Knippen dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2mam2, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Hoe doen jullie het?
    Ik heb al verachillende pogingen gedaan mn zoonje te knippen maar hij vind de schaar eng, wilt hem pakken en zit niet stil, wurmt zich weg, probeert mij te ontwijken. Ook voor een filmpje, ook met iets eten in zn handen..
    Maar ondertussen is zn haar nog jooit geknipt en echt geen gezicht meer. Achter heeft ie een soort lang matje inmiddels en over zn oren hangen langere plukjes. Kortom, er moet echt wat aan gebeuren! :$

Iemand tips?

2. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij doen het als volgt: ik houd z'n hoofd vast en de kapper knipt. Zoonlief vind het niks en schreeuwt alles bij elkaar.. Jammer dan, moet gebeuren. Misschien kun je naar een kapsalon gaan waarbij hij in een stoere auto oid kan zitten als afleiding? Ze zijn wel wat gewend in een kapsalon. Als je het persé zelf wilt doen zou ik iemand vragen die hem in bedwang houdt.

3. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Wij doen het met de tondeuse. ;)
    Schaar was hier ook geen succes, plus ik kan niet recht knippen en naar de kapper vind ik nog geen optie voor hem.
    Papa doet zijn haar ook met de tondeuse, dus daar is hij al wel een beetje aan gewend. Hoewel hij het best een beetje eng vindt op het moment dat we beginnen, maar met een nijntje filmp en iets lekkers te eten gaat het hier elke keer aardig goed.
    We doen het wel meestal met z'n tweeën zodat één van beiden hem kan afleiden op de juiste momenten.

4. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    In princiepe doe ik het zelf omdat ik zelf ook knipcursussen heb gedaan in het verleden en ook omdat ik een drama vermoed daar😁
    Tondeuse kan ik proberen maar hij vind het ook een eng ding als mn man m gebruikt, ik ben bang dat ie na en lijn niet meer wilt en drama gaat maken en dan ziet ie er helemaal niet meer uit😱
    Nouja.. Ik ga nog een poging wagen straks..
    Hij heeft wel nog dat hele dunne pluizige 'baby haar' iemand een idee of dat er een beetje uitziet als dat met de tondeuse word gedaan?

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    knippen als hij slaapt?

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Mijn ervaring is dat het na de eerste keer nog wel zichtbaar was, leek wat rommelig, maar nu de tondeuse er regelmatig (elke 2 weken ongeveer) overheen gaat valt het niet meer op.

En ja ik was er ook erg bang voor dat zoon na één streep over zijn hoofd niet meer zou willen. Hij vond het ook wel eng hoor, maar steeds weer afleiden en hem een nieuw stukje soepstengel geven ;) heeft hier toch geholpen.

7. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Net toch gelukt met de tondeuse😄 ik had hem vast met een koekje in zn hand en afleiden en mn man deed zn haar, het resultaat ziet er goed uit!
    Bedankt vgoor de tips😄

8. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Mooi zo.
    En nu zeker heel blij dat je het gedaan hebt?:D

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wij hebben een kapper met een auto waar hij in zit. En dvd aan. Vanaf het begin blijft hij al netjes zitten. Tondeuse is hij ook niet bang voor.
    M
    Hier werkt vasthouden averechts. Dan volgt automatisch verzet. Op zich zijn kapsters meestal wel wT gewend dus dat bewegen en draaien maakt voor hen meestal niets uit

10. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Echt, lukt het bij jullie wel met de tondeuse? Ik kreeg die zachte donspluis in zijn nek echt niet weg (maar ik durfde dat ding er dan ook niet al te recht op te zetten voor het geval hij opeens zijn hoofd naar achteren zou gooien).

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Tondeuse lijkt me niks, dat geluid leidt veel te veel af joh! ;)
    Mijn ouders hebben een thuiskapper die over een paar weken weer komt en dan wordt kleine man voor het eerst bijgeknipt en is hij van zijn blonde "matje" af :D.

12. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik knip ook zelf, m'n moeder heeft knipcursussen gevolgd en mij geleerd hoe ik m'n man kan knippen, dus de eerste x gewoon geprobeerd, en het lukte nog ook warempel :D
    Hier werkt een filmpje, en ik laat eerst altijd even de kam en schaar zien, anders blijft hij maar draaien om te zien wat ik nu doe ;)
    En flink complimentjes geven na iedere lok die ik eraf knip dat hij zo goed stil zit :p en een grote jongen is..
    Gelukkig werkt dat hier nog voldoende.
    Tondeuse durf ik nog niet aan :$ :)

Fijn dat het is gelukt uiteindelijk :)

Deel Deze Pagina