Seks voor Zaadonderzoek?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mammietammie, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Binnenkort moet mijn vriend voor het eerst een potje inleveren. Nu wil hij het liefst 'voor het zingen de kerk uit' en dan het potje vullen. Maar kan dat wel? Bedankt voor jullie hulp :)

2. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Ik heb geen flauw idee.. Hier is manlief gewoon aan het hand arbeiden gegaan..

3. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    nee dat kan niet, het voorvocht moet er ook bij in, lees het protocol maar eens door, als het goed is heb je die er bij gekregen

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, dat mag niet. Je mag het alleen opwekken door te masturberen. Je mag niet gemeenschap hebben en dan voor het zingen de kerk uit. Puur handwerk, helaas. Anders is de uitslag niet betrouwbaar, omdat er dan ook speeksel of vocht bij zit.

5. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oh jammer :( :p We hebben geen folder of iets dergelijks gehad, vandaar ook mijn vraag. Bedankt voor de info!

6. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    #6 perzik, 22 mei 2013
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
    Toen mijn vriend voor zaadonderzoek ging stond er in de de bijsluiter van ons ziekenhuis ook dat er 5 dagen vooraf de donatie in het potje geen zaadlozing mocht hebben plaats gevonden.

7. logo

logo Niet meer actief

Het klopt, hij mag 5 dagen geen zaadlozing hebben en alleen masturberen. Daarna moet het ook vrij snel in het zkh zijn.
    Ik zou het zkh bellen en een folder vragen. Raar hoor dat ze dat niet hebben gegeven.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad even een folder vragen en duidelijke informatie. Het komt allemaal nogal precies qua onthouding, opwekking, opvangen, vervoer en inleveren. Anders wordt de uitslag niet als betrouwbaar gezien en moet je nog een keer. Succes!

9. 5 dagen? Dat vind ik wel erg overdreven hoor :)

Hier was het volgens het boekje 3 dagen, geloof ik, en volgens mij mocht het ook niet langer dan dat zijn. Wij hebben zoveel onderzoeken gehad dat we zelf geexperimenteerd hebben met onthouding, en bij ons bleek dat we met maar 1 dag onthouding de beste uitslag hadden.

10. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    De huisarts heeft ons wel vertelt dat we 1 tot 3 dagen onthouding moeten hebben en dat het binnen een uur na productie ingeleverd moet zijn (wel bij het ziekenhuis trouwens niet bij de ha). Dus daar houden we ons dan maar aan.

11. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mijn vriend deed eerst ook 3-5 dagen en de uitslag bleek dat we op een normale zwanger kunnen worden.

En toen zeiden ze 1 dag vantevoren en bleek dat we niet op een natuurlijke manier zwanger kunnen worden want dat is de definitieve uitslag.

Hoe je het ook wilt hebben. Met 1 dag vantevoren is de realiteit en daarmee moesten we het doen. =/

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier minimaal 3 dagen onthouding en maximaal 7 dagen. Korter of langer kan effect hebben op de zaadkwaliteit en dan is het onderzoek niet betrouwbaar.

13. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    mijn vriend heeft ook vaak moeten inleveren tussen de 5 a 2 dagen onthouding .. maar hoe langer de onthouding was ... hoe beter het zaad was .. hoe korte de onthouding was hoe slechter .. dus dat is bij iedereen verschillend en moment opnamens . het ligt er ook aan ... of je warme baden neemt of rookt etc etc .. dan is de zaad ook nie van top kwaliteit .. ik zou als ik jou was gewoon effe de ha bellen of het ziekenhuis en vragen hoe het zit en wat ze het liefste hebben ;) ...

En idd je mag geen sex hebben om het op te vangen ..
    mijn vriend moest zelfs alles heel goed gewassen hebben etc ..
    en hand werk ...

veel succes ...

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bij ons stond er minimaal 2 dagen en maximaal 7 dagen onthouding, eerst goed wassen. NIET plassen ervoor (urine dood de cellen) en onder de kleding bewaren tot je het hebt ingeleverd. En dat inleveren graag binnen het half uur of een uur, dat weet ik even niet meer. Wij wonen op 5 minuten afstand, dus dat was neit zo'n issue bij ons.

15. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!

Wij hebben heel vaak zaad onderzoeken moeten doen en bij ons werkte het zo.

Voor het daadwerkelijke onderzoek 3 dagen niet meer klaarkomen.
    Op de dag van het onderzoek, handen wassen, met zeep en goed afspoelen en afdrogen, piemel wassen met water en goed afdrogen (GEEN zeep)

Daarna gewoon aftrekken en in het potje klaarkomen, alles, dus ook voorvocht en eventuele na-druppels.

Dan potje dicht en wat ik deed, ik deed het potje tussen mn borsten, shirtje erover heen, jas eroverheen en zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Je hoeft het natuurlijk niet tussen je borsten te doen maar mij leek dat ivm de warmte die daartussen zit beter dan het in je broekzak te doen :)

Inleveren en klaar!

En ow ja wij moesten ook altijd een afspraak maken bij de laborant omdat ze die zaadonderzoeken maar 3x per dag doen (dus maar 3 mannen) omdat het zeer arbeids intensief is dus dat zou ik nog wel even navragen als ik jou was!

Succes!

16. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Maar voor een vruchtbaarheidsbehandeling, 1 dag vantevoren?

17. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij ons werd verteld 4 dagen voor punctie onthouding van een zaadlozing dat komt de kwaliteit ten goede.
    En idd handwerk
    En bij zaadonderzoek warm houden tot inlevering

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier was het tussen 3-5 dagen onthouding en idd alleen door masturberen zaad verkrijgen.. Dan op temperatuur houden en binnen het uur in het ziekenhuis afleveren..

Wel erg raar dat je daar geen informatie voor hebt gekregen van tevoren, aangezien er behoorlijk wat eisen aan zitten..

Deel Deze Pagina