7 a 8 persoons auto maar geen busje, welke dan wel?

Discussie in 'De lounge' gestart door anjamones, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hoi dames,

wij zijn op zoek naar een grotere auto omdat we toch graag meer kindjes willen en dat niet gaat passen in onze huidige auto.
    mocht de natuur het goedkeuren zouden wij graag 4 kindjes willen. dat gaat niet in de meeste auto's passen.

dus mama's met veel kindjes, welke auto hebben jullie en bevalt dat?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    wij hebben net een opel zafira, en dat is een 7zit.
    Op de 2 extra stoelen passen kinderzitjes
    We hebben op de achterbank 3 3puntgordels, dus zouden er 2 kinderzitjes+een zitverhoger wel inpassen denk ik..

3. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij rijden een Renault Espace, en daar kunnen we (nu nog) met ons 6en in. Na m'n bevalling komt er nog een extra stoel bij, en passen we met ons 7en. Ik heb altijd het idee dat ik in een tank rond rij (hij wordt bij ons ook altijd 'de tank' genoemd), zo groot vind ik 'm. Hij kost wel wat in onderhoud (wegenbelasting, benzine, onderhoud) maar 2 kleinere auto's vinden wij geen optie. Als onze oudste 2 over een paar jaar wat zelfstandiger zijn en niet meer steeds overal mee naar toe hoeven, willen we weer naar een kleinere auto terug. Tot die tijd voldoet de Renault prima, en brengt hij ons overal waar we heen willen.

4. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    dames, super reacties... zelf kon ik alleen maar een busje verzinnen en de volvo xc70, haha...

moet zeggen dat die opel zafira er wel erg mooi uitziet en ook niet het tank idee van de renault. alhoewel die misschien wel praktischer met ruimte nog weer is (kofferbakruimte) of zie ik dat verkeerd?

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toyota Corolla Verso....Alleen zijn dat geen 7 volwaardige zitplaatsen, de achterste twee zijn klapstoelen, voor volwassenen een beetje krap, voor kinderen prima.

Het is een heerlijke auto, absoluut niet overdreven groot, en Toyota is een heel onderhoudsvriendelijk merk.

6. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    niet gedacht dat er nog zoveel opties zouden zijn zeg..
    ga zo door zou ik zeggen, hihi :D

7. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mitsubishi Pajero longbody

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mazda 5 !

9. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Ford Galaxy gehad, maar je hebt ook de Seat alhambra, en Wv Sharan allemaal 7 persoons ;)

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb een 7 persoons Chrysler Voyager, automaat. Heerlijke auto, veel ruimte. Laatst zat ik er met 2 andere vriendinnen in en 4 kinderen waarvan 3 in een autostoeltje, Ging prima, alle ruimte :D

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij rijden in een Mercedes E-klasse met een bankje in de kofferruimte.
    Zo hebben we toch een 7 zitter, maar niet gelijk een 'busje' idee. Wij houden zelf nogal van luxe auto's en die uitstraling verlies je nogal snel met een MPV. Vandaar deze keuze. Misschien niet de meest praktische (ivm gebruik kofferruimte) maar voor ons de meest geschikte.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik kan me herinneren dat ik ooit in een nissan patrol zat vroeger met 5 kinderen? zaten ook twee of drie kleine stoelen helemaal achterin en een normale achterbank

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Citroen C4 Picasso is ook een 7 zitter.

14. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    weet niet of die al genoemt is

ford windstar usa is wel een automaat maar heerlijke ruime auto, ook niet te groot, lekker wagentje, stoelen kunnen allemaal liggen (altijd handig met slapende kindjes in de auto) en airco ;)

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    mag ik vragen hoe je dat gedaan heb dan of heeft die een open kofferbak van binnenuit :):)

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dacia logan 7 persoons heel fijne auto, volgens velen hier erg lelijk;). maar hij bevalt ons erg goed, en is niet duur....meest betrouwbare auto volgens de testen...... ze gebruiken oude maar bewezen technologie... dus die dingen van renault die goed bevallen.....en als je dan eens iets kapot hebt zijn de onderdelen ook weer erg goedkoop... dus een goede auto als je er niet te veel geld aan wilt uitgeven

17. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jezus wat hebben wij lang moeten zoeken naar een "luxere" type 7 zitter. De Renault Espace vonden wij te groot .... Wij hebben sinds een maand een peugeot 5008 en zijn er helemaal blij mee, zeer luxe auto met panorama dak... Trekt veel bekijks juist omdat het een 7zitter is... Ik zou zeggen zoek het eens op .. Succes

18. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ford S-Max, wel wat duurder maar ruim.

19. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Gewoon zo:

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mazda 5, ook nog eens super handig door de schuifdeuren waardoor kinderen makkelijk kunnen instappen en geen dichtbijngeparkeerde auto's beschadigen. Wij hebben heb net verkocht, en een Mazda cx5 gekocht. Enige nadeel is dat daar geen extra rij stoelen in zit. Nu de oudste niet meer in een stoeltje hoeft hebben we de extra rij niet meer nodig maar het was wel handig met vriendjes

Deel Deze Pagina