Groei embryo klopt niet met duur zwangerschap

Discussion in 'Miskraam' started by Noukje, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Hallo meiden,

Vorige week had ik een eerste afspraak bij de gyn. De gyn heeft een echo gemaakt en het vruchtje was niet meetbaar. Wel was er duidelijk een hartje (knipperlichtje) te zien. Dit klopte niet met de duur van de zwangerschap (7 weken en 1 dag).

Vanmiddag dus de echo gehad. Het vruchtje is wel gegroeid ten opzichte van vorige week en het hartje klopte. Ook was het vruchtje dit keer wel meetbaar. Volgens de gyn zou ik nu 6,5 week zwanger zijn. Echter weet ik precies wanneer de conceptie heeft paats gevonden en zitten we dus met 1,5 week verschil. Toen gaf ze een optie van een 5 weekse cyclus maar dan zou ik nooit op 14 september al een positieve test kunnen hebben. Ik gaf aan of het niet mogelijk was dat het vruchtje minder hard gegroeid was en alsnog een groeispurt gaat krijgen maar dit was volgens de gyn niet mogelijk. Het zou dan een miskraam worden volgens haar.

Over een curretage wou ze nog niet praten in dit stadium. Ze noemde een term wat neer kwam op een vruchtje dat aan het dood gaan is maar ons vruchtje is dat zeker niet zegt ze..

Voordat ik de kamer verliet gaf ze aan dat het mogelijk is dat ik bloedverlies ga krijgen in combinatie met hevige krampen. Als dit 's nachts het geval is hoef niet meteen te bellen. Heb ik er overdag heel veel last van dan mag ik bellen en langskomen.

Volgende week heb ik weer een echo.

Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt en hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

2. lisacar

lisacar Actief lid

Dec 31, 2005
    347
    0
    0
    HR Consultant
    Ergens boven Amsterdam
    Ach Noukje,

Wat vervelend en onzeker allemaal zeg ! Leef met je mee.

Ik heb vandaag een eerste echo gehad. Zou 7 wkn 2 dgn moeten zijn, maar het vruchtje is veel te klein en de hart actie veel te traag. Kansen zijn eigenlijk nihil dat dit goed gaat. Ook ik heb volgende week weer een echo maar de arts verwacht dat het dan al is afgestorven of zelfs de miskraam al is geweest.

Heel veel sterkte.

Gr. Lisacar

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Jeetje wat een hoop onzekerheid voor je....heel veel sterkte!

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ lisacar: jij ook al in onzekerheid. Het is zo vervelend. Bij mijn eerst echo heeft de gyn niets gezegd over een eventuele vervelende afloop van deze zwangerschap.. En mocht dus een week later terugkomen. Nu is het vruchtje wel gegroeid. Wie weet is dit bij jou ook zo..

Maar gisteren vroeg ik me ineens af "waarom moet ik eigenlijk een week later terugkomen voor nog een echo, we weten nu dat we met 1,5 week verschil zitten. Als het volgende week nou nog steeds een gegroeid vruchtje met hartactie is... wat dan?! "Pff ik word zo langzamerhand ook gek van al die gedachten.

Jij ook heel veel sterkte. En laten we nog hopen op een wonder..

@ Wonder1980: thanks meid :)

5. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    helaas heb ik hetzelfde meegemaakt en bij mij geen goed nieuws, bij mij groeide het vruchtje ook niet goed en ik ben vorige week gecuretteerd. Ik hoop voor jou dat het wel goedkomt, maar hou er rekening mee dat het ook niet goed kan gaan. Ik was al 10 weken ver en vruchtje is gestopt met 6,5 wk met groeien.

sterkte!

x

6. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Ik hoop voor je dat het alsnog goed komt!
    Dikke knuffel!

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ meisje: hè wat naar. Veel sterkte met het verwerken.
    Kreeg jij ook elke week een echo om te kijken of het vruchtje ten opzichte van de vorige echo gegroeid was?

@ Isa: dank je! :)

8. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi ik had een week achterstand, deze heb ik echter wel weer ingehaald. Mijn eerste echo was gewoon weg iets te vroeg gepland waardoor ze niet goed konden meten.

Houd nog moed, het kan gewoon nog alle kanten op gaan zowel negatief als positief.

Gr Samantha

9. KyraB

KyraB Lid

Dec 6, 2008
    72
    0
    0
    Wat vervelend voor je. Ik heb helaas ook iets soortgelijks meegemaakt maar iets later in de zwangerschap.
    Ik had al wel rond 7 weken wat bloedverlies, maar toen zag alles er goed uit.
    Met 10 weken had ik een echo en daarop was 4 dagen groeiachterstand te zien, maar wel met goede hartactie. Toen kreeg ik inderdaad een week later weer een echo om de groei te monitoren. Met 11 en 12 weken bleef de hartactie goed maar werd de groeiachterstand steeds groter, maar het kindje bleef wel groeien.
    Uiteindelijk heb ik in de 13e week een vlokkentest gedaan en die bood uitsluitsel, het kindje had een niet levensvatbare chromosomale afwijking. De enige optie was dus afbreken van de zwangerschap.
    Ik hoop dat het bij jou anders afloopt, maar wees blij met de regelmatige echo's. Die zijn wel spannend elke keer, maar op die manier kan je wel blijven volgen wat er gebeurt.

10. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ Gerritsen: wat fijn dat het bij jou goed gekomen is. Geniet van je zwangerschap!

@ Kyra: dat is ook niet niks wat jij/ jullie mee hebben moeten maken. Heel veel sterkte!

En natuurlijk ben ik blij dat de gyn elke week de groei wil bekijken. Het geeft alleen zoveel (negatieve) spanning en stress op de dag van de echo. Gelukkig heb ik de echo volgende week donderdag al vroeg op de ochtend. Scheelt weer stressen.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ook zoiets soortgelijks meegemaakt.

Met 7 weken een echo gehad, ik wist precies de dag van conceptie, maar met de echo bleek dat ik toch een week minder ver was. Ik zag de bui al hangen aangezien ik al drie miskramen had gehad.
    Na 2 weken weer een echo en alles was ok! Ik werd zelfs een week vooruit gezet (dus volgens de eerste echo 2 weken!!!)

In het begin is het nog zo klein dat ze er al snel naast zitten!
    Ik hoop voor jou dat je net als mij een goede afloop hebt!

Sterkte!

12. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Ondanks dat je exact de dag van conceptie weet, kan het misschien ook mogelijk zijn dat de innesteling een week later is en dat dit het tijdsverschil verklaart. Of zit ik nu mis? Ik ben gewoon een rasoptimist en wens iedereen alle geluk van de wereld toe en hoop voor jou dat je een mooie uitslag krijgt bij de volgende echo.

Succes!

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    @ Lola: super hoor dat het bij jou goedgekomen is. Ik zie dat de kleine inmiddels is geboren ;)

@ April: ja klopt, zo denk ik er ook over. Maar 1,5 week verschil is natuurlijk best veel. Ach we wachten donderdag maar weer af...

14. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Ik heb bij jou het gevoel dat het wel goed gaat komen. Misschien mag ik zoiets helemaal niet zomaar roepen. Ik hoop echt voor je dat je volgende week positief nieuws krijgt.

Heel veel succes en geluk!

15. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Thanks April, lief dat je dat zegt. Ik hoop natuurlijk ook dat alles goed gaat komen, en dat we positief nieuws krijgen. Maar merk wel dat ik me "voorbereid" op geen goed nieuws. Meer ter bescherming van mezelf.

16. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    Nog 1 nachtje slapen... pff ik word helemaal gek van de zenuwen. Ik slaap sinds 2 nachten onrustig.. Ik hoop dat vandaag snel voorbij is. Gelukkig heb ik morgenochtend vroeg al de echo.

17. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Sterkte toegewenst, kan me voorstellen dat je nerveus bent. Hier wordt aan je gedacht hoor!

18. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    ook ik wil je veel sterkte toewensen.
    Bij mij was het n soortgelijk verhaal alleen liep ik 2 weken achter dus dat was veel te veel.
    Veel succes morgen.

19. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    En het is weer avond! Gelukkig heb ik nog een leuke middag gehad zonder veel nagedacht te hebben over morgen.

April & Ano thanks meiden :)

20. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @Noukje,

Ik dacht ook dat ik de conceptie precies wist (eisprong etc.) maar toch 6 dagen minder ver..
    Je kan een kleine stop hebben in het begin ;)
    Heel veel succes morgen!

Share This Page