prematuur een jaar later!

Discussie in 'Prematuur' gestart door danili, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi meiden,

Een jaar geleden werd ons zoontje op 23 november 2006 geboren!
    Hij was geboren met 35.2 weken.
    Achteraf is gebleken dat ik een dubbelwandige baarmoeder heb, en hij daardoor te weinig ruimte in mijn buik had. Daar om is hij te vroeg geboren.
    Hij woog maar 2185gram en was 44 cm. Zijn voetjes stonden naar binnen gegroeid door de krappe ruimte.
    Hij heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen op de couv' afdeling. En mocht daar na lekker naar huis.

Nu zijn we bijna een jaar verdr, as vrijdag viert hij zijn eerste verjaardag,dacht het is misschien voor andere premature ouders ook eens leuk om te lezen hoe het een jaar is vergaan?!

Na 2 weken thuiskomst heeft Ferron 3 weken lang van 19:00 tot 23:30 s'avonds lopen huilen....;-( was overprikkeld, prikkels hebben we toen verminderd en toen ging het weer prima)

Ferron is 2 keer ziek geweest, 1x 23 dagen griep
    en 1 keer de 6e ziekte

Ferron is 2 keer verkouden geweest

Hij zit op het KDV sinds 22 maart 07.
    en doet het daar heel goed.

Ferron kan nu verschrikkelijk goed eten, eet alles met gemak. (momenteel sinds 1 weekje iets minder,sprongetje?)

Hij weegt momenteel 11kilo en is nu 76cm.
    Qua lengte gemiddeld en qua gewicht zelfs bovengemiddeld.
    hadden we een jaar terug echt niet verwacht.

Zijn ontwikkeling gaat ook prima!
    Ze zeggen vaak dat je het aantal weken moet corrigeren qua ontwikkeling, maar bij Ferron is dat eigenlijk nooit echt zo duidelijk geweest. Wel met de zogenaamde sprongetje uit het "oei ik groei" boek. heb ik gemerkt....

Hij loopt nu rond de tafel, en aan een hand loopt hij mee, en hij staat zelf los. Het zal niet lang meer duren eer hij kan lopen.
    Verder brabbelt hij er op los, en zegt hij auto, papa en mama.
    En heeft 5 tanden en 1 op komst!

Wij sluiten hierbij ons premature jaartje af!
    En hopen dat als er een broertje of zusje mocht komen, en die ook prematuur zal worden (grote kans nl, 80%) dat die net zo mag opgroeien als dat ons zoontje nu gedaan heeft.

En voor alle premature ouders van nu...veel geluk en het komt goed hoor!

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

whooooooo wat fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! hooplijk kan ik dat over 6 maaanden ook schrijven..maar tot nu toe alleen maar goed nieuws hier ook! :)
    geniet van elkaar he.

3. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja daar om dacht ik even een opfleur berichtje voor de meeste mama's (en papa's) die hier komen lezen....Ferron was dan wel "maar" 5 weekjes te vroeg, maar ook dan kan het spannend en onzeker zijn!
    ik wil jullie allemaal heel veel geluk wensen bij deze!

4. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    O, wat fijn dat het zo goed gaat met 'm!
    Fijn om ook eens te horen hoe het verder gaat!

Linda

5. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Wat fijn om te lezen dat het zo kan gaan! Ik hoop dat het zo door blijft gaan bij jullie knul!
    Over een jaar hoop ik over onze lieve Lynn ook zo;n mooi verhaal te kunnen schrijven.

groetjes. Mayke

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    hahaha leuk om je verhaal te lezen, mijn zoontje is namelijk ook een prematuur geweest, 36 weken zwangerschap geboren en ook 44 cm klein :D
    Nu is hij 5,5 jaar en een grote stoere bink, mensen denken zelfs dat hij wat ouder is dan zijn werkelijke leeftijd..! Als ik dan vertel dat hij een prematuurtje is geweest kijken ze mij eerst ongeloofwaardig aan :)
    Als hij 2x per jaar een griep heb is het veel, laatste x is 2 weken geleden geweest..tot het eind van dit jaar heeft hij dus 2x de griep gehad...verder nooit ziek of aan het kwakkelen!

wens je de komende jaren ook heel veel plezier toe!

7. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Oei, als ik zie hoe nauwkeurig jij alles opgesomt hebt, dan moet ik ff diep diep graven. ;)

Glenn is geboren op 15 sept 2006 met 35 weken precies. Woog toen 2555 gram en was 49 cm. Heeft 1 week in zh gelegen op de neo, maar niet in couv.

Is toen 1½ week thuisgeweest ongeveer, toen eerste ademstilstand. Zh in zh uit........slopend.
    Reflux geconstateerd, meds gekregen en jbpm toegevoeg door voeding en het ging goed!

Glenn is meerdere malen verkouden geweest. Heeft al diverse virusjes gehad waar geen naam voor is.

Heeft nu 4 tandjes, 5de op komst. Loopt aan de tafel maar niet aan de hand.

Weegt nu 12kilo en is 79cm.

Zijn hoofdmaaltijden gaan goed, al kauwt hij nog niet goed.

Krijgt nu nog 1x per 3 weken fysio.

Hij heeft zijn achterstand bijna ingehaald. En dat terwijl ze er 2 jaar voor geven.

Glenn zegt: papa, mama, opa, oma en ata (aapje)

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Goed om te lezen allemaal zeg!
    En wat zijn jullie kindjes goed gegroeid! Mijn dochtertje was dysmatuur, en blijft klein en fijntjes (moet erbij vertellen dat ik zelf ook niet groot ben). Zij was met 16 maanden 9,2 kilo en 76,5 cm :)
    Dus in vergelijking zijn jullie kerels reuzen!

9. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Maar er is ook groot verschil qua lengte en gewicht bij jongens en meiden hoor. Meiden zijn vaker lichter en kleiner. (dit gaat lang niet altijd op hoor)

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tamer is met 34 w en 5 d geboren.

ze zeiden tegen mij dat ik niet moest corrigeren. maar dat hij wel wat langzamer is.

hij heeft 3 weken in het ziekehuis gelegen.

woog 2500 gr en 44 cm.

3 dagen in de couveuse, 2 dagen zuurstof, 2 dagen blauwe lamp

neuszonde gehad voor de voeding

tamer is een paar keer verkouden geweest en 1 keer keelontsteking gehad.

hij is nu bijna 17 mnd

weegt 11 kilo en is 82 cm

hij loopt, zit, staat, kruipt

praat de oren van je hoofd maar je verstaat er niets van

taamer eet alles met gemak en eet met ons mee.

hij gaat in aprilk weer voor kontrole bij de kinderarts.

Deel Deze Pagina