Met hoeveel weken mocht jullie kleintje naar huis? Britt is nu ''30weken'' en ik zou bevallen met 37 weken. Nu hebben ze het over de datum dat ik uitgerekend was dat ze dan pas thuis mag komen. Maar als ik met 37 weken bevallen was had ze ook gewoon mee naar huis gegaan. Dus vroeg ik me af met welke week jullie kleintje mee mocht.
Hoi Moon, Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie dochter Britt! Jibbe Jens was geboren bij 32,4 weken en woog bij de geboorte 1395 gram, een pre- en dysmatuur dus. Tegen ons werd ook gezegd: ga van de uitgerekende datum uit. Uiteindelijk mocht Jibbe Jens na 5 weken naar huis. Het naar huis gaan hangt van zoveel verschillende dingen af. In het ziekenhuis waar JJ lag, moest het kind minstens 37 week zijn, officieel 2500 gram (JJ ging naar huis met 2205 gram), en verder zelfstandig kunnen drinken en goed groeien. Omdat Jibbe Jens het zo goed deed mochten we hem vrij snel mee naar huis nemen. Het enige wat hij nog moest, was groeien, maar dat kon hij thuis ook wel. Wel moesten we in het begin iedere week terugkomen voor controle. Het hangt dus van heel veel factoren af, wanneer je kind naar huis mag. Ze houden vaak de uitgerekende datum aan, omdat het dan (in de meeste gevallen) alleen maar meevalt. Ik wil je heel veel sterkte en geduld toewensen! Probeer (ondanks het ziekenhuis) zoveel mogelijk te genieten van je kleine meid! Minke
chedella is geboren met 28 weken en 4 dagen...tegn ons werd ook de uitgerekende datum verteld om ons nergens op te laten verheugen. verder moest ze aan een bepaalt gewicht zijn en 48 uur dipvrij zijn! alle voedingen zelfstandig kunnen drinken en ziczelf op temperatuur houden Chedella woog 2260 gram en was op 1 dag na 37 weken en toen mochten we naar huis! Ze deed het verder zo goed dat we niet langer hoefde te wachten.. dus heel veel sterkte de komende weken...ik weet dat het wachten lang duurt, maar hou vol ook bij jullie komt de tijd dat ze lekker mee naar huis mag
Mika is geboren met 32,4 weken en zou vandaag 37 weken zijn.. Hij weegt inmiddels 2900 gram.. we hopen dattie volgende week wel thuis mag komen..
Zoals voorgaande posters al zeiden. Het gaat er om hoe je kindje zich ontwikkeld. Danischa was wat dat aan gaat echt een wonderkindje. Zij mocht mee naar huis toen ze 36+3 weken oud was. Ze woog nog maar 1756gram. Ziekenhuis vond haar nog te goed om haar langer te houden. Ze dronk haar voedingen goed, hield haar temp al goed sinds ze twee dagen oud was.... Groeide goed. En was al een paar dagen voor ontslag dipvrij. Normaal gesproken is het streefgewicht 2000gram 7 a 8 voedingen goed drinken zonder dipjes, goed groeien en goed de temp vast houden. Het verschild dan ook heel erg per ziekenhuis hoor. Hoop voor jouw dat je kleine meid zich super blijft ontwikkelen, en dat ze heel snel gezond en wel mee naar huis mag.
Ik heb een vraagje aan jullie. Zijn jullie kindjes totaal onverwacht geboren? Dus zonder voortekenen o.i.d.? Ik heb namelijk constant harde buiken en ongeveer een maand geleden heeft de gynaecoloog al gekeken of ik toch niet al ontsluiting had. Gelukkig zijn de harde buiken nu wel wat minder en ben inmiddels 31 weken zwanger. Ook geen buikkrampen o.i.d. Hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik had al heel lang harde buiken. Had te veel vruchtwater door diabetes en daardoor was m'n baarmoeder erg geprikkeld. Moest betere waardes van m'n suikers krijgen en was daarvoor opgenomen. Alleen kreeg ik er toen ook krampen in m'n onder buik bij en ben ik naar WKZ gebracht. Toen nog 2 weken weeen remmers en toen ben ik bevallen. Dus niet heel plotseling.
ik ben bevallen met 34w4d. we weten niet waarom ik te vroeg ben bevallen. ik had 4 cm ontsluiting toen we er achter kwamen. ik had al weken harde buiken maar geen ontlsuiting. toen ik wat bloedverlies had werd ik door gestuurd door de verloskundige naar het ziekenhuis. daar kwamen ze er acher. de baby s moeten 37 weken zijn. minsten 2 kilo. 2 dagen dipvrij zijn, temp moet constant zijn, 7 of 8 voedingen per dag, of als je borstvoeding geef, moet hij goed aan de borst drinken. als hij dit allemaal doet dan mag hij naar huis.
Sam is geboren met 30.1 week en ze mocht naar huis met 42 weken. Dit omdat zij NEC heeft gehad en een hersenvliesontsteking. Ze moest nog een operatie voor ze naar huis mocht en daarvoor moest ze 2500gram zijn, en dat was bij 40 weken. Dus hier een verhaal met lichte pech maar wat uiteindelijk wel helemaal goed is gekomen. En de vraag of ik het heb voelen aankomen? Nou ik lag met pre-eclampsie/HELLP in het ziekenhuis en in het ziekenhuis gaven ze aan dat het elke dag kon gebeuren, maar ik was er van overtuigd dat ze nog wel even mocht blijven zitten, niet dus...
jayden is geboren met 31,4 weken. hier is t protocol (eigenlijk meer een richtlijn) dat ze vanaf 36 weken naar huis mogen als alles goed gaat. ik heb jayden mee naar huis mogen nemen met 35,5 weken. dit omdat alles zo goed ging met hem.
Gefeliciteerd! Colin is geboren met 30 weken precies. Hij heeft 8 weken in het ziekenhuis gelegen. In ons ziekenhuis waren er ook wat voorwaarden waaraan een kindje moet voldoen. Inderdaad op temperatuur blijven, alle voedingen zelf kunnen eten. Het gewicht was minder belangrijk, ze keken hoe het kindje het deed. Wel moest hij over de 2000 gram zijn. Verder werd ons ook verteld dat we moesten uitgaan van de uitgerekende datum, dat is uiteindelijk 2 weken eerder geworden.
Keano is geboren met 34w4d. Hij mocht naar huis toen ie 37 weken was. Ook ons was verteld om rekening te houden met de uitgerekende datum en verder niet te veel te hopen. Dan kan het alleen maar meevallen. Hier in t ziekenhuis gaan ze niet uit van een bepaald gewicht, maar hij moet goed zijn voedingen nemen en binnenhouden, zich goed warm kunnen houden en alle waardes moeten goed zijn. Ook schijnen prematuren met 36 weken vaak een dip te hebben, en die willen ze meestal wel afwachten. (hier was die dip er ook met precies 36 weken)
Als allereerste nog gefeliciteerd met de geboorte van Britt! Nova is geboren met 28 weken en 4 dagen. Nova heeft eerst 3 weken in Veldhoven op de NICU gelegen> daarna is ze over ze over gegaan naar Veghel. Nova mocht pas naar huis naar als ze minimaal 2250 gram woog en 7 voedingen zelf kon drinken. Dat groeien dat deed ze vrij snel alleen het zelf drinken ging wat moeilijker. Ze hadden ook geschat dat Nova pas 22 April thuis zou komen, ze is geboren op 1 februari 2007 dus we hadden nog een hele lange tijd te gaan. Maar toen ik het met de verpleegsters over had dat ik dacht dat ze met pasen wel thuis zou zijn maar de zusters zeiden dat ze wel veel eerder naar huis zou komen. Dat zeiden ze op een donderdag en vrijdag kwam ik weer bij Nova en toen was ze van de monitor af en toen zeiden ze dat ze maandag al naar huis mocht. Ohhhhhhhhh heerlijk was het om dat nieuws te horen! Ze mocht naar huis..... In totaal heeft Nova 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Geboren op 1 februari en 26 maart kwam ze naar huis! Ik had op een gegeven moment wel zoiets van pffffffffff maar toch gaat de tijd heel snel hoor... Als Britt straks zelf kan drinken en ze de slag te pakken heeft dan gaat het zo snel en mag je ze lekker mee naar huis nemen! Tot die tijd nog lekker genieten van de mometen die je nu hebt.... Alles gaat zo snel! Heel veel sterkte en geniet er lekker van! Liefs shirley