7 dagen overtijd, nega test maar heb overgewicht

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Likje, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nono

nono Niet meer actief

Hoi. :) Ik heb neit eerder de energie gehad om te reageren, maar ga het nu toch maar even doen.
    Ik zelf heb ook overgewicht, was ook te laat met ongi maar testen gaven eerst nega aan. 7 dagen later gaf 'ie positief aan. Helaas is het uitgelopen op een vmk.
    Het kan dus wel.

2. SabineW

SabineW Actief lid

12 aug 2011
    338
    0
    0
    Een mini me verwekken :)
    Eindhoven
    Oooh wat erg voor je.. Fijn dat je hier toch even een berichtje stuurt.. Krijgen wij weer wat hoop.. Ik zit vandaag op dag 43..

3. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nono:
    Joh... wat vervelend! Maar idd, het geeft wel weer hoop!
    @ SabineW:
    ik zit ondertussen op dag 41.... Heb gisterochtend nog een test gedaan, dit keer kv2v5 en wederom negatief, niet eens een heel licht streepje! Maar nog altijd geen ongi!
    Omdat ik het niet langer voor me kon houden heb ik het toch maar besproken met mijn vriend en mijn beste vriendin. Dat geeft al een heel stuk rust. Mijn vriend reageerde erg goed, mijn beste vriendin is de baby kamer in gedachten al aan het inrichten voor me haha!
    Ik doe maandagochtend nogmaals een test en mocht die nog altijd negatief zijn dan bel ik de huisarts voor een bloedtest.

4. SabineW

SabineW Actief lid

12 aug 2011
    338
    0
    0
    Eindhoven
    Dag 45..

5. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ SabineW
    En? Nog altijd negatief getest???
    Ik dag 43 en vanmorgen wederom negatief getest, nou ja, tenzij je een horizontaal roze streepje meetelt hahahaha!
    Heb dus, volgens mijn voorgenomen plan een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een bloedtest! Heb het zo gedaan, heb voor 2 dingen een afspraak gemaakt voor komende donderdag, ik moet sowieso heen voor een ontsteking in mijn schouder dus mocht ik in de tussentijd toch ongi worden moet ik sowieso heen. Voel ik me niet zo dommig als ik wel ongi word en de afspraak dan moet afbellen.....

6. SabineW

SabineW Actief lid

12 aug 2011
    338
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben vanmorgen geweest en werd naar huis gestuurd met de mededeling dat ik maar af moest wachten en geen paniek.. Maandag weer testen..

7. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt!!!??? Oh.... dat verhaal lees ik vaker ja, dat je naar huis gestuurd wordt met "wacht gewoon af.." Waarom doen ze niet gewoon even een testje? Geeft zoveel rust! En het neemt ook eventuele stress weg die er misschien voor zorgt dat je niet ongesteld wordt.
    Maar wat gaven ze aan, kon je wel zwanger zijn dan???
    Jeetje, maandag pas weer testen, pfffffff das lang wachten...
    Ik ben heel benieuwd wat ze bij mij zeggen, er vanuit gaande dat ik dan nog niet ongesteld ben natuurlijk!

Sterkte! En ik hoop samen met jou dat we snel duidelijkheid krijgen.

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Meiden, misschien gewoon een keer een later ei gehad? Kan altijd er eens een keer tussen zitten he,

Ik heb ook overgewicht een een cyclus voor ons 1ste kind (6 rondes)van 28, tussen de 1ste en 2e cyclussen van 35+ (na 7 rondes een vmk en de 8ste ronde weer raak) en nu iets minder en vandaag op dag 19 een posiovutest en dus een cyclus van 30 of 31 dagen.
    Maar ik ben wel zeker van mijn ei geweest.
    Gebruiken jullie geen tempmethode of testjes?

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Likje , ik denk dat je hetzelfde te horen krijgt als Sabine.
    Zolang je niet zeker van een ovulatie bent geweest , ben je ook niet overtijd....

10. SabineW

SabineW Actief lid

12 aug 2011
    338
    0
    0
    Eindhoven
    Zolang je niet ongie bent kan je zwanger zijn..

Dat zei de huisarts ook wat Lara zegt.. Je kan een later ei hebben.. Dus eigenlijk een verloren ronde..

Geduld is het magische woord.. Dat staat helaas niet in mijn vocabulaire.. :(

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Sabine, hoezo een verloren ronde?
    Het is misschien wel een idee voor jullie om ovutestjes te gebruiken mochten jullie nu niet zwanger zijn. Dan hen je minder kans op een "verloren "ronde

12. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

ik mijn geval is het niet zo zeer een geplande zwangerschap. Er is iets mis gegaan met de anticonceptie waardoor mijn vriend en ik onwetend 3 weken lang onveilige seks hebben gehad. Maar aangezien ik de nuvaring gebruik en dus heel plaatselijk hormonen afgegeven worden is de kans dus aanwezig dat het "fout" gegaan is omdat die hormonen zo weer je lichaam uit zijn....
    Er is dus geen sprake van ovulatietesten of het bijhouden van temperatuur. Ik word heen en weer geslingerd tussen het gevoel dat we dit liever hadden gehad op een moment dat we er zelf voor gekozen hadden en een soort blij gevoel dat ik misschien wel zwanger ben. En die onrust en onzekerheid wordt alleen maar sterker nu ik voor het eerst in mijn leven een cyclus heb van ondertussen 43 dagen. Ik zat voor de nvr altijd rond de 29 dagen. En aangezien ik geen zekerheid krijg door de zwangerschapstesten die steeds negatief zijn probeer ik hier mijn gal te spuien en hopelijk later deze week bij de ha wat meer duidelijkheid te krijgen... Al die verhalen die je leest op internet maken het er ook niet beter op, cyclussen van 75 dagen maar ook onvruchtbaar zijn door overgewicht en dan ook nog de verhalen dat vrouwen pas na 3 weken "overtijd" positief testen.
    Kortom, word er gek van en moet het ergens kwijt, dus dan maar hier ;)
    Erg he! Ik hoop of heel snel ongi te worden of op een andere manier duidelijkheid te krijgen. Ik heb trouwens wel af en aan een soort menstruatiepijn onder in mijn buik, sommige dagen is het erger dan anderen maar dat maakt het nog erger, omdat ik steeds het gevoel heb "nu ben ik ongesteld" en dan... niets!

Mocht het trouwens wel "raak" zijn, dat is het van harte welkom hoor!

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Likje, je kan niet van overtijd spreken aangezien dit je eerste cyclus zonder ac is.
    Sommige meiden worden pas na een half jaar ofzo ongesteld zonder dat er iets aan de hand is, lichaam moet alleen wennen aan het doen zonder hormonen.
    Ook zijn er vrouwen die pcos hebben, zonder medicatie geen ei dus ook weer een eeuwige cyclus.
    Je testen zijn negatief, niet zwanger dus, huisarts zal daar weinig aan kunnen veranderen. Je kan evt vragen of je progesteron geprikt kan worden. Aan die waarde kan gezien worden of je wel of geen eisprong hebt gehad.
    Sommige huisartsen schrijven een recept uit die je menstruatie opwekt.
    Ik raad je aan (als je dat niet al deed) veilig te vrijen. Je eisprong kan alsnog komen.
    Ik heb ook varierende cyclussen gehad tussen 22 dagen en 70.

Voor nu ben je (nog) niet zwanger en zou me geen zorgen maken om onvruchtbaarheid of toch wel zwanger.
    Mocht je pcos hebben, heb je vaak dus zeker niet altijd een pilletjes kuur van 7 dagen die een heel mooi eitje neerlegt.

Succes met afwachten.

14. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ikkedus
    Ik maak gebruik van de nuvaring, ben al eens eerder gestopt en toen kwam mijn menstruatie meteen weer op gang. Volgens mijn huisarts (toen ik begon met de nvr) zijn de hormonen binnen een week uit je lichaam omdat het alleen plaatselijk afgegeven wordt. Maaaaaar, ik heb nog de info over de nvr nog eens goed doorgelezen en daar staat dat het niet ongewoon is dat je de eerste keer niet ongesteld wordt, dus een overslaat.
    Maar goed, mocht ik in de tussentijd geen onveilige seks gehad hebben zou dat voor mij afdoende zijn en mijn volgende cyclus afwachten, zou begin april weer ongesteld moeten worden. Aangezien dit niet het geval is zit er toch een klein zeurend duiveltje op mijn schouder wat steeds gilt "je schoonmoeder vertelde dat ze ook pas na 2,5 week positief testte".
    Ik wacht dus gewoon af en ga er eerst ook maar niet vanuit dat ik een aandoenig heb waardoor alles niet naar behoren werkt. De onzekerheid is welliswaar gekmakend. Vandaar mijn bezoek aan de ha.

15. linde90

linde90 Niet meer actief

Likje, hoe is het nu? Al ongesteld?

16. SabineW

SabineW Actief lid

12 aug 2011
    338
    0
    0
    Eindhoven
    Ja ik ben ook benieuwd.. Ik nog steeds niet.. Dag 51..

17. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik heb ook overgewicht BMI van 40 + maar bij mn dochter 1e ronde raak, altijd keurig cyclus en momenteel posi ovutest. Mn gyna zegt dat de nadruk zo wordt gelegd op zwanger zijn en overgewicht terwijl hij liever mensen met overgewicht zwanger zag, dan met ondergewicht...Tis zo makkelijk om mensen op hun zwakste punt aan te spreken als je graag zwanger wilt worden.

18. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope, nog altijd niet ongesteld! Maar ben ondertussen bij de huisarts geweest en die gaf aan dat de kans dat je na 2,5 weken "overtijd" nog altijd niet positief test, erg klein is dat je dan daadwerkelijk zwanger bent!
    Ze heeft me aangeraden te wachten tot mijn tweede cyclus voorbij zou moeten zijn en als ik dan nog altijd niet ongesteld ben moet ik terug komen voor een bloedtest.
    Mijn vriend en ik hebben wel besloten dat ik stop met de ring en over gaan op condooms. Mochten we over een tijdje bewust kiezen voor kinderen, dan is mijn cyclus als het goed is weer normaal en kunnen we direct beginnen met "klussen".
    Andere dames, succes en heel veel geluk met alle zwangerschappen en pogingen tot!
    Heel misschien ben ik hier over een tijdje weer te vinden maar dan om een andere reden ;)

19. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euhhhhhhhh....... dames........
    Op aanraden van de ha moest ik vandaag nog een laatste test doen. Maar omdat ik dit vergeten was heb ik dit vanavond nog even gedaan (een beetje zo van, ach die blijft waarschijnlijk mooi omo wit).
    Maar tot mijn enorme schrik zag ik ineens een heel klein dun roze lijntje ontstaan!!!!!!!! Ik stond er helemaal verbaasd naar te staren en in mezelf te mompelen toen mijn vriend thuis kwam van zijn werk. Heb de test aan hem laten zien en hij zag ook een streepje! Heel dun maar hij is er echt!!!
    Heb er foto`s van gemaakt maar ik weet niet zo goed hoe ik die hier moet plaatsen! Wie weet dit?

20. Likje

Likje Lid

7 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope, geen streepjes meer te zien op de laatste test, miss. een foute test.
    Ik geef het op, nu gewoon weer gaan afwachten, ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik weer ongi word.
    Nogmaals, andere dames, veel heel succes en plezier met komende of huidige zwangerschappen!
    Groeten uit het zuiden van het land!

Deel Deze Pagina