Dochter Roos van 7,5 week wil ineens iedere klipscheet aan de borst en ze is wat onrustig. Maar goed..we zitten ook in een voor haar totaal onbekende omgeving: papa's huis. Regeldagen zijn normaalgesproken met 6 weken, ze is nu 7,5 week. Zou het toch een regeldag kunnen zijn? Ze wil soms al na anderhalf uur weer eten. Mijn borsten laten zo af en toe het hoofd al hangen als ze weer komt namelijk....
Ja, want regeldagen kunnen altijd voorkomen, dit is niet gebonden aan een bepaald aantal weken. Vooral als een kind later of vroeger geboren is,dan schuiven die dagen ook op. Maar ook dat is geen vaststaand iets, ieder kindje heeft een eigen lijntje en gaat dan ook op eigen wijze om met de regeldagen. Zo had ik bijv. met 10 weken 2 duidelijke regeldagen, daarna nooit geen regeldag meer gehad.
Ja dat kan inderdaad. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn zoontje een paar dagen iets minder dronk en dat daarna heel erg ging inhalen. Soms kan je productie ineens iets minder worden en dan gaan ze dat zelf weer opschroeven.
Regeldagen kun je altijd hebben. Dat hoeft niet precies met 6 weken, kan ook met 4, kan ook met 8. Je krijgt regeldagen op een moment dat de behoefte van je kind verandert.
Okee dan. Dank voo de reacties. Ik vind het wel dodelijk vermoeiend, trouwens, want nu een uur later, wilze alweer! Ik geef ze dan de "lege borst, zoals overal wordt aanbevolen, omdat ze ook snel krampjes krijgt. Dat aanbieden van e "lege"borst geeft toch ook extra stimulatie, zodat de productie sneller wordt opgeschroefd?
Ik zou als ze na een uur komt gewoon 2 borsten aanbieden. Hoe meer ze drinkt des te sneller ben je door de regeldagen heen.
Okee..ik was er zelf al mee begonnen, want ze blijft behoefte hebben aan meer. Hoe lang duren die regeldagen gemiddeld? Want ik vind het een hele toestand als ze soms maar anderhalf uur tussen het begin van 2 voedingen laat. Zo kom je nergens aan toe!
Hoe meer je er aan toe geeft hoe sneller je er vanaf bent. Hier was het tussen de 2 en 3 dagen dat mijn productie op het peil was dat Kyra nodig had.