7,2 weken zwanger en echo 5 wk

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hope19, 22 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Daar heb ik ook al over nagedacht, alleen de verloskundige praktijken zijn allemaal dicht vandaag😞..en het is sowieso pas 2 dagen na de vorige echo.
    Verlies nog steeds bruin slijm met plassen. Geen rood.
    Heb net een action test gedaan om te kijken of het hcg misschien al afloopt en helaas niet... Dat zou wel eens kunnen betekenen dat de spontane verloop nog wel even op zich kan laten wachten😑

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Deze test wil helaas niks zeggen over het verloop van een mk.. Je bent al een aantal weken zwanger dus flink hcg aangemaakt. Wanneer je het vruchtje verliest zal t hcg sterk afnemen. Tot die tijd kan t hcg wel zakken maar wel veel minder snel vaak.
    Zolang de mk niet definitief is zou ik voor de zekerheid geen biefstuk oid eten.. Wonderen zijn de wereld niet uit hoewel ik hier niet op zou hopen..

3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Hoe gaat het nu Hope?

4. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Testen is de slechtste manier. Hcg kan zelfs tot 10 weken na je miskraam nog in je bloed zitten. Ik hoop voor je dat het nog goed komt.

5. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Het gaat redelijk goed, thnx.
    Ik bloed nog steeds niet. Wel nog steeds bruinverlies. Vanochtend weer getest en die was iets lichter.
    Verder hebben we het tegen onze naaste familie gezegd. Anders was het niet te doen met kerst..
    We gaan zo naar schoonouders. Wel een dubbel gevoel, mijn ene schoonzus heeft een baby van ongeveer 8 weken oud en mijn andere schoonzus is 24 weken zwanger.
    Ik heb me erop ingesteld dat dit hele proces van een kindje krijgen er wel eens 1 zou kunnen zijn van de lange adem..

Ik zal jullie iets laten weten als ik dinsdag de echo heb gehad in het ziekenhuis.

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Nee toch hope 😥😥
    Sterkte!'

7. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Hope19 ik wil je toch graag veel sterkte wensen en ik hoop heel erg dat het alsnog positief nieuws wordt.
    Hoe dan ook zou ik die verloskundige direct aan de kant schuiven.
    Vind het behoorlijk onnodig dat ze jou zo heeft benaderd in deze situatie.
    Succes en sterkte!

8. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Hoe is het vanavond gegaan, hope?

9. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Allemaal bedankt voor jullie steun. Vind dat echt heel fijn.

We hebben gisterenavond gelachen en gehuild. Schoonouders hebben tegen mij en vriend gezegd dat ze het ook lastig vinden om te zien dat het bij hun andere kinderen zo makkelijk lijkt te gaan, en bij ons niet.

Verder is het nog steeds rustig in mijn buik. Geen gerommel of pijn, helemaal niets van dat. Wel af en toe bruinverlies.

Had gehoopt dat de testen wat zouden aflopen, maar de test van vanmorgen knalt weer van het scherm af. Vind het jammer dat mijn lichaam niet snapt dat het vruchtje niet levensvatbaar is en dat het opgeruimd moet worden. Morgen 14:30 afspraak gyn.
    Mijn voorkeur heeft pillen. We willen hierna gelijk weer proberen zwanger te worden en de risico's van curretage wil ik in eerste instantie proberen te vermijden.

10. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    #30 Brie, 26 dec 2016
    Laatst bewerkt: 26 dec 2016
    Maar Hope, misschien begrijp ik je verkeerd, maar het is toch nog niet zeker dat het vruchtje niet levensvatbaar is, of ben ik mis?

Het lijkt me dat je je snel kan mistellen op een paar dagen, en zeker in het begin.
    Mijn eisprong was toevallig ook de 15e van de maand (toch volgens de ovulatietest) maar blijkbaar als ik nu terug tel dan was mijn ovulatie pas de 19e van die maand (of toch de bevruchting). En als je je dan kan bedenken dat een innesteling bij sommige 6dagen duurt, maar bij andere misschien 10dagen, dan kom je toch op het verschil uit van dikke 10dagen.

Ik wil je zeker geen valse hoop geven maar bekijk het nog even positief! Zolang je geen propjes/veel rood bloed/... hebt verloren, kan het toch nog goed zijn.
    Wie weet helpt een positief instelling wel ;)

Hoe dan ook zal ik morgen extra hard voor je duimen!!!!! Succes

*edit:
    En ik had in het begin van deze zwangerschap ook veel bruinverlies, bloedverlies, slijm.
    Ik had zelfs enkele dagen na knalposiiteve test plotseling een negatieve test (had deze wel niet met ochtendurine gedaan).
    Nogmaals, ik wil je geen valse hoop geven, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en positieve vibes zijn altijd beter dan doemdenken.

11. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0

Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Ergens moet je en beetje rekening houden dat het misgaat, maar er is ook nog ruimte voor hoop. Voor mij klinkt dit bruin verlies nog niet als een klip-en-klare miskraam.
    En fijn dat jullie je zorgen hebben kunnen delen met je familie.

12. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    @brie
    Wij hopen uiteraard ook dat het goed zit, maar we houden rekening met het ergste. Een achterstand van ruim 2 weken is in het overgrote deel van de gevallen een slecht teken.

We zullen het morgen wel zien. Ik laat het jullie weten..

@iedereen
    Nogmaals bedankt voor al julle reacties en medeleven. Doet me goed😊

13. nikkl

nikkl Lid

26 jan 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies hetzelfde hier! 1e echo gingen we er vanuit 7 a 8 weken te zijn. Echter de echo bleek op 4 a 5 weken te zitten! 3 weken later weer echo en een gezond mini mensje met kloppend hartje van 8 weken!!

14. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Wat fijn dat je het hebt kunnen delen met je familie en dat ze meeleven! Succes vandaag!!!

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hoe is t gegaan? 🍀

16. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Terug van de gyn...
    Het is te vroeg om te spreken over curretage of pillen.
    Er was helaas nog geen hartslag.
    De zwangerschap wordt ongeveer geschat op 6 weken.
    Afgelopen donderdag werd de zwangerschap geschat op 5 weken.

Het kan volgens de gyn nog 2 kanten op gaan.
    10 januari hebben we nog een echo. Dan moet er hartactie zijn. Zo niet, dan wordt het alsnog curretage of medicatie.

Hierbij een foto van de echo.
    Verlies nog wel steeds best veel bruin..

17. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Zie je Hope je mag best nog wel een beetje hoop hebben. Hetnis in 1 week toch gegroeid dus misschien is je eisprong gewoon later geweest of het vruchtje had een diapauze. Ik zou niet helemaal uitgaan van het slechte hoor. Het kan alle kanten op. Ik duim op een positieve afloop meis.

18. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Zie je wel! :)
    Ik denk dat je toch voorzichtig blij mag zijn hoor.
    Het is toch gegroeid dus het is zeker een goed teken.

Niet zo doemdenken meid!
    Bij elke zwangerschap zijn de eerste weken beetje onzeker, soms zelfs de hele zwangerschap hoor, maar gewoon positief blijven.

Feit: je bent zwanger
    Feit: het vruchtje is gegroeid

Dus zet die miskraam voorlopig uit je hoofd.
    ;)

19. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    @vrouwvan & brie
    Dankjulliewel😊 Ben inderdaad wel ietsje optimistischer.
    De gyn kon geen uitspraken doen over hoe groot de kans is dat het goed zit. En ik ben nogal een controlfreak dus dat vind ik wel jammer😉
    Maargoed we wachten nog 2 weken af. En ondertussen laten we de natuur haar werk doen..

Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat ik de 10e mooi nieuws heb om mede te delen!

20. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Dat hoop ik ook! Groei is inderdaad heel positief! Wat ontzettend spannend... Ik duim voor je!!

Deel Deze Pagina