De titel zegt het al..hoe hebben jullie jezelf voorbereid? En hoelang duurde het totdat je de kleine had? Liefs...
Hier zelf geen ervaring, mijn zus en stiefzus echter wel. Bij mijn stiefzus binnen 4 uur, bij mijn zus wanneer de 1e wee kwam binnen 2 minuten. Succes!
Wat versta je wel of niet onder inleiden? Is je bmm al rijp? En heb je al iets ontsluiting? Dan kan het binnen een paar uur gedaan zijn. Moeten ze eerst je bmm rijpen kan er zo dagen over heen gaan....
En hoe bedoel je voorbereiden? Is toch eigenlijk gelijk als bij spontaan bevallen? alleen nu weet je in ieder geval wanneer je iets mag gaan verwachten. Mbt het inleiden zelf.... ik ben bij de tweede alleen ingeleid met Cytotec pilletjes, ik had misschien een vingertopje ruimte. Dus ik heb alleen drie doseringen pilletjes gehad. Wel wat extra harde buiken enzo gehad, maar vond niet dat het weéen waren ofzo. Rond half één werd ik wakker van kramp en rond één uur wist ik het wel zeker.... kwart voor 8 smorgens lag onze dochter in mn armen.
Ze gaan morgen kijken of ik ontsluiting heb..en anders met pilletjes aan de gang!daht miss hebben jullie tips dit is ons eerste kindje dus erg spannend allemaal!
Bij mij hebben ze nooit gekeken of ik ontsluiting had. Ik had al meer dan 72 uur gebroken vliezen en ben meteen aan het infuus gelegd. Het heeft in totaal 8,5 uur geduurd vanaf het moment dat het infuus werd aangesloten tot ik m'n zoontje in m'n armen had!
Oh erg spannend. Ik weet dat ik helemaal niemand wou spreken eigenlijk de avond van tevoren, alleen rust aan mijn hoofd. Ik kwam om 8u in het ziekenhuis toen had ik al weeen, of voorweeen, wel regelmatig maar niet zo heftig nog. Ze hebben toen zo'n pil of gel ingebracht, toen kwam er minder tijd in te zitten maar was nog hartstikke goed te doen de pijn. Rond 13u nog een keer ingebracht en toen ging het heel snel/heftig. Uiteindelijk is mijn zoontje om 23u geboren.
Gewoon lekker slapen en veel afleiding mee nemen voor de dag zelf. Bij mijn eerste hebben ze mijn bmm 3 x geprimed met Prostin gel. Deed de hele dag weinig, maar toen braken om 21.30 uur spontaan mijn vliezen en om 00.30 uur was ze er. Bij de tweede hebben ze maar 1x prostin gel ingebracht, om 14.30 uur mijn vliezen gebroken en om 17.30 uur was ze er.
Mijn kleintje werd met 37 weken gehaald 2 maal gel... om 8 en om 15 uur! 20 uur vliezen gebroken 24 uur weeeen Ik had van 3 tot 10 cm ontsluiting in een uurtje, storm dus Volgens mij is dat met inleidingen vaker, dat het snel kan gaan Relax vanavond lekker, voetenbadje, warme douche en een lekker tijdschrift Succes en geniet
Dank jullie wel voor de tips!hoop snel te kunnen melden hoe of wat... Jullie ook allemaal nog succes Xx
Als voorbereiding zou ik zeggen lekker ontspannen en op tijd naar bed zodat je uitgerust bent! Il was woensdag om 8 uur in het ziekenhuis en 3 keer gel gehad die dag. Deed overdag weinig maar ik kon niet slapen. Bleek om 3 uur in de nacht opeens al 3 cm ontsluiting te hebben. Toen zijn de vliezen gebroken en daarna ging het vlot om 8.41 was ze er. Heb dus wel een nachtje overgeslagen.
Ik zat nog pot en pot dicht geen weke/rijpe bmm niks. Dus aan de pillen op maandag ochtend dit hebben ze tot woensdag gedaan maar deed niks. Donderdag kreeg ik de gel en na 2x had ik 2cm ontsluiting en weeen. Ze wilde afwachten of de weeen doorzette dit gebeurde niet dus de volgende ochtend mn vliezen gebroken en weer wachten of ik zelf weeen kreeg gebeurde ook niet. Om 12 uur aan de opwekkers en om 16:07 is hij geboren.
Voorbereiden...nou het overviel mij! Ik had al een week 2/3 cm ontsluiting, was een X gestript maar had niks gedaan. Had dinsdag controle bij de Vk maar me bloeddruk was te hoog en had eiwit in me urine ( liep ik al vanaf 29 wkn mee te sukkelen) dus moest voor controle naar het ziekenhuis. Bloedtest, urine checke en ctg scan. Na 4 uur kreeg ik te horen dat ik moest blijven en de volgende ochtend werd ingeleid , dus echt voorbereiding had ik niet!! De bevalling ging snel, om 9 uur werden me vliezen gebroken, en kwart over negen aan het infuus. Om 11 uur volledige ontsluiting, en om 13.38 had ik me meisje op me buik!!
ik kreeg vrijdag te horen dat ik maandag werd ingeleid, heb niets gedaan, wist niet wat me te wchten stond, heb de babykamer gemaakt de kleine dingen, mooie foto gemaakt en verder zoiets van...ok kom maar. moest me 730 melden, kreeg 2x gel, deed niets, 3e keer gel leek ook niet te werken, dus wachten op de volgende dag.....toen toch om 22 uur vliezen braken en weeeen storm, tegen de ochtend begon de bevallng en na ongeveer 2 uur was ze er 7.30. van 22-6 ongeveer weeen gehad en rnd 6 uur mocht ik beginnen met persen. maar dat is dus bij iedereen anders. je moet tussen de gel wel wachten dus raad aan wat afleiding, mensen of boekjes mee te nemen succes meid!
hier met hormoontampon ingeleid, gelijk weeën en bijna 4 uur later was ze er. geen voorbereidingen getroffen. geprobeerd goed te slapen en meer niet.
Ik wist al een hele poos dat ik ingeleid zou worden, ivm zwangerschapsdiabetes. Ik vond het best onnatuurlijk, om gewoon te weten dat je naar het ziekenhuis vertrekt om te gaan 'bevallen op afspraak', en dat je dan met een kindje terugkomt. Het was vreselijk spannend... Naar mijn idee heb je dat minder met een gewone bevalling, die normaal begint en verdergaat. Voorbereiden.. Tja, alles was natuurlijk geregeld, de praktische dingen. Geprobeerd goed te slapen, wat er op neer kwam dat ik me maar niet druk heb gemaakt over het feit dat ik niet kon slapen Succes!