Hoi, Vraagje, Mijn dochtertje van 6w en 3d slaapt normaal van 20.30u tot ongeveer 05.00uur en dan even een flesje en dan slaapt ze tot een uur of 8/9. Nu wilde ze gisteravond wel haar fles en vannacht is ze ook weer 3 keer wakker geworden en vanmorgen om half 8 alweer. Heb haar vannacht 1 keer flesje aangeboden, drinkt ze heel weinig. Bied ik haar de andere keren de speen aan die wil ze wel. Dat wil ze normaal nooit snachts. Zo was dit bij het eerste sprongetje ook dat ze vaak wilde drinken maar dan weinig dronk. Ik heb het boek oei ik groei en daar staat in dat het 2e sprongetje tussen de 7 en 9 weken komt, maar dit lijkt weer net hetzelfde als bij het eerste sprongetje. Of zal ze gewoon niet lekker in haar vel gezeten hebben?
hoi, het ligt er ook aan of je kindje te vroeg of laat is geboren. Mijn meisje is 2 wkn en 5 dgn te vroeg en krijgt dus 3 weken later dan normaal een sprongetje. Een vriendin haar zoon is 2 weken te laat en krijgt dus 2 weken eerder zijn sprongetje. Dus ik ga altijd uit van de uitgerekende datum.
mijn ervaring als jonge mama is: 1) sprongetjes komen wanneer de baby wil springen (hier ook iets eerder dan in oei ik groei beschreven) en 2) bij babies die nog zo jong zijn kan je nog niet altijd overtuigend spreken van 'normaal gesproken doet ze dit/dat'. iedere keer als ik dacht dat ze een bepaald ritme had, verdraaide ze het daarna gerust weer succes met de sprong/onrust/of wat het ook is!
Hier kwamen de sprongen ook steeds eerder. Wel twee weken eerder geboren dus dat zegt denk ik niks. Het zou dus goed kunnen!