Ik merk dat danisha telkens bewuster mij slaat... ze krijgt dan ook een "gemeen" gezichtje en slaat dan echt bewust... maar hoe moet ik dit aanpakken? Meestal als ik nee zeg of boos word dan lacht ze mij uit en negeren helpt vaak ook niet want ze gaat dan toch wel door en ben dan steeds aan het uitwijken Het valt mij ook op dat ze eigenlijk alleen mij slaat... ze wil dan ook altijd bij mij zijn maar heb het gevoel dat ze het niet zo snel bij haar vader doet.. iemand tips?
Hier was het pcs hetzelfde en ook wel bij ij en niet bij z'n vader. Ik werd gewoon iedere keer heel boos op hem en zette hem dan op z'n billen in de gang in de hoek. Hij wist ook dat ie dan fout zat. Op de creche denken ze dat ie dat deed omdat ie nog niet zo goed kon communiceren. Nu ook nog niet maar hij begrijpt wel al veel meer.
Eerst een waarschuwing geven, doet ze het dan nog, dan op het strafplekje. Daar moet ze blijven zitten tot jij haar eraf haalt. Dan even verwoorden waarom ze daar zat. En dan is het klaar. Consequent zijn, dus waarschuwen en dan doorpakken. ze moet echt weten dat ze je niet mag slaan. Succes ermee!
kan ook op die leeftijd hoor, alleen je hoeft ze niet zo lang te laten zitten. De richtlijn is een minuut per jaar, dus zeg maar 1 minuut in jullie geval.
Ik ben al 2 maanden lang bezig stijn het slaan af te leren maar heb nog niks gevonden wat echt werkt, we zijn nu sinds een paar weken bezig met een strafplek en het verbeterd nog niet helaas.
Esmee deelt ook hele rake klappen uit in mijn gezicht. Ik zeg dan; Niet doen, doet au, is niet lief, doe mama maar kusjes geven en kijk dan verdrietig. Daarna geeft ze me een dikke smakkerd. Ze slaat wel steeds minder. Maar als ze echt boos is kun je er wel een verwachten hahah. Ik maak me er nog niet zo druk om, je kunt het je kindje nog niet goed uitleggen. Als ze wat ouder zijn kun je ze uitleggen waarom het niet mag.
ja maar juist als ik nephuil ofzo dat vind ze erg grappig en desnoods verkoopt ze me er nog één.. lief kind heb ik he hahahhahaha gefeliciteerd met esmee!
Misha doet/deed het ook...Eerst een paar keer goed NEE gezegd en toen een keer, toen ik een mep aan zag komen, ferm haar armpje gepakt (nee, niet hardhandig of geknepen ofzo, maar wel resoluut en duidelijk) een heel boos NEE, MAG NIET! gezegd. Daarna haar meteen in de box gezet en genegeerd. Brullen dat ze deed. Na een halve minuut ongeveer ben ik weer naar haar toegegaan en heb haar weer gepakt, geknuffeld en op de gewone voet verder gegaan. Nu wil ze nog weleens als ze nijdig is. Zodra ze aanstalte maakt, zeg ik meteen, UHUH pas op he, en dan trekt ze een heel dramatisch gezicht, inclusief pruillip en raakt me dan heel zachtjes aan met 1 priemend vingertje. Dus toch even doen, maar wel zachtjes, net zoiets als het laatste woord hebben
Heel herkenbaar..... Jelina heeft nu alleen nog wat anders uitgevonden, een kopstoot geven. Daarstraks kreeg ik er een vol op m'n neus, ik riep auw, want het deed echt pijn, wat denk je deed ze het nog een keer. Ze vind het echt leuk als we auw roepen of schrikken, maar ik heb dus ook boos gereageerd en haar op haar strafstoel gezet, maar daar gaat ze zitten en gaat gewoon spelen. Ze beseft volgens mij nog niet goed dat ze wat fout gedaan heeft, alleen mama heeft nu wel pijn aan haar neus.
sorry, zitten grappige verhalen bij.. Wij hebben nu als regel ingesteld bij de 3e keer n nee = Justin even wegzetten, wij hebben nog niet specifiek n plek hier voor, maar ik merk al dat hij dát niet leuk vind, dus..
Sem doet het ook af en toe. Maar dan zeggen we heel hard 'nee' en dan zeggen we dat hij moet aaien. En dan voordoen wat wél mag. Op een gegeven moment gaat hij idd aaien. Dus volgende keer als hij weer slaat, dan zeggen we 'nee' en 'aaien' en dan kiest hij (meestal) voor de laatste.
Idd. En je moet als ouder goed je lach inhouden, want als je boos reageert, en je ziet dat lieve snoetje... Dan wil je weleens smelten
ja echt wel, ik moet soms ook de andere kant op kijken, anders schiet ik ook in de lach. Ze weten precies hoe ze je moeten bespelen.