allereerst, ik weet niet of ik het goed neerzet maar dan hoor ik het wel. Ik heb een vraagje, mijn dochtertje bereikt zondag de leeftijd van 4 maanden en vanmorgen op CB zeiden ze dat ze wel de papfles zou mogen. Geen groente-fruitpotjes ivm haar buikkrampen die ze nog steeds heeft. Maar dat wist ik al want dat wil ik pas vanaf 6 maanden gaan doen. Nu vraag ik mij iets af over die papfles. Waarom geef je die? Wat ik dacht is dat je kindje dan voller zit en daardoor langer slaapt ? Zij geven aan dat het als voorbereiding op vast voedsel is. Kan ik ook wel in komen maar MOET dat daarom nu al? Liz slaapt namelijk van 19.30 tot 07.30 uur. Dus klokje rond. Met de gewone fles. En omdat zij nog krampjes heeft wil ik het zo rustig mogelijk laten verlopen dus niet te snel allemaal. Wat zou jullie advies in deze zijn? Ik heb het een beetje warrig neergezet zie ik maar hoop dat jullie het begrijpen Alvast bedankt!
Ik zou er niet aan beginnen als je kindje het zo goed doet. Vanaf 6 maanden is vroeg genoeg. Kindjes die fulltime bv krijgen, krijgen dat (vaak) ook niet gemixt met pap
nee dat dacht ik ook. In ieder geval bedankt. Ze gaven aan bij het CB om het sowieso niet in een fles te geven maar dan via een lepeltje in de ochtend zodat dit ter voorbereiding op vastvoedsel is dus eten met een lepel. Maar of ik haar dat nu leer of straks met 6 maanden maakt mijns inziens niet uit. Nou ik geef haar darmpjes liever nog wat rust
Ik sluit me aan bij mmeke. Als je dochter het zo prima doet zou ik niet met een papfles beginnen. Je loopt alleen maar het risico dat de darmkrampjes verergeren. Gewoon lekker wachten tot 6 maanden zou mijn advies zijn.
dank jullie wel jullie bevestigen wat ik al dacht. Het CB heeft niet altijd de meest geweldige adviezen is mijn mening
Bij onze oudste dochter hebben we ook gewacht tot 6 maand. Zij deed het prima op 4x210cc en had niks extra's nodig. Zij krijgt nu nog 's ochtends de papfles bij ons in bed.Ze kreeg wel meteen de 'babypap' niet de rijstebloem. Met de lepel leren eten doen ze ook wel met de fruit en groentehap. Onze jongste krijgt nu wel rijstebloem maar die heeft dus niet genoeg aan 4x240cc gewone voeding, vandaar. Het MOET dus niet en zeker als je kindje nog last heeft van darmpjes zou ik gewoon nog even wachten.
Nee meid, niet doen!! je meisje heeft het totaal niet nodig, ze heeft al krampjes, en je wilt niet beginnen met bijvoeding vóór 6 maanden. 3 hele goede redenen om het niet te geven. Wat weer een bull advies van het CB zeg. Ze hebben het echt toegespitst op jouw situatie *NOT*. Maar als antwoord op je vraag: - papfles MOET helemaal niet, ook niet na 6 maanden, het is een keuze; - rijstebloem is niet echt een product wat toegevoegde waarde heeft aan de voedingspatroon van een kind, er zit amper wat in, het is puur maagvulling.
Dit is ook zo'n onzin advies he! Waarom moet een kindje vóórdat je actief begint met bijvoeding al van een lepel leren eten? De mondmotoriek is daar met 4 maanden nog niet eens klaar voor, daarom werken kleine babys in het begin alle voedsel er weer uit. Het is net zoiets alsof je je kind zou forceren om stapjes te zetten nog voordat ze zich begint met optrekken. Onder de mum dat ze 'moet leren lopen'.
volg gewoon je eigen gevoel.. Het is maar een advies van het cb en die hoef je niet op te volgen. Ik kreeg van het cb ook advies om met pap te beginnen om dat mijn zoontje slecht eet en niet op 'de gemiddelde' lijn zit qua gewicht, hi jis dus te licht. daar kan ik me dan enigzins wel in vinden. Ook krijgt hij nog steeds 150 cc.. daar laat hij soms zelfs de helft van staan.. Ze willen dat ik bij elke fles pap doe maar daar begin ik niet aan.. Ik geef hem in de ochtend en avond een papfles. ( mijn zoontje is trouwens 4,5 maand) Dus volg je eigen gevoel. Je meisje slaapt nu lekker door en dat moet je lekker zou houden.. daar heeft ze dus geen papfles voor nodig
mijn zoontje heeft nog nooit een papfles gehad... weleens geprobeerd, maar hij ging er niet beter door slapen (juist onrustiger doordat hij er juist energie van kreeg). Ook een fles met rijstebloem werkte hier niet, daar kreeg hij kramp van. Dus onze zoon doet het al 10maanden gewoon met een gewone fles melk voor het slapen gaan. Een papfles is dus helemaal niet nodig! Liefs