opletten vruchtwater, slijmprop e.d.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Meiden,

Ik zit even met een vraagje.
    Ik ben a.s. woensdag oorspronkelijk 31 weken. Volgens de VK ben ik een week verder, dus 32 weken.

Ik zit zelf nu al best in een stressende periode. Ik heb soms zenuwenbuikpijn. Ik vind het gewoon spannend wat me allemaal te wachten staat. Ik denk er niet veel over na ofzo, maar onbewust ben ik toch een beetje zenuwachtig. En omdat het ook nog maar 8 weekies zijn. (kan ook langer, ik weet het, maar me gevoel zegt gewoon dat ze eerder komt).

Maar nu was mijn vraag eigenlijk.. Je kan dus je vruchtwater verliezen, dat weet ik. Maar stel dat je dat verliest tijdens het douchen of tijdens het plassen? Wat moet je dan doen? Als je het niet weet?

En ook over zo'n slijmprop. Ik plas vaak per dag, maar ik kijk nooit in de pot of ik iets zie ofzo. Moet ik daar met een bepaald aantal weken op gaan letten ofzo?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

slijmprop hoef je niet op te letten. sommigen merken niet dat je ze hem verliezen of doen dat pas tijdens de bevalling. mijn vlos heeft het hele ding nooit genoemd. het zegt ook niets want je kunt hem nu verliezen en pas over 10 weken bevallen.

vliezen hoef je nu ook nog niet op te letten. pas na 37 weken ben ik het zo af en toe eens gaan checken, voor ik in bad wilde of seks had. dan controleerde ik dat door op mijn hand te blazen. uiteindelijk werden ze door de vlos in het zkh pas gebroken.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    heb ik een vraag voor jou, je bent 31 weken maar je vk zegt 32 weken.
    Waarom dat verschil?

Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet op let nu ik bijna op het eind loop hahaha

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Vruchtwater verlies je over het algemeen pas na 37 weken ALS je het verliest. Bij een groot deel gebeurt het pas tijdens de bevalling of het moet doorgeprikt worden. Als je vruchtwater verliest dat merk je wel hoor. Het voelt alsof je in je broek hebt geplast en ziet er helder soms rozig uit.

Slijmprop: daar hoef je niks mee te doen. Sommige verliezen hem 2 weken voor de bevalling anderen pas tijdens de bevalling.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Een slijmprop heb ik nooit gezien tijdens de vorige bevalling en als je vliezen breken merk je dat over het algemeen wel hoor, was bij mij in elk geval een hele plas.

Ja, hoezo ben je een week verder volgens je vk?

6. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Waarom weet ik ook niet precies. Ik was afgelope maandag bij der, en toen ging ze naar me buik kijken en voelen, en toen zei ze dat ze al met haar hoofd in mijn bekken ligt, en dat ik een week verder ben.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad

Oke vind ik een beetje vreemd van je vk aangezien indalen en de groote niets zeggen op dit moment maar goed.

Ben trouwens dankzij jou topic wel in de wc aan het kijken nu hahahaha.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij mij kwam ales tegelijk met 40 wk en geloof me je merkt het wel hoor. slijmprop zat bleod bij dus dat zie je dan zowiezo wel emt afvegen.

en het water tjah dat bleef lopen bij elke stap die ik deed bleef het stromen heb voor we naar het ziekenhuis gingen wel drie keer andfere onderkelren aan moeten doen dus broek ed.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    mamasuus moet nog wakker worden geloof ik hahahaha.
    Of je vingers willen niet meewerken dat kan ook hihihihihi

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hahaha ik zie het jah typ weer te snel. sorry hoop dat het een beetje leesbaar is hihihi.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    oh ja hoor ik lees wel door de letters heen hahahaha.
    Ik heb het zelf ook heel vaak gewoon omdat mijn hoofd sneller denkt dan mijn vingers kunnen tikken.

12. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    nou ik had het met de vk erover dat ik met 27 en halve week een pret echo had gemaakt, en toen was die kleine 34 cm en 1 kilo. en toen hebben we naar zo´n schema zitten kijken en toen zei ze dat ze wel iets kleiner is dan gemiddeld, en toen ze ging voelen enz.. toen zei ze dat.. dus ik weet ook niet precies waarom.

Het kan wel kloppen. Want als ik reken vanaf mijn laatste menstruatie dan zou ik uitgerekent zijn op 4 okt. en nu is het 14 okt. omdat hun in het begin dachten dat ik nog niet zo ver was ivm grootte enz.. maar de vk zei dat ze een groeispurt heeft gemaakt.. ik weet het verder ook niet. het is de 1e keer zwanger dat het alemaal goed gaat.. dus heb eigenlijk niet zo door gevraagt erover.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Ze kunnen idd een groeispurt maken dus daarom zeg ik dat het nu niet van belang is om een week verder te gaan rekenen.
    Neem aan dat je bij je eerste echo te horen heb gekregen hoe ver je bent?
    Daar zou ik dan mooi vanuit gaan want daar hebben ze er echt op gemeten.
    Nu is er niet zo veel meer van te zeggen aangezien elk kindje anders is.

14. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    nee ik houd wel me gewone datum aan hoor.. en me aantal weken.. alleen die ene week houd ik wel in me achterhoofd. aangezien ik thuis nog wat dingetjes moet regelen.. en niet in de bende wil zitten als ze komt.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    wahahaha nee dat kan ik me voorstellen

Deel Deze Pagina