hi meiden! Mn dochtertje heeft door dat ze met haar beentjes prima alle dekens weg kan drukken, en dus in no-time bovenop haar dekens ligt. Dan krijgt ze het koud, gaat ze huilen, en moet mama haar weer lekker warm instoppen (onder het genot van een heeeeerlijke baby-lach ) Denk dat het dus tijd word voor een slaapzakje.... maarja, daar begint de ellende... welke maat (kleding 68), korte of lange mouw, zomerslaapzak of voor nu nog een winterslaapzak... en heeft ze in bed dan alleen de slaapzak aan of moet daar nog een dekentje over? Worden de armpjes niet koud met een korte mouw? Hier ligt ze wel graag met haar armpjes omhoog zodat ze kan duimen... Alvast bedankt voor alle tips!! Linkjes naar welke slaapzak jullie hebben vind ik ook leuk hoor, als ik weet wat voor soort ik moet hebben, kan ik nog kiezen uit talloze printjes!!!
Hier slaapzakjjes van de Hema. MEt afritsbare mouwen. Het is behoorlijk koud op zijn kamer 's nachts dus hij ligt in pyjama, slaapzak en dan onder laken en deken. Het is voor ons mannetje ook fijn als hij lekker strak is ingepakt, dan pakt hij niet steeds zijn speen uit zijn mond. Als het wat warmer wordt dan zal het dekentje niet meer nodig zijn en misschien ook het lakentje niet. Hij heeft nu maatje 62, maar een slaapzakje van 68/80 (zoiets). De armen passen goed zodat hij er niet in verstrikt raakt maar de lengte is nog heeeel ruim. Erg handig in de maxi cosi
We hebben verschillende slaapzakken. 1 met lange mouwen voor echte koude winternachten en 1 zonder mouwen die ook heel dik is. De eerste is van Premaman en de tweede van Ikea. Dan heb ik nog verschillende zomerslaapzakken, o.a. van Hema, zonder mouwen. Hier ligt ze in in combinatie met een dikke pyjama en een romper met lange mouwen. In de winterslaapzak kan ze nu evt. ook met een iets dunnere pyjama. Nu met deze koude nachten was het ong. 7 graden op onze kamer (geen verwarming aan en raam altijd van boven open), en ze sliep prima in de winterslaapzak, fleece pyjama en romper met lange mouwen zonder lakens of dekens. Ze heeft nu ongeveer maat 74, maar de slaapzak van IKEA die zogenaamd tot 6 maanden was, kan ze nog prima in. Die van Hema is maat 68-80 en begint nu wel wat kort te worden.
Hier ligt het ventje in een kamer van 17 a 18 graden met een dubbel gevouwen deken en en een lakentje. Hij draagt een dunnen katoenen slaapzak van de hema. Hij heeft maat 68 en heeft niet veel extra ruimte maar de slaapzak van babydump maat 70 is de hals erg wijd en dat vind ik eng.
Ook hier meerdere slaapzakken. Zonder en met mouwen. Als hij de lange mouwen aan heeft, heeft hij alleen een romper met lange mouwen eronder. Als hij de slaapzak zonder mouwen aan heeft dan ook zijn pyjama. Ik ben net overgegaan naar een andere maat slaapzak (hij is nu 69cm lang en slaapzak maat 70 vind ik echt te krap). Nu dus 90 / 100cm wat wel weer wat aan de grote kant is...
Hier de purflo slaapzak . Is een slaapzak die alleen mag zonder deken !! Doorademd enzo , Omdat hij snel last heeft van exceem . Alleen die armpjes erin wormen wat een drama . Dus de mouwen zijn er af . Hij lag toch altijd al met ze armen onder de dekens uit , want anders deed hij ze armen omhoog onder de dekens en lagen de dekens over zijn gezichtje . Hij heeft er een pyamatje onder aan , maar wel zijn sokjes uit ! Zou wel even op zijn voetjes letten en kijken of ze met sokjes niet te warm worden . Hij heeft nu de purflo 75 cm en mijn zoontje is 64,5 cm . Hema slaapzakje vond ik erg moeilijk verschonen en geen duidelijke toch hebben .
Hema heeft slaapzakjes die wat dikkig zijn, met afritsbare mouwen. Daar kun je echt nog wel even mee, voor nu nog met mouwen, straks als het wat warmer is zonder mouwen. Ze ventileren goed, mijn dochter sliep er aan het begin van de zomer ook nog in. Nu heeft ze overigens een PuckaBag, wát een heerlijke zak is dat! Vierseizoenen-slaapzak, bestaande uit twee delen; 's winters gebruik je beide delen (je ritst een dikker deel in een hele dunnen slaapzak), in de lente en herfst gebruik je het dikkere deel, 's zomers een deel zo dun als een lakentje (met afritsbare mouwen). Ideaal!