Hoi lieve dames, heb een lastig probleem. Word helemaal gek van mij zelf dus dacht, laat ik het hier even spuien. Ik gebruik al jaren de nuvaring. Maar afgelopen maand ben ik wat slordig geweest met de ring door nare omstandigheden (een overlijden). Nu heb ik meerdere malen seks gehad met mijn vriend en ben ik nu ruim 7 dagen overtijd, ik had vroeger welliswaar altijd een wat onregelmatige cyclus maar dat is al 10 jaar geleden. Ben dus uitgegaan van het gemiddelde van 28 dagen. Nu heb ik vanmorgen een test gedaan en die was negatief. Nu zit ik met 2 dingen... 1. Ik heb wel eens gehoord dat je hormoonwaarden vrij laag kunnen zijn en je een paar dagen later nog eens een test zou kunnen doen en dat die wel positief is. 2. Ik heb behoorlijk wat overgewicht. Ik werd met de nuvaring wel altijd keurig ongesteld maar ben bang dat nu blijkt dat ik misschien niet meer ongesteld wordt vanwege dit overgewicht! Ik durf eigenlijk niet naar de huisarts, ben bang dat die mij gaat vertellen dat ik misschien onvruchtbaar ben vanwege mn dikke kont..... Wie kan mij helpen, mij wat meer vertellen of wie deelt mijn verhaal?
Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen met overgewicht Het is mogelijk dat je vanwege overgewicht moeilijk vruchtbaar bent. Ik woog in 2010 131kg en mijn menstruatie was heel onregelmatig en had veel doorbraakbloedingen. Dat is in de afgelopen 13jaar ook anders geweest (lees: regelmatig). Sinds het afvallen (-60kg) ben ik op de dag nauwkeurig ongesteld en voel ik maandelijks mijn eisprong. Maar dit alles wil niet zeggen dat je helemaal niet zwanger kunt worden!!!! de kans is wel kleiner. wat het eerste punt betreft: het kan zijn dat je langzaam hcg aanmaakt waardoor het nog niet meetbaar is. Je kunt nog even afwachten of anders toch echt naar de HA voor een bloedtest om het een en ander uit te kunnen sluiten. Het is geen goede huisarts die jou gaat afkeuren vanwege je gewicht. En het niet vruchtbaar=zijn zou dan nader onderzocht moeten worden bij bijv. de gyn. Ik heb hetzelfde gehad.. mijn oude autoritaire HA zei bij het halen voor een zalfje voor de uitslag: Ohja je mag ook nog ff 50kg afvallen zodat je leuke kleren aan kunt! Had hem over de tafel kunnen trekken. heb hem hier mee niet geconfronteerd maar daar heb ik wel spijt van gehad. Je weet net zo goed als veel anderen dat zwaar overgewicht vruchtbaarheid kan beinvloeden. Een arts kan je daar op wijzen, maar beetje goede arts maakt het normaal bespreekbaar met je. Ik hoop dat je er wat aan hebt Veel liefs!
Dank je wel voor je reactie. Ik weeg 115 kg en heb een bmi van 38. Ben al jaren bezig af te vallen maar mijn gewicht schommelt als een atractie in de Efteling.... Ik heb me inderdaad voorgenomen nog even te wachten tot het eind van deze week. Mocht ik dan nog niet ongesteld zijn doe ik nog een thuistest. Is deze negatief dan maak ik een afspraak bij mijn eigen huisarts (ik zit bij een huisartsen praktijk met meerdere huisartsen en er zitten een paar flinke eikels tussen ja. Mijn eigen HA is een hele vriendelijke vrouw). Gek is dat, aan de ene kant duim je dat je misschien heel stiekem zwanger bent, want ik zou er wel heel blij mee zijn als het zo is. Aan de andere duim je dat je ongesteld wordt, dat alles tenminste nog naar behoren werkt....
Jullie zijn bewust bezig voor een kindje? of niet? Sorry voor deze vraag, maar haal het niet echt uit je verhaal. Ik voelde mijzelf echt een heel stuk beter zonder de anticonceptie.. Wel meer gedoe met condoom enzo, maar zodra ik mijzelf er beter bij voel, is het ook beter voor man lief hahaha. ik vond het een heel stuk fijner om uit te rekenen wanneer ik ongi was etc. Het gaf wel meer pijn de eerste dag van de ongi zonder de pil, maar daarvoor zijn er goede pijnstillers. Soms zijn er momenten dat ik nu ook ongi wil worden, en soms hoop ik ook dat het hartstikke raak is! Succes deze week en fijn dat nu een beetje de beren van de weg zijn
Hoi Biancs, nee wij zijn nog niet bewust bezig met het krijgen van een kindje. Ik was nog gewoon aan de nuvaring. Het zou dus een ongelukje zijn. Maar een welkom ongelukje hoor. We hebben een stabiele relatie, allebei een vaste baan met een prima salaris en allebei ook op een leeftijd dat het niet erg zou zijn om een kindje te krijgen. Maar maak me nu gewoon vooral zorgen om mijn eigen gezondheid. Als je te zwaar bent, kan dat dan ook betekenen dat je helemaal NIET ongesteld wordt, of alleen heel onregelmatig? Weet jij dat? Ik ben nu ook maar niet begonnen met een nieuwe ring, wil eerst kijken of ik zwanger ben of niet en zo niet, of mijn menstruatie op gang komt. Even checken of ik nog gezond ben dus Maar goed, de zorgen zijn nog niet weg maar het is fijn om een soort plan te hebben. Het is trouwens wel vreemd, want ik heb nu al 2 weken lang last van allerlei kwaaltjes. Van die licht zeurende buikpijn, steken in mijn liezen, vlagen misselijkheid, gevoelige borsten en zo nog meer. Dus of een teken dat er wel een menstruatie aan zit te komen, of......
je kunt wel zwanger worden, maar het is eerder zo dat je cyclus door het overgewicht is verstoord.. Er zijn vrouwen die bij zo'n ernstig overgewicht zelfs helemaal niet menstrueren. En menstruatie = eisprong = vruchtbaar. Om het maar kort door de bocht te noemen. Het is een hormonaal-technisch verhaal.. Maar je hebt natuurlijk ook lichamelijke (aangeboren) afwijkingen. Valt online wat meer over te vinden. Ik weet zelf het fijne er niet van omdat ik nooit bezig ben geweest met zwanger willen worden. maar weet wel dat zwangerschap wel mogelijk is. Als je het niet probeert, dan weet je het ook niet! Over je bijwerkingen durf ik echt helemaal niets te zeggen. Vorige ronde voelde ik ook van alles en ben toen 3 dagen te vroeg ongesteld geworden. Welke test heb je trouwens de vorige keer gedaan?
Met overgewicht kun je idd minder vruchtbaar zijn maar dat kan ook als alles perfect is. Ik had bij de eerste flink overgewicht, bmi ook ergens eind 30 begin 40 en eerste ronde raak. Nooit problemen gehad met de menstruatie. Nu had ik een bmi van 25 dus gewoon goed en ook eerste ronde raak. Het wil dus echt niet alles zeggen. Als je dus je anticonceptie niet goed neemt kun je dus wel degelijk zwanger raken ook al heb je overgewicht. Ik zou zeggen wacht het nog een paar dagen af en vraag anders om raad bij je ha die kan een bloedtest doen.
Hey dames, bedankt voor de reacties... Heb vandaag nog maar even een clearblue gehaald en ga kijken hoe lang ik kan wachten tot dat ik deze test probeer Ik heb vanmorgen een 3 voor 5 euro test gedaan van de trekpleister die ik al 3 kwart jaar in huis heb liggen... Misschien ook niet meteen de beste keuze haha! Vandaar dus die clearblue. Ik ga mijn best doen om deze week nog even af te wachten en dan die andere test proberen. Mijn vriend weet trouwens nog van niets. We hebben dit al eens eerder meegemaakt maar dan een tijd terug, toen waren we er helemaaaaaal niet aan toe, echt op een vreselijk fout moment (vandaar dus dat ik dus nog 1 van die testen over had). Dus wacht nu maar even tot ik echt naar de huisarts moet voor ik hem inlicht. Wil hem niet onnodig ongerust (of heppie) maken!
Overgewicht hoeft echt niet te betekenen dat je moeilijk zwanger wordt. Ben 3x in de 2de ronde zwanger geworden met een bmi van 38-40
Hier ook overgewicht, maar totaal geen problemen met zwanger worden. Mijn cyclus is ook altijd zeer regelmatig geweest. Het kán er dus wel mee te maken hebben, maar dat hoeft dus niet altijd. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Ik heb ook flink overgewicht ( meer als jij ) en netjes iedere maand na 28 dagen ongesteld. Ik houd mijn temp bij in fertility friend en iedere maand geeft die een eisprong aan. Helaas nog niet zwanger. Het kan door het overgewicht komen maar het kan ook een andere reden hebben. Partner wil nog niet naar de huisarts dus waar het aan ligt weten we niet. Nog een paar maandjes afwachten en dan maar een afspraak maken. Afwachten wat de test aangeeft en of je ongesteld wordt.
Hier ook BMI van 39 en 2x keer zwanger, eerste keer na 7 mnd 2e keer na 6 mnd.. Hoeft dus niks met je overgewicht te maken te hebben maar kan wel. Hoop dat je snel een regelmatige cyclus krijgt en dat je een beetje gerustgesteld bent
Ik heb ook overgewicht en maak me ook een beetje zorgen.. Vandaag is dag 39 van mijn cyclus (dus die is bijna voorbij) Afgelopen zaterdag getest.. Negatief.. Net getest en ook negatief.. Pff.. Kan het zijn dat onze testen later HCG aantreffen omdat we een ''groter'' lichaam hebben? Als dit niet zo is dan betekend het dat mijn cyclus met de maand langer word.. Pff.. Balen!!
Ik heb ook overgewicht, maar een keurige cyclus van 28 dagen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een BMI van 27 ( na een jaar afvallen en sporten) en hup eerste ronde raak. Nu heb ik een BMI van 32 en ook hup eerste ronde raak. Dat je een groter lichaam zou hebben en de HCG daarom later duidelijk zou zijn in een zwangerschapstest kan ik moeilijk geloven, bij allebei de zwangerschappen gaven de tests van CB al een paar dagen voor NOD aan dat ik zwanger was.... Succes, hoop dat je snel uit de zorgen bent...
Oke, tja alles kan.. Ieder lichaam is anders.. Ik lees ook dat er meiden zijn die helemaal niet positief testen en door bloed onderzoek erachter kunnen komen dat ze zwanger zijn.. Of dat er meiden zijn die pas 5 dagen na hun NOD positief testen..
Ik ben ondertussen nog altijd niet ongesteld geworden. Dag 37 van mijn cyclus... Heb nog steeds rare kwaaltjes, nog steeds vlagen misselijkheid, af en toe een soort trekkende buikpijn, licht in mijn hoofd, rare emo schommelingen. Maar die kunnen nog altijd komen door een mogelijke ongesteldheid. Ik ga vrijdagmorgen weer een test doen. Mocht die nog altijd negatief zijn en ik wordt het weekend niet ongesteld ga ik maandag even naar de huisarts. Ik word wel gek van onzekerheid! Ik probeer me niet te druk te maken want dat schijnt je ongi ook uit te kunnen stellen. Stiekem hoop ik er ondertussen wel een beetje op, ik zat vroeger altijd op ongeveer 29 dagen, soms een of twee meer of minder. Heb gekeken in mijn agenda`s van toen. Maar goed, toen woog ik wel een stuk minder! We zullen zien!!
Vanmorgen weer een test gedaan, stiekem op mijn werk. Super zenuwachtig, kon de clearblue bijna niet recht houden, zo trilde ik (maar goed, het was ook 6 uur `s ochtends haha). En nee hoor, NIET ZWANGER stond er levensgroot in het schermpje. Word echt knettergek!! Dus ik volg mijn plan maar gewoon, als ik maandag nog steeds niet ongi ben geworden ga ik maar even langs de huisarts. Heel misschien nog testen met een kruidvat test, heb goede verhalen gehoord hierover. Vreselijk is die onzekerheid!!! Ondertussen 12 dagen?? overtijd en dag 40 van mijn cyclus. Heb wel al weer een paar dagen last van krampjes in mijn onderbuik met uitstralen naar bovenbenen, dat was even een paar dagen weg maar nu sinds woensdag weer terug. Dus ren steeds naar het toilet om te kijken, maar helemaal niets! Wel wit slijm maar geen bloed. Verder vlagen misselijkheid, soms oprispingen, af en toe licht in mijn hoofd, opgezette onderbuik en... sinds een paar dagen ook verhoging 37,4/37,5 terwijl ik normaal op 36,7/36,8 zit. Maar ja, dit kan ook nog steeds aaaaaallemaal wijzen op een naderend ongi! ARG!!
Hier ook overgewicht, netjes cyclus van 27 dagen en... Dus het zegt niet altijd iets.. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
@SabineW Erg he!!! Ik word echt helemaal GEK! Voel vanalles, allerlei kwaaltjes waarvan ik denk, goh, misschien hoort dat wel bij zwangerschap. En voel tegelijk zo dommig, wat als nou blijkt dat ik gewoon ongesteld word vandaag, dan heb ik mij al die kwaaltjes misschien wel ingebeeld... Vind het ook zo lastig, moet ik het met mijn vriend bespreken, hem onnodig laten schrikken of juist onnodig blij maken? WHAAA!! Hou je me op de hoogte? Ben heel benieuwd hoe het bij jou uitpakt! Kan dat, dat je zo laat nog positief test??