wie heeft er tips. mijn meiden worden na maanden doorslapen in een keer 's nachts wakker. na een flesje melk willen ze wel weer slapen, maar dat is toch niet de bedoeling. en vaak zijn ze ook om 5.30 wakker, veel te vroeg. Iemand een gouden tip, moet ik ze laten huilen???
Hoe oud zijn ze? Misschien is er sprake van een sprongetje? Of kan het zijn dat ze meer behoefte krijgen aan meer voeding? Hoeveel krijgen ze nu? Bij mij heeft in de eerste instantie Nutriton door de voeding geholpen (ligt iets zwaarder op de maag) en toen dat niet meer hielp de voeding ophogen voor de nacht. Als mijn zoontje nu om half 6 wakker wordt en begint te pruttelen dan valt ie vaak toch na een kwartier weer in slaap en zo niet helpt een speentje ook vaak wel. Succes!
Hey m28 Lastig he! Mijn zoontje is 20 maanden en heeft net 2 weken slecht slapen achter de rug. terwijl het een mannetje is die altijd heeft doorgeslapen vanaf dag 3. Nou is vanaf 18 maanden de tijd van de peuterpuberteit. Daar horen dingen als lastig willen gaan slapen en snachts wakker worden ook bij. ik was ook helemaal radeloos. Nou zou ik iig direct stoppen een fles te geven snachts. ze zijn oud genoeg dat ze doorhebben dat als ze snachts wakker worden een fles krijgen. Dat vinden ze waarschijnlijk heeeeeerlijk en zullen ze de nachten die daarop volgen en even wakker zijn snachts denken oh ik ga huilen want dan krijg ik een fles! niet doen bespaart je een hoop problemen Ik zou gewoon als ze snachts wakker worden ernaartoe gaan even goed neerleggen eventueel speentje geven en verder helemaal geen aandacht geven. als ze blijven huilen doe je het 5 minuutjes later nog eens en daarna herhalen totdat ze slapen. dan is het gegarandeerd met 1 a 2 weken over. Dit was overigens ook het advies van mijn consultatie bureau. veel sterkte groetjes bloem
he bloemtje, ik bben het helemaal eens met de fles, maar vooral mijn ene dachter gaat echt knoerd hard huilen, en als je haar oppakt slaat ze haar armpjes strak om je nek, je mmoet haar bijna lostrekken. en ze is een echte doorzetter, blijft echt huilen. en speen hebben ze niet. Hoop dat het een fase is en gewoon over gaat
Hey! Over het algemeen is het inderdaad een fase. Alleen moet je wel consequent blijven anders kan die fase wel heel lang duren. En mochten je dochters echt heel erg overstuur wakker worden kan dat best een nachtmerrie zijn. Ze hebben de leeftijd nu dat ze daar echt heel erg van kunnen schrikken. en dan mag je ze best heel even troosten. Maar dan wel weer gewoon in bed daarna. Ik dee het ook eerst fout. dan pakte ik me zoontje en nam ik m even mee naar me kamer of naar beneden en soms zelfs de rest van de nacht in mijn bed. Maar het slechte slapen en in slaap komen bleef doorgaan. en toen heb ik maar het consulatiebureau gebeld voor tips en die heb ik opgevolgd heel consequent en toen was het met 3 dagen over. Maargoed jij hebt natuurlijk ook nog eens 2 kindjes die wakker worden en elkaar waarschijnlijk wakker maken/houden. misschien ook eens tips vragen aan het cb. Wie weet hebben ze voor jou de gouden tip groetjes bloem
ja denk idd ook aan nachtmerries, soms zijn ze echt ontroostbaar. maar dank je wel. vanacht hebben ze overigens weer goed doorgeslapen
Ik ken het probleem, het is hier overigens ook wisselend, dan slaapt ze weer goed en dan wordt ze nachten achtereen wakker. Ze sliep vanaf 3 weken door en werd echt nooit wakker. Wij gaven (toen ze ook ineens weer 's nachts kwam) ook een flesje, ze sliep daarna altijd meteen weer door. De laatste weken komt ze echter steeds vaker en kan moeilijk weer in slaap vallen, ze heeft eigenlijk een fles nodig om weer in slaap te kunnen vallen die ze helemaal niet nodig heeft. Het is er hier stiekum in geslopen eigenlijk. Die fles is voor haar dus pure gewenning geworden. Ik dacht ook, dat moet anders nu, dus als Benthe wakker wordt en het op een huilen zet, gaan we er naar toe en troosten haar (soms wel 100x voor m'n gevoel) en als het echt te gek wordt halen we haar er even uit, maar geven geen fles meer. Ik denk dat dan het einde zoek is namelijk. Het is even doorbijten en kost je onherroepelijk je nachtrust voor een paar nachten/weken, maar zo leer je ze om zelf weer in slaap te kunnen vallen zonder een fles. Ik vind het moelijk om te bedoordelen of het een fase is, omdat het zo wisselend is. Maar het zal echt wel een keer overgaan (zeg ik ook tegen mezelf) Succes!