ben echt even de weg kwijt, de verschillen in tussen wat wel en niet mag in nederland en spanje zijn zo groot! ik vraag het dus liever aan moeders! wat mogen ze wel en wat nog absoluut niet? en kan het kwaad als de fles af en toe een maaltijdje vervangt? soms is ze erg moe, of heel hongerig, dan wil ze aleen de fles, en huilt ze echt heel zielig als ik potje geef, over het algemeen eet ze potje wel goed hoor. maar ze vraagt echt nog om haar flessen. tot waneer kan ik de fles geven? en hoeveel max? help! groetjes judith!
Lynn is 2 weekjes ouder en zit op 3 flessen. Op deze leeftijd is rond de 500 cc normaal, ietsjes meer maakt niet uit. En dat had Lynn ook in het begin, krijsen van de honger en moeheid dat ze alleen een fles wilde. Maakt voor een keertje niet zoveel uit hoor. Misschien kun je een klein flesje geven, even naar bed en dan later nog een groentehap? Vanag hun 1e levensjaar mogen ze over op gewone melk en gaan ze echt met de pot mee-eten, maar het gebeurt hier ook wel eens eerder heb ik gehoord
ja ik probeer het op die manier, heb gemerkt dat als ik haar iets te doen geef en ze is niet te hongerig dan gaat het wat beter. maar wat mag ik wel en niet geven? mag ik kaas, bloemkool, vis, pasta geven? gehakt? tomaat?
De voedingsmiddelen die je nu opnoemt mogen ze allemaal hebben. Waarmee je uit moet kijken het 1e jaar is ui, prei (alhoewel dat ook in sommige potjes zit), grof volkoren producten, specerijen en chocola Als je kaas geeft ff letten op het zoutgehalte, niet te zoute kaas.
En niet vaker dan 1 keer in de week, spinazie of andijvie (ivm nitriet). Kijk ook uit met koolsoorten als spitskool, savoiekool, chinese kool etc. ivm krampen. Verder gewoon lekker uitproberen (Rick eet soms al een potje van 12-15 maanden) en kijken wat Keira lekker vindt, vindt ze iets niet lekker dan laat ze het heus wel merken.
dit is nu precies wat ik bedoel, hier kreeg ik van het cb een lijstje mee voor eerste groentes met 6 maanden.. prei en ui! blad groente mag dus wel 1 x in de week? kaas zo zoutvrij mogelijk? die kleine witte kaasjes mogen die? maken het potje vis wat lekkerder? kool wacht ik idd mee, tot een jaar zeggen ze hier, idd vanwege de gasvorming. geen grof volkoren, beter wit brood bijvoorbeeld dan? dat geef ik nu nl...het is een echte spaanse en eet alles met een stukje brood...zelfs de fles!klein stukje maar, maar ze neemt het wel
Prei en ui zitten hier ook in sommige potjes. Maar officieel raden ze het volgens mij af, vanwege de darmpjes. Hier is het advies nitraatrijke groente (bietjes, spinazie, andijvie, bleekselderij) max 2 keer per week te geven. Maar je mag het gewoon geven hoor. En wit brood wordt niet afgeraden, maar liever gewoon bruin brood (plakt ook minder) De kleine witte kaasjes ken ik niet
Joey kreeg met 7,5 maand nog 3x 200cc fles en 1x100cc fles... Volgens mij kan een fles heus wel eens een maaltijd vervangen.