Wie ziet ook het tweede lijntje?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sannie91, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannie91

Sannie91 Lid

2 dec 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ben vandaag 1 dag overtijd MAAR!
    Heb sinds zondag licht bruinig verlies met stolsels en heb op maandag avond zelfs wat rood verloren.

Ik heb geen menstruatie klachten die ik normaal wel heb zoals krampen, hoofdpijn, pukkeltjes, en enorme drang naar chocolade.

Vanochtend heb ik een ovulatietest gedaan omdat ik er daar meer van heb dan van de zwangerschapstesten en die was positief. Daarna er een sensitest zwangerschapstest gedaan en daar zie ik toch echt een tweede streepje...

Ben ik inderdaad zwanger ( geweest) ?
    En dat dit weer een voorbode/begin is van weer een miskraam?

Bijgevoegde bestanden:

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik zie hem zeker, zonder turen!
    Dit is de zwangerschapstest toch en niet de ovu test?

Is het bloeden weer gestopt ?
    Ik zou er morgen nog 1 tegenaan gooien of overmorgen..

3. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Het is een heel licht, maar wel roze streepje. Ik hoop voor je op het mooiste, maar wil ook voorzichtig zijn. Voor 1 dag na nod vind ik um namelijk erg licht. Duimen!!

4. Sannie91

Sannie91 Lid

2 dec 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dit is de zwangerschapstest.
    De ovulatie test was een echte knaller..

Het bloeden is gestopt, heb nog heel licht bruinverlies met afvegen..

Ik ben zelf bang dat ik wel zwanger ben geweest maar dat het weer een miskraam wordt.
    Als het bloeden niet toch nog doorzet doe ik van de week nog een testje.

5. Maria1984

Maria1984 Lid

25 dec 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie ook een licht tweede streepje

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    een test hoe licht ook is gewoon positief ook na NOD al die rare reacties, je kan aan de hand van een lichte test niet zien hoe je zwangerschap verloopt, anders zou er wel in de bijsluiter staan je moet na NOD een knaltest in handen hebben, ipv een streep hoe licht ook is zwanger ;) toch ?

aan TS dat bruin bloedverlies zou ook heel goed een innesteling kunnen zijn dus even door testen hopen dat ze mooi oplopen

7. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat wel een streepje, alleen je verhaal over bloedverlies is niet zo goed :(

Je volgende test zal iig meer zeggen, je streep zal dan duidelijker moeten zijn. Ik duim voor je

8. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zie het streepje ook

9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je doet zelf niks als rare reacties plaatsen!
    Op of na nod verwacht je in 99,9 procent van de gevallen een duidelijke streep!Dat jij de uitzondering op de regel bent,maakt nog niet dat dat dan normaal is,want dat is het niet.

Ts,je zorgen zijn realistisch,ook ik vind hem erg licht,en dan in combinatie met bloedverlies...ik ben er ook bang voor.
    Maar misschien een latere eisprong gehad?Er zit niets anders op dan afwachten.Ik duim mee op een goede zwangerschap.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    waar haal jij die statistieken vandaan kun je dat onderbouwen, want ik lees namelijk overal ook in elke bijsluiter van elke test, dat een streep hoe licht ook zwanger is, als we allemaal van die knaltesten hadden op NOD had dit subforum niet gehoeven toch, sterker nog denk ik dat juist op NOD de test licht kan zijn en niet iedereen juist een knaltest heeft, dus mensen gek lopen maken met dat het streepje wel erg licht is zonder onderbouwing slaat natuurlijk nergens op, en al helemaal geen reacties als ik denk dat het mis gaat hoor want je streepje is te licht op nod of na nod, en niet mijn topic erbij gaan halen want ik weet nog steeds niet hoe dat is afgelopen ;)

tot nu toe laat de statistieken namelijk zien dat 1 op de 10 zwangerschappen in een miskraam eindig met een lichte test op NOD dus statistisch gezien 99,9 % kans op een goede zwangerschap en geen gekkigheid ;) er wordt dus bij een lichte lijn op NOD geadviseerd te wachten en na 2 dagen weer te testen dus kom maar op met jou onderbouwing dat een lichte streep op NOD niet goed zou zijn

11. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik ga geen discussie voeren in iemand anders haar topic.Ik zou zeggen:lees jezelf in.

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    TS: ik zie ook een licht 2e streepje! Geen idee wat je bloedverlies kan betekenen. Afwachten vrees ik.... Hopelijk over 2 dagen een oplopend lijntje voor jou!

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    wat jij niet begonnen met de discussie ;) maar goed je heb gelijk geen discussie want dat kan ook helemaal niet als je het niet kunt onderbouwen dat snap ik wel ;)

@TS sorry hiervoor

14. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hoi Sannie,
    Ik zie wel degelijk een lijntje waar ik niet voor hoef te turen, dat doet vermoeden dat er hcg in je lichaam zit.
    Maar aan de hand van 1 test kun je nog niet zoveel zeggen over het verloop. Met een positieve test kunnen er drie opties zijn:
    1. je bent zwanger en de strepen zullen in de loop van de week duidelijker worden. (misschien heb je je eitje later gehad dan je dacht) De bloeding is wellicht een innestelbloeding geweest.
    2. je bent zwanger geweest, de bloeding is een miskraam. Je zult de testen weer negatief zien worden.
    3. er zit nog rest-hcg in je lichaam van een eerdere miskraam. Ik zie in je onderschrift dat je twee keer eerder een MK hebt gehad. Alles kan dan behoorlijk van de kaart zijn en het kan even duren voor je het weer op de regel hebt. Bij mij duurde het vorig jaar zes weken voor ik na de miskraam weer een omowitte test in handen had. Ik hoor dat het ook wel eens langer kan duren, zelfs met een bloeding tussentijds.

Ik hoop dat je de komende tijd meer duidelijkheid krijgt, zo niet zou ik als ik jou was contact opnemen met een arts, verloskundige of gynaecoloog voor een reeks bloedtesten om hcg te meten, of zelfs een echo om te kijken of alles van binnen "schoon" is.

15. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    @linky ze heeft alweer een cyclus gehad na de mk dus rest lijkt mij onwaarschijnlijk?

16. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Cyclus met eisprong? Want zo niet, dan kan er echt nog rest hcg zitten. (bij mij tot een week na de eerste menstruatie na de mk)
    Al is die kans natuurlijk wel kleiner dan.

17. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik heb ervaring met maandenlang rest hcg helaas

Maar ik zie een cyclus achter de mk staan dus ga ik ervan uit dat ze ook een ei had, vandaar mijn reactie

Uitzonderingen heb je altijd maar je krijgt pas een eisprong als je hcg minimaal is en dan wordt je daarna ook weer ongesteld

18. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap verschillende onverklaarbare bloedingen gehad. En heb toch echt een kerngezonde dochter op de wereld gezet.
    Ik zou over 2 dagen nog eens testen en als je het niet vertrouwd een vroege echo aanvragen dat heb ik toen ook gedaan.
    Succes en sterkte met de onzekerheid.

19. Sannie91

Sannie91 Lid

2 dec 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @linky ja die 3 opties heb ik zeker in mijn hoofd.
    Eerste miskraam was met 6 weken en de tweede mk was met 4 weken. Daarna die cyclus met 39 dagen, ik heb met ovulatie testen toen wel een eisprong gevonden maar ik heb wel eens gelezen dat bij zulke lange cyclussen de eisprong soms niet goed is. Denk ook dat mijn lichaam moest bijkomen van die twee mk's.

Na de eerste mk heb ik een echo gehad en was ik 'schoon' en ik krijg een vroege echo met 7 weken als ik weer zwanger ben. Maar dan moet ik die 7 weken wel halen.

Ik ga denk ik een afspraak maken met de huisarts of verloskundige over hoe nu verder, wanneer dit ook weer op een miskraam uitloopt
    Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina