Misverstandjes enzo rechtzetten...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kensho, Jun 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kensho

Kensho Niet meer actief

#1 Kensho, Jun 3, 2012
    Last edited by a moderator: Jun 3, 2012
    Hallo meiden,

Ik neus flink wat af hier en op het internet en kom wat sommige dingen betreft steeds dezelfde misverstanden en tegenstellingen tegen. Ik dacht misschien kunnen we die eens verzamelen en voor eens en altijd rechtzetten. ;) (Hoezo ik verveel mij! :p)

Punt 1. Ik lees steeds dat sex elke dag slecht is voor de kwaliteit van de zaadjes, maar kom ook vaak tegen dat gezond zaad echt niet achteruit gaat van elke dag sex. Ik heb zelfs gelezen (babymed.com) dat je tijdens de vruchtbare dagen het beste elke dag sext om de kansen te vergroten, mits er geen problemen zijn met de zaadkwaliteit.

Punt 2. Bestaat ontpillen? Ik lees overal dat er allerlei kwaaltjes komen door het ontpillen, maar is het niet zo dat de hormonen van de pil al heel snel uit je lichaam zijn en dus niet voor zoveel ellende kunnen zorgen?

Punt 3. Kan je echt wat voelen voor de innesteling?

Punt 4. Hoe zit het nu precies met hcg vroeg in de zwangerschap? Wie maakt het aan? Moeder of embryo of combi? Embryo? Hoe kan het dan dat vrouwen in de overgang een hoger gehalte hcg hebben dan andere vrouwen?

En zo had ik er nog wat meer, maar die ben ik even kwijt... Hmmmmm... Nou, komt vanzelf weet bovenwaaien, hoop ik. :p

Weten jullie er nog meer? En wat is jullie mening over de bovenstaande punten?

Ik ben benieuwd!

Groetjes!

2. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik wil wel even reageren op punt 1. Elke dag sex lijkt mij niet slecht voor de kwaliteit maar meer voor de hoeveelheid.
    Een man maakt elke 36 tot 48 uur een nieuwe voorraad spermacellen aan. Als je elke dag sex hebt kan het zo zijn dat de voorraad niet optimaal is.

3. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    #3 gebakje, Jun 3, 2012
    Last edited: Jun 3, 2012
    Ontpillen: de hormonen van de pil zijn in principe na 7 dagen je lichaam uit. Dus zou het eigenlijk niet van de pil kunnen komen.

Maar wat met al die vrouwen die zoveel last ervan hebben? ( het ontpillen)

Het is gewoon dat het lichaam lam gelegt is denk ik, en het zelf weer op moet pakken. En bij de 1 is dat direct goed, en bij de ander duurt het 6 maanden.

4. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punt 1. Ze zeggen idd dat om de dag beter is omdat elke dag de kwaliteit van de sperma vermindert.
    Punt 2. Ontpillen dat bestaat. Je lichaam is gewent aan hormonen en als je dus stopt moe je 'afkicken' heb het zelf ook gehad.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Over innesteling voelen... bij de eerste heb ik het duidelijk gevoeld... nu bij de tweede niet... het KAN dus wel, maar is niet per difinitie het geval

6. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ok, ontpillen is duidelijk. :D Het ontpillen (letterlijk) duurt dus maximaal een dag of 7. Het opnieuw krijgen van een vruchtbare cyclus daarna kan per vrouw verschillen. ;) Net zoals na borstvoeding een cyclus krijgen dus.

Elke dag sex is niet slecht voor de kwaliteit van de zaadjes, maar er zijn gewoon minder zaadjes aanwezig in de zaadlozing.

- Maar... Is de hoeveelheid dan echt zo drastisch verminderd bij een man met gezond zaad dat het de kansen echt noemenswaardig verminderd?

En MayD; Ik bedoelde eigenlijk symptomen voelen voor de innesteling geweest is. Je leest wel eens dat vrouwen eigenlijk vanaf de bevruchting al echt iets voelden, kan dat eigenlijk wel?

Maar even off topic, jij voelde de innesteling? Hoe voelde dat bij jou?

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Tja, zo zijn er wel meer "vage" dingen die waarschijnlijk onbeantwoord zullen blijven. De wetenschap weerspreekt de werkelijkheid en andersom.
    Sommige dingen krijgen nooit een definitief antwoord ;)

8. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Marnatman: Dat is ook weer zo! ;)

9. tulip

tulip Niet meer actief

punt 3: ik dacht ook: dat kan nooit. Maar lees mijn berichten geschiedenis maar eens terug..;) Ik heb achteraf gezien al vanaf mn eisprong kwaaltjes gehad, die eerst ws van de eisprong waren en later kwamen er steeds meer kwaaltjes bij terwijl ik wel zeker wist niet zwanger te zijn en uiteindelijk toch nog een posi test.
    Dus nu naar mijzelf gekeken geloof ik het wel.

10. xuxa

xuxa Actief lid

Nov 7, 2011
    277
    1
    0
    NULL
    Dordrecht
    ik wil reageren op het deel ontpillen
    het licht er natuurlijk aan wat je heb gebruikt
    heb je de normale pil gebruikt .. dan is dat zo uit je lichaam
    dat is ook de reden dat als je 1 pilletje vergeet en niet optijd inneemt dat op dat moment je minder beschermd ben

heb je een inplanom gehad .. duurt het meestal 3 tot 6 maanden tot dat alles uit je lichaam is MAAR BETEKEND NIET DAT JE IN DIE MAANDEN NIET ZWANGER KAN WORDEN !! de kans is alleen iets kleiner dan als alle hormonen er uit zijn

en de prikpill heb je dan ook nog
    het ligt er aan hoe lang je hem heb gebruikt
    maar de periode van de prikpill zit tussen de 3 en 9 maanden , wil je alle hormonen uit je lijf hebben

maar ik wil er wel bij zeggen dat in alle gevallen je gewoon zwanger kan raken in de "ontpillings" periode..
    alleen de kans is iets kleiner dan als je geen hormonen meer in je lichaam heb zitten

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Over punt 4. HCG wordt in het begin geproduceerd door het embryo. Na een tijdje (uit mijn hoofd ca. 12 weken) neemt de placenta dit over.

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik wil ff reageren over de implanon
    de gyn zei zo gauw de implanon verwijdert is ben je vruchtbaar en mijn cyclus was ook gelijk op gang dus je t ligt denk ik aan je lichaam hoe die op de hormonen reageert

13. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    @XUXA Reactie op de prikpil.... Het kan tot twee jaar duren voordat het uit je lichaam is.. Dus zwanger worden kan alleen wanneer je ongi bent geweest.. Geen eisprong geen ongi geen zwangerschap... En het maakt niet uit hoelang je hem hebt gebruikt. 1 shot kan je al genoeg ellende bezorgen.

Over dat sperma. Het is natuurlijk fijn dat als je klust dat alles zo snel mogelijk zijn weg vind. Dus als je het elke dag doet verklein je je kans. Daarom zeggen ze om de dag. Maar uiteindelijk ligt het er maar aan waar je zelf zin in hebt:p

14. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    De pil is inderdaad snel uit je lichaam. Maar alle klachten die komen bij het feit dat je lichaam weer op gang moet komen met betrekking tot de ovulatie en eisprong e.d. Dat word 'ontpillen' genoemd.

Ik heb 2 maanden allerlei klachtjes gehad die leken op zwangerschaps kwaaltjes. En ook echt een gevoelige onderbuik e.d.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Maar dit is ook weer niet per definitie waar.
    Goede vriendin van mij bleek geen eisprong te hebben en kwam daar achter door te tempen. Als ze een bijv half jaar niet ongi was geweest, was zij wel eerder naar de ha gestapt.

En mbt tot het ontpillen, ik denk dat (behalve voor de prikpil dan) met ontpillen door velen eigenlijk bedoeld wordt dat het enkele maanden kan duren voordat de hormonen productie in het lichaam weer helemaal in balans is.

@TS leuk topic btw

16. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar maar vaak is het wel zo geen ei geen ongi... Maar daar kom je pas achter wanneer je bezig bent zwanger te worden en zit te wachtn op een eisprong.
    Dat ontpillen, betekent gewoon afkicken en wachten tot je lichaam weer herstelt is...

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik voeg nog wat toe :)

Punt 5. Wat is een regelmatige cyclus? M.i. niet per se exact hetzelfde aantal dagen. Kleine variatie is normaal en dan heet het nog steeds regelmatig (rijst de vraag "hoeveel is klein" )

Punt 6. Gelukkig door meerdere mensen een verfoeide uitspraak hier, maar toch ook vaak een misverstand. "Misschien lukt het niet omdat je er te veel mee bezig bent" :x
    Aaargh. Oke ik geef toe dat stress wellicht niet bevorderlijk is, maar dan zou niemand dmv de mm zwanger worden ;)

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Over symptomen voor innesteling... volgens mij had ik die niet... bij mij kwamen de symptomen echt pas na de (vermoedelijke) innesteling.

Hoe mijn innesteling bij de eerste voelde? Ik heb bijna 10 minuten kromgebogen voorover gestaan van een stekende pijn (alsof iemand je met een botte breinaald probeert te spiezen... beter kan ik het niet omschrijven). Bij de tweede nu niks gevoeld.

19. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Nog een tegenstelling!!! Hij stoort me al heel lang:
    Afvallen mag niet als je zwanger bent. Hoe zit het dan met de vrouwen die heel erg misselijk zijn en soms wel 10 kilo afvallen in het eerste trimester? Er wordt gezegd dat door te lijnen in je zwangerschap er afvalstoffen vrijkomen die bij je baby kunnen komen. Maar waarom is het dan okay als je afvalt door misselijkheid?? Dan komen die stoffen toch ook vrij? Het enige bezwaar met lijnen als je zwanger bent is dat je wellicht te weinig voedingsstoffen binnen zou krijgen voor de baby. Maar wederom: de misselijke dames eten ook geen borden vol gezonde dingen an zijn vaak al blij dat ze een beschuitje binnen kunnen houden!! Raar toch?!

20. Kensho

Kensho Niet meer actief

@Tulip: Ik heb even wat oude berichtjes van je opgezocht en jij had inderdaad wel heel vroeg kwaaltjes! Je lichaam reageerde dus meteen op de zwangerschap. Apart zeg!

Wat het ontpillen betreft is er dus wel verschil in welke pil je gebruikt hebt. ;) Das duidelijk... En hoe snel je lichaam de cyclus weer oppakt heeft meer met de vrouw zelf te maken dan met de vo0rm van ac die gebruikt is. Klopt dit? :D

@Punt 4: Maar een vrouw in de overgang heeft geen standaard embryo bij zich, dus hoe komt het dat de hcg waarde van een vrouw in de overgang meer hcg krijgt dan? Het vrouwelijk lichaam zelf moet ook een kleine hoeveelheid zelf produceren.

Enne hier doen we "het" ook alleen maar als we zin hebben, ook al is dat elke dag, maar we zijn dan ook nog maar net bezig. ;) Kan mij voorstellen dat je (naarmate de rondes voorbij gaan) er op een gegeven moment toch rekening mee gaat houden.

@Bouwjaar: Bedankt! :D

En over punt 5: Ik vind een cyclus regelmatig als er een vast patroon in zit. Ik denk met een marge van een dag of 3 - 5.

Punt 6: Ik was er met de derde ook enorm mee bezig, net zoals nu eigenlijk en was toch snel zwanger, ronde 3 bij mijn laatste zwangerschap. Ik geloof hier ook niks van. ;)

@MayD: Zo erg was die pijn? Bizar zeg! Maar grappig dat je het gevoeld hebt hoor. Wist je toen ook meteen dat het raak was of pas achteraf?

@Afvallen tijdens zwangerschap: Volgens mij is het niet goed voor de baby en de meiden die door misselijkheid afvallen kiezen er natuurlijk niet zelf voor. Ik denk dat het door misselijkheid afvallen ook niet gezond is voor de baby, maar wat doe je ertegen? ;)

Share This Page