AAHHHH! nieuwe buren..

Discussion in 'De lounge' started by acire, Jul 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. acire

acire Fanatiek lid

nou ik heb dus nieuwe buren.... eerst gingen ze al om kwart over elf 's avonds boren in de muur waar Sascha tegenaan ligt. dat konden ze niet weten.
    ik heb dus de volgende dag gevraagd of hij er rekening mee wil houden 's avonds omdat ik een baby heb. dat was geen probleem enzo..
    nu zijn ze alweer een week aan het bleren buiten en dat blijft maar doorgaan, K***** dit en K**** dat, zinnen als Hebbie een mossol?! en meer van dat soort gekeutel.
    Maar waar ik me nog het meest aan stoor is hun muziek, wij mogen elke middag/avond meegenieten van hardcore, dat ook echt Keihard staat met de deur open.
    nou heb ik net gezegd dat ik er last van heb, (Sascha ligt op bed en ik heb hoofdpijn.) staan ze me kwaad aan te kijken, maar de muziek deden ze wel (een heeeeeeeel klein beetje) zachter..
    het staat dus nog steeds behoorlijk hard en ik heb er echt last van, ik wil dit niet elke avond.
    is het raar als ik ga klagen bij de woningbouw hiervoor als dit zo blijft?

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Pff dat klinkt niet goed, daar zou ik ook gek van worden. Ik zou het even aankijken en als het inderdaad elke avond gebeurt dan zou ik er wel iets mee doen ja. Ik heb nooit gehuurd, dus ik weet niet of de woningbouw de beste plek is om aan te kloppen. Hebben de buren aan de andere kant van die mensen er ook last van? Samen sta je toch weer wat sterker.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik vind het niet raar als je daarvoor gaat klagen. Je hebt hen tenminste al enkele keren persoonlijk aangesproken. Misschien kan je hen een keer waarschuwen? Als ze nog eens lawaai maken en je zegt er iets van, zeg hen dan ook dat je naar woningbouw gaat als het niet ophoudt?

Lieve groetjes en een goede nachtrust gewenst! ;)

4. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    nou na een aantal keer mag je best hulp van buiten roepen hoor. maar ik zou wel ze eerst waarschuwen, dat als ze niet rekening gaan houden dan ga je actie nemen. en idd eerst woning bouw. of kijken of andere buren misschien wil ook wat van zeggen eerst

vervelend zeg. lijkt mij echt lastig. ja.. je kan je buren niet kiezen he.. helaas

5. acire

acire Fanatiek lid

nee ik heb nog niet gezegd dat ik naar de woningbouw zou gaan.
    de andere buren hebben er ook last van volgens mij, want die gaan nu keihard sean paul opzetten :S
    maar echt heel de straat kan meegenieten.
    ik zal bij de volgende keer wel zeggen dat ik het ga melden als hun door blijven gaan.
    nou is het plan wel hier zo snel mogelijk weggaan, maar ik heb geen idee hoe lang dat duren gaat.
    en tot die tijd wil ik geen ruzie's

6. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

Jun 6, 2008
    2,274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    oh nee. ik ga niet woningbouw bellen.. ik zou de politie bellen.. dat hebben wij ook gedaan bij de vorige huis.. en dat is goed gegaan.. en hier hebben we het ook 1 keer hoeven te doen.. omdat ze herrie zaten te maken tot half vijf...

maar sinds die tijd niks meer... :) en nu krijgen ze zelf ook een kleine :) dus zodra onze kleine al geboren is dan is het stil daar.. :)

7. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    nee ik snap dat je geen ruzie wil, maar op dit moment heb je het ook niet echt genieten met je buren dus ik zou het gewoon doen als het te lang blijft doorgaan.

8. acire

acire Fanatiek lid

ik had een ongeveer tot 5 maanden geleden elke dag hangjongeren voor m'n voordeur. stonden ze te blowen, troep te maken, herrie maken, elkaar tegen mijn deur aan te gooien.
    elke dag vroeg ik ze netjes of ze weg wilden gaan.. en ze gingen ook maar de volgende dag stonden ze er weer.
    toen heb ik ook vaak de politie gebeld en steeds zeiden ze dat ze zouden komen kijken maar er is nooit iemand geweest. daarom bel ik de politie liever niet, ik heb het idee dag het niet veel uitmaakt.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Erg is dat hé?
    Ik heb hier ook zo'n hele aardige, rekening houdende buurvrouw... NOT! :evil: Ik heb er al 2 keer aan de duur gestaan in een periode van een half jaar. Steeds gaat het een tijdje goed, maar dan begint het gedonder zo weer :evil: Vanavond was ze ook weer lekker bezig. Net toen ik op het punt stond naar d'r toe te lopen hield de muziek en andere herrie op. Ik geef haar nu echt nog 1 kans (vraag het de volgende keer ook niet netjes meer, maar meld dat ze nu maar eens rekening moet houden met de buren anders bel ik de woningbouw/politie)

Gek wijf! :evil: :evil: :evil:
    (bwaaaaah, sorry hoor, maar ze haalt me echt het bloed onder de nagels vandaan, en ik kan nu een stukje frustratie kwijt :) )

10. acire

acire Fanatiek lid

:evil: ik begrijp hoe je je voelt :evil:

sascha is intussen weer wakker geworden :(

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Dat is nog erger! Gebeurd hier ook regelmatig dat Vigo wakker word door de buurvrouw. Slaan met de deuren (zelfs zo hard dat alles wat ik in mijn keukenkastjes heb staan rinkelt :confused:) de trap opbanjeren alsof er een kudde olifanten naar beneden komt zeilen, haar zoontje die het leuk vind om tegen de muren te bonken, harde 'oeloe-boeloe' muziek (ik noem het maar even zo, want volgens mij is het muziek uit haar geboorteland. Wil niemand tegen het hoofd stoten :) ) maar het is wel KNETTER irritant :evil:

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oooh, irritant is dat hè? Ik heb ook eens zo'n herrieschopper onder me gehad, ik deed geen oog meer dicht en heb er tig keer wat van gezegd, de muziek ging dan 10 minuten zachter en dan weer harder. Ik vind het echt niet raar om er wat bij de woningbouw van te zeggen hoor.
    Hier heeft het ook geen zin om de politie te bellen, ze komen toch niet (of uren later) als er wat is.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Zo'n onderbuurman had ik (hihi, is hij soms verhuisd en naast jou gaan wonen?) met van die oeloeboeloemuziek. Het irritante was, hij had maar 1 c.d. en draaide die elke nacht. Ik kan nu nog het muziekje nadoen...oenkeboenke oenkeboenke, oekeboenke boeng, boeng, boeng, boeng, oenkeboenke, oenkeboenke...

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    ik zou inderdaad gaan klagen hoor, dit is niet normaal!

15. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Als ze niet naar je luisteren gewoon naar de woningbouw stappen. Eventueel met meerdere buren tegelijk die er ook laen.st van hebb

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meid, gewoon een logboekje bijhouden, wanneer en op welke manier je er last van hebt. Morgen bellen naar de woningbouw, aangeven dat je overlast ervaart en vanaf nu bezig bent om alles te noteren en dit ook echt doen! Echt alles opschrijven, ook wanneer hoe laat en hoe je met hun gesproken hebt en wat er is gezegd. Je registreert alles een weekje en gaat dan met je verslag naar de woningbouw toe. Dit doe je gewoon steeds totdat er iets verandert. Heel veel succes/sterkte!

17. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nou das balen met zulke nieuwe buren.
    Goed dat je het meteen bij hun hebt gemeld.
    Als het te ver gaat zou ik naar de politie gaan.
    Volgens mij doet een woningbouwvereniging daar niks aan.

18. acire

acire Fanatiek lid

het is wel zo dat als je verhuisd naar een andere huurwoning, je een bewijs van goed gedrag moet laten zien.
    dus als je overlast hebt veroorzaakt word dat wel opgeslagen.
    tja de woningbouw kan volgens mij ook niet zoveel meer dan waarschuwen.
    ze zijn inmiddels gestopt met de muziek gelukkig, Sascha ligt weer op bed.
    morgen maar afwachten.

19. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn vriendin had ook last van zo'n 'gezellige' onderbuurman.
    Ze heeft regelmatig de politie gebeld, en die kwam na een half uurtje langs.
    Hier heeft overlast best een hoge prioriteit bij de politie.

20. saar

saar Fanatiek lid

he bah, dat lijkt me vervelend! En zeker als Sascha er elke kee van wakker wordt...

Tja, ik zou het nog een keer tegen je buren gaan zeggen en ze waarschuwen dat je verdere stappen gaat ondernemen en dat dan ook doen, mocht het niet beteren.

Heel veel succes!

Share This Page