Bevalling invloed op gedrag baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Zien jullie verschil bij jullie kinderen in gedrag na verschillende bevallingen? Hier eerste 2 keer ks en beide kindjes huilde veel. Nu een natuurlijke bevalling, 8 uur in totaal, 8 min persen en mijn vliezen zijn pas met 10 cm vlak voor de geboorte doorgeprikt. Ik heb volgens mij nu echt de meeste relaxte baby van de wereld, ze huilt amper en vind alles best. Geen idee of dit ook komt door de bevalling maar het valt me wel op

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier ook een KS gehad.
    Baby niet op mijn buik daarna (wat ik zelf wel jammer vond) en niet meegeweest met het badderen o.i.d. de eerste keer.

Om eerlijk te zijn is mijn mannetje een heerlijk tevreden mannetje geweest.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier dezelfde ervaring en ook een rustig en tevreden mannetje die eigenlijk vrij weinig huilde.

Maar goed, ik heb dan ook nog geen echt vergelijkingsmateriaal. Even afwachten hoe de tweede geboren wordt (keizersnee of natuurlijk) en wat zijn gedrag dan is. Als die via de natuurlijke weg komt (en ik de logica volg van TS), dan zou het wel een heel stille baby moeten worden, omdat zijn grote broer al heel rustig is.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier geen vergelijkingsmateriaal, maar mijn bevalling was ook zo als jouw laatste. 12 uur in totaal, in bad en na 3 uur weeënstorm volledige ontsluiting, toen is ze in de vliezen geboren. Heel relaxed dus en haar hartslag is geen enkele keer gedaald. Mijn dochter was en is ook een heel rustige en tevreden baby/dreumes.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Geen vergelijking maar hier bevalling volgens boekje, alleen wel heel lang geperst (2,5u) maar hier had zoon geen last van, hartslag bleef mooi daarom mocht ik zolang door. Ik had/heb een droomkind hij sliep al meteen door, eet goed, huilt nooit (jengelt af en toe wel natuurlijk). Maar of dat door de bevalling komt of dat het gewoon aard van het kind is weet ik niet..

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet het niet. Ik denk dat het meer met het karakter van het kind te maken heeft.

Eerste bevalling vrij vlot maar lang persen en uiteindelijk vacuumextractie (dus vervelend voor het kind) en een onrustige baby met veel huilen maar dat kwam (ook) door reflux

Tweede bevalling heel snel maar wederom lang persen wegens voorhoofdsligging en sterrekijkertje (meest ongunstige positie voor bevalling), wel op eigen kracht bevallen maar jongste heeft ook echt klem gezeten. Wederom veel gehuild als baby, eigenlijk zonder aanwijsbare reden.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze tweede huilde wel veel door de moeizame bevalling, maar ze zat bijna vast en lag schuin met haar hoofd... Haar neusje stond de eerste dagen ook scheef. Eerste zat ook bijna vast, uiteindelijk gehaald met kiwi extractie, maar was een rustige relaxte baby.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

eerste was er met 5 uurtjes waarvan 5min persen. vliezen vlak daarvoor gebroken, ze is eerg aanhankelijk, bang voor vreemde dingen, huilde best we en wil aaltijd drinken ;)

Tweede bevalling een uur, niet geperst, wel weken voorweeen. Onrustige baby en veel gehuilt.

Kan geen verbanden vinden..

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mmm denk niet dat dit invloed heeft. Schoonzusje een ks. bij 30 weken. (HELPP sydroom) maar een supermakkelijk mannetje en erg tevreden. Ik heb zelf een bevalling gehad waarbij ik niet goed begeleid ben waardoor mijn zoon veel te lang in het geboortekanaal zat. Had veel eerder moeten persen en hij had nogal wat stuwing op zijn hoofd door de persweeen. En vanaf nacht 2 sliep hij door en zeer tevreden vrolijk manneke die nooit ergens onnodig om huilde. Mannetje 2 supersnelle bevalling, makkelijk en geen 'last' gehad. Wel vruchtwater ingeslikt. Ook deze sliep al met een paar weken volledige nachten door en nooit niks (onnodig) huilen of klagen.

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier de tweede ook een ver. Reflux en KMA kindje. Heb wel eens gelezen dat ik een vervelende bevalling voor een baby invloed kan hebben op het gedrag en de ontwikkeling, ook op latere leeftijd. Zal wel allemaal heel minimaal zijn natuurlijk.

Deel Deze Pagina