Hoeveel hcg nodig voor positest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ils80, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Hallo,

Ik ben sinds een klein maandje lid van het forum. Heb ergens een lijstje gezien van iemand met hoeveel hcg de verschillende merken testen nodig hebben maar kan het niet terug vinden.

Heeft iemand een idee waar ik het kan vinden? En of daar de zw&k testen bij in staan?

Of kan ik ergens in een bijsluiter vinden hoeveel hcg een test nodig heeft? Heb er namelijk verschillende liggen, een apotheektest, 1 kv 2v5, 1 zw&k extra gevoelig (gratis gekregen) en 3 zw&k casettes. Nu ben ik benieuwd wanneer ik welke het best kan doen (hoewel ik donderdag/vrijdag pas mijn ei heb gehad dus nog even zal moeten wachten helaas)

2. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    kv 2v5 heeft maar 20 of 25 hcg nodig, dat is de meest gevoelige test. Clear blue heeft 50 nodig.

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heb hier een lijstje gevonden:

Ultragevoelig: De zogenaamde ultra gevoelige testen claimen dat je al 6 dagen voor je nod een positieve test kan hebben. Zij nemen al een waarde van 10-12 mlU/mL HCG waar. voorbeelden hiervan zijn matcaretesten en testpoint
    Gevoelig
    : Gevoelige testen claimen 4 dagen voor nod al een waarde te kunnen meten zij nemen een waarde van 20-25 mlU/mL HCG waar. Voorbeelden hiervan zijn clearbluedigitaal met indicator, kruidvatpipettest, matcare, sensitest
    Normaal
    : Deze testen kun je gebruiken vanaf de dag dat je je menstruatie verwacht. Zij nemen een waarde van rond de 50 mlU/mL HCG. De meeste huismerken behoren tot deze groep. Ook de clearbluedigitaal zonder indicator.
    Het hcg verdubbeld ongeveer per 2 a 3 dagen. Zou je op de ultragevoelige test een positief resultaat zien zou je een aantal dagen later de gevoelige test kunnen gebruiken. Deze moet dan ook een positief resultaat geven. En weer een aantal dagen later kun je het felbegeerde "ZWANGER" op de clearblue waarnemen.

Bron:leerwiki

Maar mijn ervaring is dat Kruidvat 2v5 gevoeliger is dan de dipsticks van Zwanger&Kids (de ultra gevoelige).

Wanneer je een testje zou kunnen doen en positief testen verschilt per vrouw, en heeft ook te maken met wanneer eventueel de innesteling plaatsvindt. Bij sommigen gaat dat snel, bij anderen is het iets later. Toch vind ik dat je bij 12 dagen na eisprong wel een testje zou kunnen wagen hoor!

Succes!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Clearblue digitaal zonder weken indicator heeft ook gewoon 25 nodig volgens de bijsluiter, net als kruidvat

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb bij mijn eerste miskraam getest met kv 2v5 en ik zag een zeer lichte streep (echt enorm licht). Ik heb op aanraden van de dokter diezelfde middag bloed laten prikken en mijn hcg was toen 7!! Echt nog enorm laag.
    Ik denk dat de kruidvat bij hcg 25 een normale duidelijke streep geeft (die nog niet donkerder is dan de teststreep), maar ook met lager hcg kun je dus wat zien.

6. Ils80

Ils80 Bekend lid

27 mrt 2012
    560
    0
    0
    Allemaal dank voor de reacties. Ik heb alle bijsluiters erop nagelezen en kan op geen enkele vinden hoeveel er nodig is.

@Danielle, hoop voor je dat het deze keer goed gaat voor jullie!!! Hoever was je toen je de miskramen kreeg? Ik had ook een heel lichte streep, een echte tuurstreep vlak voor mijn mk, terwijl een dag of 5 daarvoor de cb met indi 1-2 weken had gezegd.

Deel Deze Pagina