7,5 maand, niet op benen staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ise, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hier ook een mannetje dat alles op zijn gemakje doet en hij doet iets als hij het kan. Kindjes in de omgeving konden alles al veel sneller en het resultaat....Mijn kleine rent nu rond en de rest loopt nog niet dus dat laat zien dat ze echt alles doen als ze er aan toe zijn.

2. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Even offtopic maar ook ik ben blij met deze post :D Het is inderdaad af en toe een wedstrijd lijkt wel, ik had het 'geluk' om samen met 2 collega's zwanger te zijn en toen was het al een wedstrijd... wie voelt zich het beste, wie heeft de mooiste buik etc. En nu ontwikkelen hun 2 kindjes zich vele malen sneller dan Jurre (ze zijn even oud en kunnen al om de tafel heen lopen) en dan wordt je af en toe toch wel onzeker. Jurre kon rollen met 6 maanden en tijgerde met 9 maanden (en gaat nu echt als een speer) en verder doet hij nog niets... en ik vind het eigenlijk wel prima zo!! Het komt allemaal vanzelf wel.. jammer alleen dat je je altijd moet verantwoorden tegenover iedereen. Laten we gewoon genieten van onze kleintjes!!

Zo, dat is eruit, sorry voor het offtopic zijn ;)

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Weetje wat je vaak merkt dat als je kind iets kan wat een ander kind al langer kon, dat de moeder dat er dan even in moet wrijven daar haar kind dat al lang kan. Maar als je eigen kind iets eerder kan dan reageren ze niet of minder. Mijn vriendin reageerde zo enthousiast dat Thomas kon lopen dat ik dacht dat haar dochter dat nog niet kon maar ik was zondag bij haar en haar dochter loopt beter dan Thomas. Dat vond ik erg lief van haar dat ze dan nog zo enthousiast was en niet zoiets had van 'ach mijn kind loopt al veel beter'. Haar dochter is 2 manden jonger dus alle reden om op te scheppen.

4. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons kijken ze ook raar hoor hij is net een jaar maar kan nog niks... wil niet zitten ..kan niet kruipen en/of tijgeren alleen een beetje op zijn buik om zijn as draaien..
    maar hij is 2 maanden te vroeg en heeft ook nog eens een operatie achter de rug ..daarvoor kon hij wel zitten los op de grond (nu alleen los op schoot en in bed als hij zijn voetjes vast houdt) het enige wat hij wil is staan met hulp aan de tafel of op schoot of waar dan ook en zijn loop auto dat is ook een succes..

maar ja dan kijken ze wel dus vreemd naar hem... de fysio zegt dat hij het goed doet maar ik vind hem ook een beetje achter lopen...maar wat kan ik er aan doen?? alleen maar stimuleren met speeltjes en dat doe ik ook

5. adi

adi Niet meer actief

Het komt wel goed joh, je kunt niet meer doen dan stimuleren (op een gezonde manier).

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik zie vaak kinderen die al vroeg op de benen gaan staan als je ze op schoot hebt. Vandaar dat ik me afvroeg of het ongewoon was dat mijn dochter dat nog niet doet op haar leeftijd. Ik hou helemaal niet van dat afzetten tegen elkaar, er een wedstrijd van maken. Ik dacht alleen dat dit zo'n beetje de leeftijd was dat ze dat zou gaan doen vandaar mijn vraag, maar dat blijkt dus van niet. Ik laat haar heus lekker alles op haar eigen tijd doen.

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ben het helemaal met je eens hoor!:) Ik had datzelfde "geluk" bij mijn oudste ook...

8. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Elin gaat ook echt nog niet staan (28 december geboren) wel rolt ze de hele huiskamer door.
    Ik maak me geen zorgen!

Groetjes senna

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Oh, maar wat jij bedoelt is dan negen van de tien keer geen staan.. dat is gewoon een beetje afzetten met de beentjes. Dat deed mijn dochtertje ook. Zij overstrekte zich sowieso veel, en dat hoorde er dan bij.
    Geniet van je dochtertje :) en maak je vooral geen zorgen!

@ Tonneke: wat leuk dat je vriendin zo enthousiast reageerde toen je vertelde dat Thomas kan lopen!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Welnee joh, dat is niet laat hoor!
    Mijn dochtertje strekte ook haar benen met 5 maanden en bleef dan staan, maar dat is niet goed voor de knietjes, dus dat deden we dan ook niet. Met 9 maanden trok ze zichzelf echt op tot staan. Mijn zoontje met net 7 maanden maar dat vond ik juist erg vroeg.

11. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL

i know.. maar je gaat wel twijfelen of hij niet wat achterloopt..
    maar goed vrijdag weer naar de fysio kijken wat die zegt.. hij zit trouwens stukken beter in zijn kinderstoel helemaal recht op..(wij hadden zo'n super de luxe maar daar hing hij alleen maar in.. nu een ikea stoeltje en prompt rechte rug en corrigeerd zich met zijn billen als hij naar de zijkant valt...

ciaran overstrekte ook heel erg dat wordt nu minder hij is wel onwijs sterk in zijn beentjes maar heeft zijn evenwicht niet onder controle en kan dus heel kort aan tafel staan.. maar daar houdt het mee op..
    dus 7.5maand vidn ik helemaaaaaaal niet laat :)

Deel Deze Pagina