Alternatief voor joghurt?

Discussie in 'Voeding' gestart door loesje1982, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Kan ik ons moppie een ander toetje geven dan joghurt? van joghurt spuugt ze namelijk zurig en als we t s avonds na de maaltijd geven, hebben we een nachtje plezier:cool:
    Nou is t niet een heeeeeeeeel groot probleem, maar ze zit zo lekker aan tafel te smikkelen van dr warme hapje en dan gaan papa en mama een toetje eten, en smakt ze ook lekker met dr bekkie, maar mag t niet hebben!

Ze vind joghurt erg lekker, nu geven we een beetje fruit, maar ze blijft grijpen naar papa's joghurtje...
    Iemand ervaring of ze voor bv kwark minder gevoelig zijn? Of mag ze een beetje vla (is die er met niet zoveel suiker?)

En hoelang zou ik moeten wachten tot we t weer een keertje proberen kunnen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Moeten jullie perse een toet eten?
    In dat geval zou ik de hele familie, niet alleen de baby, gewoon fruit toe geven. Dankankind lekker mee blijven doen.
    Als yoghurt niet gaat, dan zal kwark waarcshijnlikk dezelfde probelem geven.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat je volle kwark best een keer kan proberen. De samenstelling is tenslotte toch anders dan yoghurt. Gewoon volle Franse kwark zonder iets erin. Vla bevat heel veel suiker. Als dat ook niet gaat... dan moet papa zijn yoghurtje maar opeten als kindje naar bed is ;)

4. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    soja yogurt een optie? dat is niet zo zuur

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Appelmoesje zonder toegevoegd suiker?

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij eten geen toetjes en als we wat eten, doen we dat waar ze niet bij is.
    Hier krijgt ze wat later vaak fruit.

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Sojatoetje mag niet voor een jaar volgens de kinderarts. Kunnen ze een allergie voor ontwikkelen als ze nog geen jaar zijn.

Alternatief is misschien griekse yoghurt. Is minder zuur dan de Hollandse yoghurt. Het lijkt wel net kwark. Onze kleine man vindt het lekkerder dan de Hollandse yoghurt. Eventueel is Turkse yoghurt (ook minder zuur) ook een optie.

Edit: Ik zie dat je in Duitsland woont. Mijn vriend komt veel in Duitsland en vanuit Duitsland haalt hij regelmatig Griesbrei mit keksen en Griesbrei mit Vanille. Daar smikkelt mijn Uk erg van. Is geloof ik al vanaf 6 maanden. Is van de Duitse variant van de Nederlandse Nestlé.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga onze dochter Griekse yoghurt, is wat milder dan gewone yoghurt..

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Volle Griekse yoghurt is idd heerlijk romig!

Vla vreselijk zoet, zou ik niet doen!

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hier geef ik turkse yoghurt. gewone vindt hij super vies en is heel dun. de turkse is dikker en minder zuur.

hoeveel yoghurt mag een baby eigenlijk?

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    natuurlijk kan papa zn joghurtje s avonds eten, en moet onze dochter niet perse een toetje, maar omdat ze dr zo gek op is, dacht ik dat er misschien een variant was.

we laten de joghurt nog even, kwark durf ik ook nog niet aan, even maandje wachten.

die griekse/turkse joghurt is een idee, moet ik eens kijken als ik in nederland kom, maar ze eet nu ook duitse joghurt en die is heel mild, lust ik puur, terwijl de nederlandse erg zuur is (vind ik).

die griesbrei kwam ik vanmiddag tegen inderdaad, en meegenomen, heeft een half bakje gehad na t eten en smullen dat ze deed!!! dat, afgewisseld met lekker fruit of een appelmoesje moet lukken.

Deel Deze Pagina