Hoeveel cc geef je jouw kindje of hoelang zit hy/zij aan de borst? En hoeveel voedingen geef je per dag? Ik geef er momenteel 5 en ze hangt echt elke keer een uur aan de borst als ik het kolf geef ik ong 150 cc. Ben benieuwd hoe anderen dat doen.
Ik geef 5 voedingen per dag ( geen nachtvoedingen). Meestal drinkt hij effectief zo'n 10 minuten per kant. Ik bied altijd beide kanten aan. Als ik 120 cc in een fles geef (afgekolfd) dan drinkt hij daarna ook nog bijna 1 borst helemaal leeg.
Ok, dus 5 voedingen is helemaal niet zo weinig! Dat cb ook, ze hebben me echt aan het twijfelen gezet:x Wel fijn dat hy 10 min nodig heeft om je borst leeg te drinken! Een uur is echt vermoeiend en ze wordt ook steeds zwaarder ik geef 's nachts ook geen voedingen. De laatste voeding zit tussen 22 en 23u en de eerste om 9u. En jij?
Thije krijgt 5 voedingen per dag (gekolfd, helaas is "life" aan de borst nooi gelukt). Hij zit op 170 per keer, en doet twintig minuten over de fles. Om 19.00 krijgt hij zijn laatste voeding, om om 19.30 naar bedje te gaan. Hij slaapt dan heerlijk het klokje rond. Eerste voeding is dan weer rond 7 uur. Oja, ik geef op verzoek, maar meneer heeft al een redelijk duidelijk ritme! Heerlijk!!
Ik geef de laatste voeding tussen 22 en 23 en dan komt hij 's morgens om 7-8 uur weer. Dat gaat nu al vanaf 8 weken zo, die 5 voedingen. Meer haal ik er echt niet. We zitten overdag verder redelijk in schema. Kan soms een uurtje verschil in zitten, maar veel is het niet. De nachtvoeding is er al vanaf 8 weken dus ook af. Hij weeg nu 6 kilo en was precies goed bij het CB gister.
Trouwens, drinkt ze wel effectief genoeg? Misschien is het aanleggen net niet helemaal goed, waardoor ze niet effectief genoeg kan drinken?
een uur drinken is wel lang.. misschien moet je na zo'n 15 min. aan 1 borst gewoon wisselen? dan drinkt ie vanzelf korter en krachtiger waardoor hij het zelfde binnen krijgt als wanneer hij er een uur aanhangt. L. deed dat op een gegeven moment ook een uur bezig met voeding, op een gegeven moment was ik het zat en heb IK bepaald heo lang hij drinkt, niet een uur sabbelen/drinken. nu zit ik op 10 min. per borst per keer en dan 5 voedingen. L. slaapt het klokje rond van 19.00-7.00. gisteren zelfs van 17.15 tot 06.45 (HEERLIJK!!)
Hier zo'n 7 keer per dag, weet niet precies hoeveel hij drinkt, maar ongeveer 5 minuten per kant, dus zo'n 10 minuten tot een kwartier in totaal. Je hoort ook veel kloek, kloek en hij slikt achter elkaar, dus er zal wel genoeg in gaan.
Oh heerlijk, dat jullie kindjes zo doorslapen. Biedt hoop voor mij, hihi. Milan is nu nog maar vier weekjes jong, maar over een paar weken gaat hij misschien ook wel doorslapen?? Zou ik niet heel erg vinden, haha Ik liet Milan tot gisteren ook een uur aan de borst, maar ik heb toen gelezen dat als de pauzes langer duren dan het drinken, dat die borst dan gewoon klaar is en nu zit hij op ongeveer een kwartier per borst. Jippie!!
Hier 6 of soms 7 voedingen. Meestal 5u, 8.30u, 12u, 16u, 18u, 19u. Ze slaapt dan van 19.30u tot 5u. Ik geef BV op verzoek. Ze drinkt ongeveer 10 minuten per borst.
@Hodje: het is dus echt zo dat je kindje 1 uur aan de borst ligt ? Dat is te lang. Waarschijnlijk drinkt je kindje niet effectief.
10, 15 en 20 min?! Ik wist niet eens dat dat kon Als ze hier " snel" is dan doet ze er 45 min over Ik ben bang dat ze dan verkeerd heeft leren drinken ofzo, omdat ze al vanaf dag 4 een speen en de fles kreeg( met gekolfde melk). Dat kon volgens de kraamzorg, omdat de spenen die ik had dezelfde vorm als de tepel hebben.. Hoe weet ik nou of ze wel effectief drinkt? Ik ga het vandaag proberen dat wisselen van de borst. Elke voeding een uur bezig zyn trek ik echt niet meer! Ik heb dan ook nog maar 2u tot ik alweer moet voeden. Het kost echt teveel tijd!
Met die leeftijd zaten we hier bij allebei op zo'n 8 voedingen (slokjes tussendoor niet meegerekend). Een uur is wel lang voor een voeding. Ligt je kindje wel goed aan? En heb je al eens met borstcompressie geprobeerd haar wat sneller vette melk te geven? Als je even googelt op: 'Jack Newman compression' dan kom je bij de site van Jack Newman, een Canadese kinderarts. Daar kun je filmpjes zien waarop je goed kunt zien waar je op moet letten bij het aanleggen en ook hoe je borstcompressie toepast. O, en maak je geen zorgen, een kindje van 3 maanden kun je ook nog leren hoe ze goed aan de borst moet drinken hoor! Wel heel dom van je kraamhulp, want dankzij die speen heeft je dochter waarschijnlijk zuigverwarring opgelopen. Knap dat je daar de borstvoeding niet hebt door laten mislukken!!!
Misschien kun je eens een lactatiekundige vragen om mee te kijken? Zij hefet er verstand van en kan jullie weer de goede richting wijzen. Zodat jij straks weer wat meer tijd hebt voor jezelf. Succes!
Ik heb het gisteren steeds van borst te gewisseld en borstcompressie toegepast, maar het was geen succes ik stopte dan na een halfuur, zij bleef wel happen en deed dan haar vingers in haar mond. Maar ze huilde niet dus ben ik ervan uitgegaan dat ze geen honger meer had. Dit heb ik by 2 voedingen gedaan en ze kwam toen al na 2u..hongerig en heel hard aan het huilen. Blijkbaar niet genoeg gehad aan dat halfuurtje.. By de laatste voeding wilde ik kolfen en ik kreeg maar 60cc uit beide borsten waar ik normaal dus een hele voeding van 155c uit zou krijgen. Ik baalde echt en ze heeft alsnog 3 kwartier aan de borst gehangen.. Ik heb haar geobserveerd als ze drinkt, als ze begint drinkt ze heel goed en daarna wordt ze steeds slomer..moet haar steeds aanraken, handje wrijven enz zodat ze alert bijft en doordrinkt. Misschien idd maar een afspraak maken by de lactatiedeskundige. Hoop dat die dan verder kan helpen.
hier 5 a 6 voedingen per dag. meestal 7.00 11.00 14.00 17.00 20.00 een enkele keer is de eerste voeding rond 6.00 en dan kom ik op 6 voedingen per dag. drinkt 5 min effectief per kant, beide kanten. uit de fles maar 120cc, waar hij 20 min over doet.
Lijkt mij idd verstandig om even een lk mee te laten kijken. Je kunt er een vinden op www.nvlborstvoeding.nl
Met 3 maanden dronk mijn zoontje 7 a 8x per dag en gemiddeld 3 kwartier per ronde. Echt drinken he, niks nie sabbelen! Met 3 maanden was hij al 7225 gram, hij kreeg dus echt wel wat binnen. Als ze steeds in slaap valt; oogjes dicht, niet doordrinken, sabbelen/vacuum doorbreken, dan zou ik haar van de borst afhalen en weer aanleggen als ze weer honger heeft. Warm aanleggen worden ze ook rozig van. Misschien een laagje kleding uittrekken? Koud washandje in de handpalm duwen heb ik ook gehoord.