Oke dit is echt genant..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Lang getwijfeld maar nu ben ik het wel zo zat.

Na de bevalling van Sylvano al urineverlies overgehouden maar wel controleerbaar. Nu extreem veel afscheiding maar ook nog urine verlies, niet bij niezen of hoesten maar schijnbaar na het toiletbezoek loopt er nog wat uit en dit bij elkaar gaat vreselijk ruiken. Ik zit al te draaien op de wc op elk druppeltje eruit te laten lopen en merk dan ook dat er nog wat uit loopt maar schijnbaar komt er daarna nog meer. Ik zou me eigenlijk ieder uur moeten verschonen maar dat vindt ik toch echt te gek. Inlegkruisje/maandverband is geen optie daar krijg ik schimmels van en gaat vreselijk broeien..
    Tips??

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    He wat vervelend. Herken het wel hoor. Ik heb bijv spatische darmen en vaak last van diaree(lekker onsmakelijk sorry hihi). Door de persdrang van de kramp die word veroorzaakt merk ik vaak als ik dat langduriger heb gehad mn bekkenbodem ook niet zo meewerkt. Ik verschoon me op zn dag dan toch maar een aantal keer hoe vervelend ook. Geen idee of training van de bekkenbodem nog helpt, maar dat zou je misschien even kunnen navragen aan verloskundige. Succes!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dit deed ik via de bekkenfysio helaas destijds ook helemaal niets uitgehaald, wilde dit proberen weer op te pakken na de bevalling.. Maar zal het eens aangeven!

4. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Herkenbaar sinds een paar dagen en ook niet elke dag.
    Dus ik ga het morgen even aangeven bij de gyn.... ik ben benieuwd wat hij zegt te doen eraan.

5. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Je zou misschien wasbare inlegkruisjes kunnen proberen? Die broeien veel minder dan wegwerp. Op www.cutecotton.nl hebben ze verschillende soorten.

6. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Oh ik zou je verhaal zo kunnen schrijven.. :(

Hier precies hetzelfde probleem, al leg ik me er soms maar bij neer. Ik oefen wel steeds door als ik plas, het ook op het toilet even op te houden. Hierdoor heb ik wel het gevoel dat mijn spieren weer een beetje werken, maar het wordt volgens mij nooit meer zoals het geweest is.

Voor de bevalling kon ik het ook zo een hele middag ophouden, nu moet ik mezelf er maar aan herinneren, dat ik voordat we in de auto stappen of ergens heen gaan eerst even naar het toilet ga. Dan voorkom ik dat als ik nies of moet lachen, het niet druppelsgewijs uit me loopt. :)

7. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Is er misschien een ander soort maandverband wat je kan gebruiken wat minder broeit?

Ik heb na de bevalling van mijn dochter ook incontinentie overgehouden. Het was eerst alleen met hoesten, niezen maar tijdens deze zwangerschap is het zo veel erger geworden dat ik via mijn bekkenfysio medische inlegpads heb. Gewoon vergoed door de zorgverzekeraar (na eigen risico)

Zelf heb ik het vermoeden dat mijn urinebuis niet goed afsluit, waardoor er 5-10 minuten na de wc gang nog af en toe uitdruppelt. Soms met inspanning kan dit wel ook heel veel zijn..

8. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Ik herken dit probleem. Maar ik ben nog niet zwanger geweest. Wel incontinentie gehad na operatie aan de ureter en blaas. Er bestaat medicatie om dat te minderen (mictonorm). Enige bijwerking is een erg droge mond. Ik neem het niet meer, omdathet nu onder controle is.

Wat ik ook doe is na het plassen even blijven zitten. Na enkele minuten kom er altijd nog een plasje, dit omdat ik met retentie zit. (Mijn blaas ledigt niet volledig). Blijf er niet mee zitten, vraag advies aan een arts.

9. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb hier geen last van, maar weet wel dat maandverband en inlegkruisjes in principe niet bedoeld zijn voor urine. Dat kan verklaren waarom het gaat ruiken.

Informeer bij een apotheek is naar een proefpakket van 'Tena lady'. Dit is absoluut niet alleen voor incontinente bejaarden, maar ook voor vrouwen die bijv. door zwangerschap/bevalling incontinent zijn geworden.

Hopelijk heb je hier iets aan, sterkte ermee :) En ehm... vind het trouwens niet gênant. Er schijnen heel veel vrouwen last van te hebben. Fijn dat je het juist bespreekbaar maakt denk ik :)

10. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    etos huismerk heeft urinemaandverband, dat broeit echt veel minder tot (bij mij) niet. Ik gebruik het al minstens een jaar en nooit ergens last van. Terwijl ik geen week of langer achter elkaar maandverband of inlegkruisjes kan verdragen.

Ik weet niet of dit zou helpen maar de versie die ik gebruik zit in een groene verpakking en ligt bij het gewone maandverband in de stelling.

Succes!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ga eens opzoek dankje !
    Wat ik er vooral genant aan vindt:
    Net geplast, op de bank gezeten uur laten moet ik weer plassen dus sta op en ruik de lucht alweer bah..

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg!

Ik had na de bevalling van m'n dochter moeite om mijn blaas leeg te plassen. Dan dacht ik dat ie leeg was en bleek er na een echo nog 500 ml in te zitten. Toen heb ik de tip gekregen om m'n bekken te kantelen terwijl je nog op de wc zit. Dat deed ik toen drie keer voor ik opstond.

Misschien heb je daar wat aan? En regelmatig naar de wc gaan. Succes!

13. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hier ook zo veel last van

mijn kinesist raadt me in ieder geval (erotische) balletjes aan om bekkenbodemspieren te trainen na bevalling... ze zei me dat elke vrouw zo'n balletjes in huis zou moeten hebben ;)

14. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Dit heb ik idd ook al veel gehoord.

15. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Kwam net bij kaatje katoen inlegkruisjes tegen misschien is dat een optie?

Deel Deze Pagina