zwanger na spiraal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bijna mama, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijna mama

23 mei 2011
    35
    0
    0
    Twente
    hallo dames!

ik heb een vraag ik heb 3okt mijn spiraal eruit laten halen. Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd hoelang het bij jullie heeft geduurd voordat jullie zwanger zijn geworden van een tweede?
    Ik kan eigenlijk niet meer wachten tot het zover is haha.
    Het liefst zou ik elke dag wel een test willen doen hahaha.

Dus hoelang heeft hij het bij jullie geduurd voordat jullie zwanger waren na een mirena spiraal?

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ruim twee jaar. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik een andere partner had toen het spiraaltje eruit ging. Een ruim half jaar zonder bescherming en er gebeurde niets. Met mijn nieuwe vriend was het na de eerste keer onbeschermd direct raak. We hebben toen alleen condooms gebruikt. Dus eigenlijk weet ik niet zeker wat nou mijn aandeel is geweest en wat met het zaad te maken had ;)

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb 10 januari mijn Mirena laten verwijderen en heb geen menstruatie meer gehad daarna, ik was gelijk zwanger.

Ik had wel een regelmatige cyclus met de Mirena overigens.

Succes, ik hoop dat het snel raak is.

4. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    Ruim 10 maanden en erg onregelmatige cyclussen na het verwijderen...

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik had de mirena met veel klachten en kreeg tijdens de mirena helemaal geen menstruatie meer 2 jaar lang.

Toen ik hem eruit heb laten halen ben ik na een week of 2 weken gaan vloeien en flink ook. Daarna heb ik een hele milde menstruatie gehad en daarna was ik zwanger.
    We waren nog niet eens bezig om het te proberen omdat ik eerst mijn menstruatie normaal wilde hebben.

Dus ik heb superveel geluk gehad. Totaal vanaf het eruit halen tot zwangerschap 2 a 3 maanden.
    Nou heb ik het geluk dat ik niet echt moeite heb hoeven doen om zwanger te worden, alleen bij mijn 2de kindje heeft het ruim een jaar geduurt om zwanger te worden.

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik had een koperspiraal..
    Na verwijderen hebben we de eerste ronde niet goed geklust tijdens mijn ovulatie...

Maar de ronde erop gelijk raak!.. ik had met mijn spiraal ook netjes een goede cyclus... mijn moeder was ook gelijk zwanger na het verwijderen van haar spiraal.

7. bijna mama

23 mei 2011
    35
    0
    0
    Twente
    vlak voor ik de spiraal eruit heb laten halen, ben ik ong een week ongesteld geweest. Dus ben benieuwd. Ik hoor namelijk heel veel verschillende verhalen vooral over de eiersprong de een zegt ja je eiersprong gaan wel door maar spiraal houdt het zaad tegen en een ander zegt met spiraal krijg je geen eiersprong. Tijdens het gebruik van de spiraal ben ik heel af toe een keer ongesteld geweest.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    1 bloeding na het spiraal verwijderen, 1 mestruatie en toen gelijk zwanger :)

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb vorig jaar in oktober mijn spiraal laten verwijderen en ben dit jaar in juli zwanger geworden.

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben na het verwijderen eerst een week flink ongesteld geweest, daarna gelijk zwanger.
    helaas is dat fout gegaan. ik hoor vaker bij mensen die gelijk zwanger worden na spiraalverwijdering dat ze een miskraam krijgen. het is niet bewezen maar ik zou even een maandje wachten zodat je baarmoeder weer kan herstellen.

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Die verhalen las ik ook, maar toen was ik al zwanger. Ik kneep hem wel, maar gelukkig gaat het bij mij goed :)

12. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Hier 2x mirena gehad....
    1e x niet gelijk bezig gegaan met zwanger worden ivm bruiloft (en voorbereidingen) maar in 5mnd zwanger.
    2e x dec '11 weg laten halen en was feb zwanger.

Spannend, hoop dat je snel een mooie knal test mag hebben!

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb eind november mijn Mirena laten verwijderen. Half december eerste menstruatie gehad (5 jaar lang niets met Mirena). Vanaf december heel regelmatige menstruatie, 28 dagen.
    Februari zwanger, werd miskraam. Maart zwanger, ging wel goed.

Veel plezier en succes met zwanger worden :)

14. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hier 23 april mirena verwijderd na 3 dagen ongi.
    \na 30 dagen weer ongi .en daar na niet meer juni posi getest dus 2e ronde.

15. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    45 dagen na verwijdering ongesteld geworden en daarna zwanger.
    Ik werd met de Mirena niet meer ongesteld en heb hem ruim 3 jaar gehad.

Deel Deze Pagina