppend hartje te zien.

3. LFCsesje

LFCsesje Lid

3 feb 2009
    70
    0
    0
    ik ben ook 6 weken en 1 dag :)
    heb nog niet echt klachten..voel het ook niet ben daarom ook soms al bang dat er niks is ofzo...
    moet over 2 wekend naar de verloskundige en dan ook snel voor een echo..pas dan zal het pas echt doordringen..
    heb wel pijneleke borsten en plas meer en soms urine verlies als ik nies of hoest dat heb ik nog nooit gehad dus dat zal wel een teken zijn..
    ben 's ochtends hongerig maar daarna gaat het wel eet ook niet meer (alleen extra fruit enzo).

het is nu vooral onzekerheid en angst..
    ga toch nog maar een test halen zodat ik die kan den voordat ik daar heen ga ook al heeft de huisarts het toch echt bevestigd..

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ha dames,

zo herkenbaar al die onzekere gevoelens ;)
    Ik heb wel wat klachtjes (moe, honger, gevoelige en groeiende borsten), maar toch vraag ik me nog elke keer af of het nog wel goed zit en of het allemaal goed zal blijven gaan. Het is gewoon onwerkelijk.
    Vanmorgen nog een test gedaan ivm Moeders voor Moeders, maar sneller en positiever kan bijna niet :D . Dat geeft me dan toch weer voor even een gerust gevoel.

Hopelijk durven we het snel wel te geloven en voelt het goed.

5. Wuppertje

Wuppertje Lid

14 jan 2009
    18
    0
    0
    Docente Engels
    Alphen aan den rijn
    Ik ben ook nog niet zo lang zwanger en merk erg weinig. Ik ben wel moe en heb af en toe gevoelige borsten. Ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt, dat heb ik ook. Een kwaaltje op zijn tijd om aan te geven dat ik echt zwanger ben zou ik fijn vinden....

Wuppertje

6. kellebell

kellebell Lid

16 jan 2009
    6
    0
    0
    hallo allemaal,

Ook hier hardstikke onzeker over weinig klachten. Ook al weet je dat het niet hoeft. Het zou toch wel fijn zijn als je ergens last van hebt dan geloof je het beter. Nu vergeet ik het ook wel eens dat ik zwanger ben. Maar morgen heb ik mijn eerste echo, dus ben benieuwd of het dan goed is en of het gevoel dat je een kind draagt er dan ook komt.

groetjes

7. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi Medde

Precies mijn angst over ma's en windeieren. Lijkt me heel erg als het je overkomt en ben er dus als de dood voor. De eerste echo dan ook zo laat mogelijk gepland... Moet ook nog drie weken wachten op de echo!

heb iets meer kwaaltjes denk ik; super moe, moe, moe, moeilijke eter ineens geworden, borsten uit bh gegroeid en slaap slecht...

vera

8. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Spannend he allemaal. Ben benieuwd hoe de echo gaat morgen Adi en Kellebel!
    Ik zag in de spiegel opeens een buikje....BEGINT DAT NU AL!?! Nog uitgerekt van mijn dochter zeker ? :)

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je moet je echt nergens zorgen over maken,,
    je moet juist blij zijn dat jij (nog) nergens last van heb..
    ik ben nu 11 weken en de enigste dingen waaraan ik het merk is dat ik erg vermoeid ben, en gevoelige borsten !
    ik ben daar juist super blij mee,, ik zag echt op tegen de hele dag boven de wcpot hangen hahahaha

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hee meiden,

Allereerst allemaal gefeliciteerd!

Ik wil even melden dat ik ook nergens last van heb gehad. Gedurende negen maanden een keer een kwartiertje misselijk geweest, en pas na een paar maanden werd ik wat meer moe. (En natuurlijk in de laatste maanden maagzuur en moeheid etc.) Maar eigenlijk had ik nergens last van.

En ik heb nu een gezonde en prachtige zoon!

Dus maak je niet te druk...

Maar ik begrijp jullie wel hoor. Ik had het zelf ook. Iedereen lijkt wel ergens last van te hebben en ik voelde me kiplekker. Daar word je wel onzeker van op dat moment. Maar goed, bij mij is het dus ook helemaal prima gegaan. Dus het zegt niks!

Nou, sterkte meiden, en ik hoop voor jullie dat het zo blijft.

Lindangel

11. kellebell

kellebell Lid

16 jan 2009
    6
    0
    0
    hallo,

Nou wij zijn vanmorgen voor de eerste echo geweest en alles is goed. Het hartje klopt :D. helemaal geweldig en ik kan jullie verzekeren dat het met dat gevoel wel goed komt nu ik weet dat het goed is ben ik helemaal blij en zwanger. Het dringt nu echt goed binnen.

Allemaal heel veel succes bij jullie eerst echo.

groetjes

12. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb vanochtend ook mijn echo gehad, ik ben 11 weken zwanger. Maar nog geen klachten hoor! (buiten mijn zere borsten dan) En houden zo, ik moet nog 6 maanden :p

13. LFCsesje

LFCsesje Lid

3 feb 2009
    70
    0
    0
    ik heb gister toch nog een test gedaan gelukkig 2 streepjes pffew en mijn moeder verteld voel me nu een stuk minder angstig...
    voel echt heel weinig hoor vandaag nog helemaal niks zelfs.. ik denk dat we dit moeten koesteren want er kan nog van alles komen..

maar las ik het nou goed dat een beetje bruine afscheiding geen kwaad kan? ik heb het nietmaar ik dacht het ergens gelezen te hebben dat dat foute boel is dus met elke druppel die ik voelde rende ik al naar de wc..
    ook dit is een stuk minder vandaag... voel me nog steeds niet echt zwanger maar weet zeker dat als ik de echo heb en alles klinkt goed dat ik me dan pas ga realiseren dat het echt zo is..

ben zooooo blij met deze website ... handige tips en toch best gezellig een beetje posten :)

groetjes van een happy mama

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoihoi!

Dat klopt echt, bruine afscheiding kan geen kwaad, dit is oud bloed. En zolang het daarbij blijft is het prima. En niet iedere vrouw is misselijk hè? En als ze zeggen dat misselijkheid wijst op een goede zwangerschap....dat is absoluut onzin! Volgens mijn gyneacologe is dat een hardnekkig fabeltje. Als je niet misselijk bent, kan je lichaam gewoon beter de hormonen verwerken.

Maar kan de zorgen goed voorstellen hoor, behalve gevoelige borsten en wat eerder moe kan ik ook niet zeggen dat ik last heb. En dat maakt mij ook ongerust. Ach, iedere vrouw heeft daar last van :)), daar stel ik mezelf dan maar mee gerust ;) .

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij mijn eerste had ik ook nergens last van ne nu net zo.
    ruik alles net iets beter en ben wat moeiig maar verder. ooh en ik lus sommige dingen ineens niet echt meer maar dat kan ook van de buikgriep van vorige weekend komen hihi.

vanmorgen aar arts geweest een ff een bevestiging echo gehad dr zit wel wat mooi zakje te zien met een wit streepje erin. heb de eerste foto dus al.
    zo maar eens bellen denk ik voor afspraak frauenarts.

Deel Deze Pagina