23 weken en bewegingen beeb doen soms pijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daantje1, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik ben nu zwanger van de derde en bij de andere zwangerschappen voelde ik het ook snel en zag je mijn buik ook al snel bewegen. Ook waren bewegingen toen soms pijnlijik omdat er dan een handje/voetje uitstak, dat voelde ik dan echt zo eruit prikken en zag je ook :D
    dacht dacht het bij andere zwangerschappen vanaf eenb week of 25 was dat dat zo erg was (daarvoor ook felle bewegingen en vroeg voelen, nu voelde ik het ook al vanaf 11 weken)

Mijn placenta ligt voor dus dacht eigenlijk: dan zal ik het deze zwangerschap minder heftig voelen , al voelde ik het al wel snel..
    maar ook nu weer snel bewegingen van mijn buik zien, zie k nl al een paar weken. En vanaf afgelopen week doen sommige bewegingen ook weer pijn, dus dat er dan een handje of voetje of ellboogje ofzo,eruit steekt, dit zie je dan ook weer heel goed en voel ik ook heel erg, voel het gewoon prikken, het preciese gevoel kan ik moeilijk omschrijven..vind het ook weer super leuk en mooi!Maar best wel een beetje eng weer omdat het zo duidelijk is..nu al!
    maar natuurlijk super bijzonder en leuk weer,het contact met de kleine meid want ze reageert zo leuk altijd op mijn handen.
    Alleen soms iets te heftig haha, kan dan al bijna het voetje/handje vastpakken!best apart weer!
    Moet wel zeggen dat ik heel slank ben en verder eigenlijk niet echt vet erop heb zitten ofzo, zo zei de vk dat bij vorige zwangerschappen: dat het daarom zo duidelijk voelbaar is en dat je het zo goed ziet.

Maar ook omdta deze keer de placenta voor ligt had ik het niet verwacht dat het weer hetzelfde zou zijn, vind het wel heel leuk natuurlijk dat ik het weer zo goed voel.
    Heb nl verhalen gelezen van vrouwen die het bijna niet hebben gevoeld de hele zwangerschap (als placenta voor lag)

ik bedoel dus met dit bericht niet dat ik het erg vind,die pijnlijke bewegingen,alleen een beetje eng soms omdat er dan ook echt iets iut mijn buik komt, maar zijn er meer die dit zo snel al hadden?
    Mijn man kon het geloof ik rond 16/17 weken voelen en vlak erna zag je de eerste bewegingen van buitenaf..ben wel super trots weer op dit wondertje! :)
    (lijkt nu alweer op haar zussen haha,die waren ook heel beweeglijk)

2. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    niemand verder die dit ook zo vroeg heeft/had?

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    zo vroeg niet meid...ik voel onze knul zelf pas goed vanaf 19.5 week, mijn vriend pas vanaf 21 weken vanaf de buitenkant...sinds 1,5 week zie ik mn buik ook op en neer gaan
    sinds een paar dagen doet het soms ook een beetje pijn ( placenta ligt ook voor )

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik voel kindje sinds 18 weken. Vanaf bijna 20 weken zag je mijn buik ook duidelijk meebewegen. Maar pijn, nee dat heb ik niet. Ik heb overigens de placenta niet voor liggen. Misschien is dat het verschil?

5. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties! Ik had het bij mijn andere 2 meiden ook wel dat het vrij snel pijn deed bij sommige bewegingen (handje/voetje wat naar buiten komt) en daarom dacht ik dat ik het nu wel minder goed zou voelen ivm placenta die voorligt.
    maar vind het wel weer erg leuk hoor, daar niet van :D
    maar vroeg me af of er meer waren die dit al zo snel hadden.

6. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik bedoel trouwens dat het pijn doet doordat het voetje/handje er zo ver uit steekt soms, dat geeft een gek gevoel :D

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik ben voor het eerst zwanger en wij voelden de bewegingen (plopjes) allebei al duidelijk vanaf 16 weken (ook al heel snel, vind ik!!). Volgens mij ligt die van mij ook vooraan. Ik heb af en toe ontzettende pijn als ik van houding verander, omdat het kindje dan nog even mee moet draaien, zeg maar. Hij steekt dan helemaal uit met z'n billen ofzo (je ziet een hele punt uitsteken aan 1 kant van mijn buik, heeeel bizar), drukt tegen mijn spieren aan en dan verga ik van de pijn..

8. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamacharlotte: ik had het bij alle zwangerschappen ook al snel (15 weken, 12 weken en nu 10a 11 weken) en ook al snel die verschuivingen en billen omhoog voelen idd, dan voel je ook helemaal zo;'n harde plek idd en is het lastig om van houding te veranderen omdat de baby zo dicht tegen je buik ligt/duwt.
    Is wel grappig om te voelen als de billen zo liggen. (deden mijn meiden ook altijd haha)
    maar nu duwt zo dus ook heel vaak een handje of voetje er helemaal uit (even lekker strekken?)
    gisteren zag mijn zusje het ook en die had echt zoiets van: wow, dat ziet er grappig en apart uit..

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ben vorige week al schoppend wakker geworden dus hier ook felle bewegingen vroeg!

Dit weekend naar een dansoptreden geweest (met luide muziek) en ons kleintje heeft geen minuut stilgezeten .. ik schrok er zelf ook best van en na een half uur werd het best wel 'vervelend'! Gewoon van genieten zou ik zo zeggen!

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Daantje en Lisa: Wat bijzonder dat jullie dat zo vroeg voelen en ervaren! Heel erg gaaf :) Ik ben benieuwd wanneer het bij mij wat erger gaat worden :D

11. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Overigens ook grappig: vorige week stond de hond van mijn schoonzus naast me en die blafte 1x heel hard. Vlak daarna kreeg ik ook een flinke schop :D

Deel Deze Pagina