Ja, kan wel hoor. Hoewel: Jesse eet maar een halve boterham, en krijgt er een halve fles bij. Wij hadden hem al een dikke week steeds wat kleine stukjes gegeven om te proeven, en toen hij goed at en slikte, heeft de halve boterham zijn halve fles vervangen.
Heel stom..ik werk op een kinderdagverblijf en geef dus elke dag broodstukjes aan de kleintjes maar bij mijn eigen kind vind ik t best wel eng! Ik ben steeds bang dat t in haar keeltje blijft hangen...ze heeft nl al 2 keer gehad dat er een stukje van haar koekje (zo'n bambix-sabbel-koekje-ding) in haar keel ging...doodeng! Probeer dus nu af en toe broodkorst maar vind t wel eng! Wij beginnen op t kdv met broodkorst aangezien dit minder 'plakt' dan brood en je 'moet' met witbrood beginnen aangezien er in bruin brood te veel vezels zitten (zijn de darmpjes nog niet aan gewend) maar goed dat is hoe ik t geleerd heb!
"Kouwen" jullie kleintjes het brood? Inmiddels probeer ik ook boterhammen ipv korstjes, maar met een hapje beweegt ze 2-3 x haar kaken en slikt het dan door. Dat kan toch nooit goed zijn ?! Ik probeerde al even met grotere stukjes en liet dan een stukje uit haar mond steken om haar zo te dwingen te sabbelen/kouwen, in ieder geval enig speeksel er door te mengen voor ze het in slikt... (gemeen, heh?) Hoe doen jullie babies dat?
Ik vraag het hier even, das beter dan een nieuw topic openen. Sinds gisteren ben ik met Alyna begonnen met brood, ze eet al meteen een heel sneetje op! (Gisteren met fruithap, vandaag met smeerkaas) Daarna krijgt ze nog wat fruit als toetje.(ze krijgt het namelijk op de tijd dat ze normaal fruit krijgt 's middags) Ik doe een klein beetje beleg op het sneetje, vouw het dubbel en sla het plat. Ook doe ik een beetje soppen in melk.(voorlopig ) Wat denken jullie, is dit goed zo?
Ja klinkt goed hoor! zou alleen t soppen in de melk achterwege laten...niet echt nodig denk ik! Baby sabbelt zelf wel :d
Wij zijn met 7 mnd begonnen en gelijk met een hele boterham, dat gaat hartstikke goed! De ene dag eet ze een hele boterham, de andere dag een halve, wij doen er ondertussen echt van alles op; kaas, ham, smeerworst, smeerkaas, light jam (dat lust ze niet eens!), fruit, appelstroop en ga maar zo door. Na de boterham krijgt ze ook nog een hele fles. Voordat ze begon aan brood kreeg ze normaal een fles om 12 uur en nu dus 'extra' een boterham. Het 'kauwen' gaat goed hier, ondanks dat uk nog geen kiezen heeft kan ze het wel al een beetje 'malen' met haar kaken. @Lucia, eet ze het lekker op? Dan doe je het toch prima? Op den duur zul je het niet meer soppen in de melk, ze wennen er vanzelf aan! (alleen dat platslaan heb ik nooit gedaan moet ik eerlijk zeggen )
Hoi, ja hier eet mijn zoon ook vanaf 6,5 maand gemakkelijk brood. ik doe er alleen boter op en kleine stukjes ook de korstjes.
Ja, ik weet eigenlijk ook niet waarom ik dat doe, het leek compacter ofzo. Ze eet het lekker op, heb de indruk dat ze het echt lekker vind! Zou ik haar ook al appelstroop of light jam mogen geven?Altijd smeerkaas lijkt me ook weer niet gezond ivm zout...
Goeie vraag. Met jam heb ik heel lang gewacht, ik was nog niet echt pro-jam, maar omdat we het toevallig in huis hadden maar eens geprobeerd..... Appelstroop mag wel volgens mij, daar zit veel ijzer in he, je mag het alleen niet 7 dagen per week geven, dus ik zou het 1 keertje geven en eens kijken hoe ze erop reageert, als ze het lekker vind kun je het een week later nogmaals geven , (Net zoals ijzerhoudende groentes, die mag je ook max. twee keer per week geven dacht ik). Ik zie jou helemaal voor me terwijl je de boterham staat te pletten in de keuken, hihi, sorry hoor, maar je verteld het zo grappig .
@fem, je bedoelt vast nitraatrijke groenten Hier lekker appelstroop en gemalen fruit op brood! Smeerkaas en smeerleverworst wil ik nog niet geven (vanwege zout en orgaanvlees). Wat je ook kan doen (las ik van de week ergens) is een plakje achterham met een klein beetje boter in de blender doen. Dan krijg je een hammousse die goed te smeren is en ook aan de boterham blijft plakken
Ja die bedoel ik Roses , jij gaat door voor de koelkast (haha) Lekker fruit pureren en op brood doet het hier ook wel goed!
hier kreeg ze met 6 maanden een broodkorsje als tussendoortje en met 7 maanden at ze een hele boterham in stukjes beetje langzaam opbouwen en tussendoor een slokje sap of melk in het begin deed ik er gewoon wat boter op en op den duur ook pate, smeerkaas en met 9 maanden ook stroop, pasta en vleesbeleg zoals boterhamworst of ham
Als ik eraan denk IS het eigenlijk ook wel grappig! hahahaha Ik ga morgen appelstroop halen en eens kijken of ze het lekker vindt! Thanx!
Vandaag smeerpaté gegeven zonder melk en het ging weer super! Ze heeft zelfs iets meer als 1 sneetje gegeten! Enne...dat platslaan doe ik ook niet meer. Maar het was meer platduwen hoor!
Ik ben er eerst een tijdje met opgehouden (broodje geven). Sinds vandaag weer geprobeerd met een beetje boter en het gind redelijk. Ze krijgt nu om 12.00 uur de fles, 190/7. Als ze straks een heel broodje eet moet/kan er dan nog een hele fles achteraan, of moet ik gewoon ff kijken wat Sanne dan nog lust?
Ik heb de fles van 180/6 altijd na de boterham gegeven. Toen mijn zoon een hele boterham at, heb ik de fles gehalveerd. Na zijn 1e verjaardag heb ik gewone halfvolle melk bij de boterham gegeven.
Haha Lucia, dat gaat de goede kant op , iedere keer als ik nu brood klaarmaak zie ik nu jou voor me, dat brood plat slaand, zo grappig... Sharon krijgt nog een hele fles aangeboden bij haar brood, wij moeten nu gaan overstappen naar een gewone beker... ben benieuwd hoe dat gaat....
ik ben vorige week begonnen met brood, maar dominique vindt het niks, ze gaat kokhalzen, trouwens bij alles waar stukjes inzitten, zoals fruit voor 8 maand vindt ze ook niks, wat zou ik moeten doen gewoon eerst stoppen en later weer proberen, of gewoon elke dag wat aanbieden? Henriette