Sanne is 7,5 maand. Mag zij dan al brood hebben? Ik las op een site dat dat pas mag vanaf 8 maanden. Af en toe krijgt ze wel een stukje. Als dit al mag wat kan ik er dan op doen als beleg, een beetje boter of leverpastei?
Nicky krijgt vanaf 7 maanden al brood, en at meteen een hele op...( zonder korts natuurlijk ) ik doe er vaak boter, wat fruithap, smeerworst, smeerkaas of appelstroop op!
van ons cb mag je al met 6 maanden brood geven. gelijk met boter en beleg. hij eet nu een hele boterham met smeerkaas of smeerworst.
Wij zijn met ong 6 maanden begonnen met kleine stukjes brood. Vanaf ongeveer 6.5 maand echte boterhammetjes. Idd het zelfde beleg als hierboven genoemd.
Met 6 maanden begonnen met broodkorsten. Met 6,5 wilde meneer al een hele boterham. Eerst alleen met boter, nu is ie aan het wennen aan appelstroop. Gaat er allemaal heel goed in!
Met iets meer dan 6 maanden begonnen met brood, het enige wat ik er nu op doe is boter of fruit. Echt beleggen doet ze maar als ze het huis uit is!
Waarom zonder korst? Hier met 7 maanden direct al een hele boterham met korst, die geef ik gewoon in wat kleiner stukjes. Maar Enzo vind stukjes helemaal geweldig in zijn eten dus de korst is geen probleem.
bij ons Januari mama's kreeg ik de tip; jam zonder suiker, alleen dan wel opletten dat er ook geen zoetstoffen in zitten
Op de dag dat Jesse 7 maand werd heb ik een fles vervangen voor een half sneetje brood. Het gaat prima, Jesse vindt het heerlijk. Ik doe er nog wel een flesje met 3 schepjes voeding en 140 cc water bij, anders lijkt het me te weinig. Het is wel dun, maar hij drinkt het lekker op.
hoi, ik wil ook gaan beginnen met brood, maar wanneer geef ik dit, dominique krijgt om 12.00 uur haar fles, ik kan toch niet zomaar haar fles vervangen door een boterham, of wel? Henriette
maar dan moet ze toch eerst brood leren eten? begin ik dan met een stukje na de fles? of voor de fles? ik neem aan dat ze niet direct spontaan een hele boterham naar binnen werkt? Henriette
C deed dat wel met net 6 maand.. We lieten hem stukjes proberen, en op de 2e dag at hij al een hele boterham met boter. Qua beleg varieren we. jam, smeerkaas (niet teveel vanwege zout), smeerworst (amper vanwege orgaanvlees, appelstroop en pindakaas (vanaf 9 mnd!). We gaven het dan voor de fles.
Tsja, je moet toch je eigen weg vinden, hierin. Ik las dat ze vanaf 8 maanden mogen beginnen met brood omdat er gluten in zitten waar ze allergisch voor kunnen zijn. En even verder stond in de zelfde informatie dat je ze vanaf 6 maanden een broodkorst kunt geven. Maar daar zitten toch net zo goed gluten in?! Mijn dochtertje sabbelt uiteindelijk wel een broodkorst weg, maar ik wist niet dat je zo ontsettend kunt knoeien met brood! Ze verpulvert het en de (kwijlerige) stukjes zitten van haar neus tot de grond, kan me niet voorstellen dat er nog veel in haar buik terecht komt... En ik kan me helemaal niet voorstellen hoe ze dan een hele boterham moet opeten zo zonder tanden en kiezen. Misschien inderdaad wel juist zonder korst?
ze kunnen juist heel goed een boterham eten zonder tanden en kiezen, de kaakjes zijn heel erg sterk. Het zijn ook vaak de moeders die het eng vinden ofzo.
ik geef altijd al een korstje tijdens het smeren. de boterham eet ie zonder korstjes in stukjes. en dan als laatste de korstjes uit het handje.
hier ook vanaf 6 maanden hele boterham met korsten en al. ene dag zoet (jam, appelstroop) andere dag hartig (smeerkaas, smeerworst, roomkaas) fles van 150 + 5 erbij