Ineens lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annali, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annali

Annali Nieuw lid

15 jun 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Al een tijdje kijk ik regelmatig op dit forum. Maar nu wil ik ook graag mijn vraag kwijt! Mijn man en ik zijn vanaf januari 2012 aan het proberen om zwanger te worden. Helaas is dit nog niet gelukt. Door de medicijnen die mijn man slikt kan het waarschijnlijk ook iets langer duren, omdat hij daar traag zaad van heeft gekregen. Maar het is nog wel mogelijk om spontaan zwanger te worden.

Mijn vraag gaat over mijn cyclus. Ik ben vanaf oktober 2011 gestopt met de pil. Vanaf toen was mijn cyclus 30 dagen, maar vanaf januari is het erg onregelmatig, namelijk
    1 - 40 dagen
    2 - 28 dagen
    3 - 30 dagen heel licht en na twee weken heel erg
    4 - 45 dagen
    5 - nu op dag 38

Nu ben ik bij de vorige ronde al een keer naar de dokter geweest, maar zij kan alleen maar zeggen dat als het na een jaar nog niet gelukt is om zwanger te worden dat ik dan terug mag komen. Verder geeft ze me geen toelichting over mijn cyclus.

Ik vraag me nu af of er iets aan de hand is. Misschien heb ik een verstopping in mijn baarmoeder waardoor ik geen eisprong heb. Ik hoorde laatst ook iemand in mijn omgeving die op haar 30ste vervroegd in de overgang ging. Daarom ben ik toch een beetje bezorgd. Heeft iemand ervaring met plotseling een lange cyclus? En kan iemand mij adviseren of ik gewoon maar af moet wachten of dat ik nog terug moet gaan naar mijn dokter om een verwijzing naar de gyn te vragen?

Deel Deze Pagina