7+2 en nog niets op echo te zien...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Clau85, Jun 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6
    Hallo,
    Waarschijnlijk hebben jullie tal van dit soort berichtjes zien langskomen.
    Maar wil het toch even kwijt.
    Vandaag 7 + 2 zwanger, gisteren naar een echo centrum geweest voor een 'ben ik het wel of niet echo'...
    Mijn baarmoeder ligt zo naar beneden gedraaid dat de top niet zichtbaar was, dus de helft was niet zichtbaar. (Inwendige echo doen ze daar niet) Morgen mogen we terug komen.
    Verder voel ik me goed, wel grote gevoelige borsten, vanaf vandaag veel plassen ( had ik eerder niet) en verhoogde stoelgang.
    Die onzekerheid maakt me angstig, wie heeft dit ook meegemaakt ...

Groetjes ;)

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind het beetje raar dat ze geen inwendige echo doen, ik zal dat morgen toch vragen.
    Bij mij doen ze in het zh standaard tot week 10 inwendig een echo maken.

Hopelijk zien jullie morgen een mooi hartje :)

3. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6
    Ik heb op 14 juli mijn termijnecho, dus heb particulier kunnen regelen dat ik deze echo kon laten maken. Het bedrijfje doet pret, 2D,3D enz maar geen inwendige echo's helaas.... Zal toch even geduld moeten hebben!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nee dan is t lastig om zo vroeg iets op een uitwendige echo te zien. Als ze al iets zien zal t nooit nauwkeurig zijn om evt een meting te doen.

Ik dacht ook 7 weken te zijn, maar heb ws een late innesteling gehad en bleek dus minder ver. Dus bij een inwendige was zelfs niet veel te zien. Dan is zo'n echo eerder een teleurstelling dan opluchting.

Als ik jou was zou ik gewoon nog even geduld hebben, denk dat je morgen ook niet veel wijzer zult worden helaas

5. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6
    Je heb gelijk... Ik ben ook bang dat ik morgen niet meer weet, dan vandaag!
    Bedankt voor je reactie! Veel geluk met je zwangerschap :)
    Ik ben zo benieuwd of er meer mensen zijn waarbij de baarmoeder niet in het geheel zichtbaar was/is op de echo....
    Ondanks de echoscopiste aangaf dat dit vaker voorkomt, kan ik niet echt ervaringen hierover vinden.

6. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onder de 10 weken doen ze een binnewaartse echo,bij mij was de eerste echo op 7en 4 dagen en had een kloppend hartje!tis te vroeg voor een buitenwaartse echo!

7. godblessed

godblessed Bekend lid

May 11, 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Uitwendig is de kans klein dat je wat ziet, maar dat je baarmoeder gekanteld is wijst wel erop dat er iets is gebeurd of aan de gang is dat is goed nieuws

8. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,163
    1
    0
    hai meid,

ziekenhuis deed hem bij mij op die termijn inwendig juist om die zekerheid te kunnen bieden. Zou morgen tijdbom een inwendige vragen Het is Nog maar zo'n kleine frutsel.

hopelijk snel en goed bericht!

9. Roosje1984

Mar 19, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 7 weken is in veel gevallen ook wel het een en ander te zien met een uitwendige echo hoor. Ik had bij 7+2 een prachtige echo met kloppend hartje, uitwendig!

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier is juist vanaf 6 weken niks inwendig gezien geweest.
    ze zeiden sorry u bent niet zwanger.
    werd er triest van want ze konden echt niets vinden tor ik zei doe het aub via de buik en ja hoor.
    was dus duidelijk een vruchtje te zien :)

De keren erna weer niks te zien inwendig terwijl het via de buik super te zien is.

11. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6
    Bizar.... Zo zie je maar!! Ook dat zegt dus niets :)

Geduld is een schone zaak ..... De uk in wording leert me misschien meteen een lesje !!

Wordt vervolgd ...

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ze hebben het bij mij toen ook in eerste instantie uitwendig geprobeerd maar ze konden toen ook niets zien, en daarom daarna inwendig. Dit was 2 jaar geleden.

Ik zou als ik jou was de afspraak voor morgen cancellen want je maakt jezelf alleen maar meer ongerust als ze niks zien, terwijl je misschien wel een heel mooi vruchtje hebt met hartslag!
    En dan loop je dus nog 2,5 week lang met een ongerust gevoel rond dat is echt niet fijn.

13. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6
    Klopt! Ik heb dinsdag ook nog een afspraak met de VK, misschien kan ik een vervroegde inwendige echo krijgen dan weet ik misschien meer....
    Het is leuk als je het bij 7 wk kunt zien maar als dat niet het geval is dan geeft het alleen maar onzekerheid!

14. Er zijn wel meer echobureaus waar ze inwendige echo's maken op eigen verzoek.. Waar woon je? :)

15. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6
    In Leiden :)

16. Haha, door de term die je gebruikte dacht ik al dat je bij De Linde in Leiderdorp was geweest, maar mijn vermoeden is nu nog sterker :D Misschien een geruststelling; mijn echo bij haar was ook waardeloos :)

Zal ik kijken of ik een pretechobureau in de buurt kan vinden waar ze inwendige echo's maken? Hoe ver wil je reizen? Of wacht je liever af tot dinsdag? Ik weet dat er in Rotterdam sowieso eentje is..

17. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6

Klopttttt ;)
    Wat mij betreft geen limiet mbt reizen.
    Ik wil het liefste snel duidelijkheid, ik weet dat dit geen garantie geeft voor de verdere zwangerschap.
    Het is mijn eerste zwangerschap, echt te spannend allemaal!

18. Nee, maar bevestiging is met elke termijn fijn en zekerheid heb je eigenlijk nooit.. Ik kan het wel begrijpen hoor!

Als je geen limiet hebt wat reizen betreft zou ik echt Pretecho&Zo in Oudenbosch (Noord Brabant) aanraden.. Daar gaan wij ook elke week heen, echt een hele fijne praktijk. Ik denk dat als je je verhaal uitlegt, zij morgen misschien nog wel tijd voor je willen maken.

Je hebt ook WereldKind in Rotterdam (geen ervaring mee), EEF in Zoetermeer (ook geen ervaring mee).

Verder heb je Happy Feeling in Rotterdam. Heb ik zelf alleen maar slechte ervaringen mee (qua communicatie, niet wat echo's betreft), maar als je snel duidelijkheid wilt en ze hebben ergens anders geen tijd / plek, is het misschien een optie..

Misschien dat één van deze 4 nog tijd heeft.. Ik hoop het!

19. Clau85

Clau85 Lid

Jun 20, 2014
    47
    0
    6
    Super!
    Ik ga morgen even kijken of er mogelijkheden zijn!!! :)

20. Succes! :)

Share This Page