Welke bloedafname

Discussion in 'Zwanger worden' started by Renee84, May 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Renee84

Renee84 Nieuw lid

May 5, 2013
    3
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gent
    Hey

na 11 maanden teleurstelling, wil ik zelf een beetje controle hebben waarom een zwangerschap niet lukt. Ik weet dat je het niet in de hand hebt, maar ik doe reeds elke maand ovulatietesten en ben nu van plan eens een bloedafname te doen.
    Ik heb geen geduld meer en een afspraak bij de gyne duurt nog even.
    Weet iemand wat ik zoal kan testen bij een moeizame zwangerschap?
    ik geloof zoiezo oestrogeen en schildklier! TSH hormoon.
    Zijn er nog zaken die ik dien te weten?

Dank bij voorbaat.

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Bijschildklierwerking (DHEAS, Cortisol); dit kan je andere hormonen in de war sturen.

Rond dag 2-5 van je cyclus:
    FSH, oestrogeen (oestradiol op het formulier geloof ik), AMH

Rond O-dag als je dit kunt inschatten (nu ja, ietsje eerder):
    LH, evt. oestrogeen

Rond O-dag +5:
    Progesteron

Verder testosteron (uitsluiten PCOS), cholesterol + nuchtere bloedsuiker (verhouding ervan voor metabool syndroom).

Waarschijnlijk zijn er nog wel andere parameters maar dat is wat ik uit mijn ervaring met bloedprikken kan bedenken.

Voor behandeling in BE heb je trouwens ook een recente test op immunologische parameters nodig (HIV, rode hond, CMV, hoe-heet-het-ook-alweer-dat-van-katten-kan-komen, ...).

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik denk dat je zulk soort dingen aan de artsen moet overlaten. Je kunt moeilijk zoiets op eigen houtje laten testen, als je er geen verstand van hebt.;)

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wat mijn voorganger zegt. + Ik denk dat geduld een vereiste is als je probeert een kindje te krijgen ;) Dat moeten we allemaal hebben want het gaat niet altijd erg snel.

Wel zou ik sowieso een afspraak bij de dokter maken.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat ben ik met je eens, een arts weet dat wel wat het beste getest kan worden natuurlijk.

6. Renee84

Renee84 Nieuw lid

May 5, 2013
    3
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gent
    Dank u voor de reacties.
    Een afspraak met de gyn duurt nog 2 maand. Dus ik wou reeds met resultaten bij haar komen, want als die dan pas beslist om bloed te prikken en dan nog eens 2 maand wachten...
    CMV, toxo, rubella, ... dit heb ik reeds laten testen.
    Ik werk aan de bron voor een bloedafname te laten nemen, maar de artsen zijn mannelijk, vooral profs en die wil ik niet echt lastig vallen om eens wat zaken aan te duiden :(

hoe dan ook dank voor jullie reactie...

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    het zeg helemaal niets, want je bloed nu, kan over 2 maanden toch weer een totaal ander beeld geven. Als je nu je bloed laat afnemen, kan ik je verzekeren dat je de hele mikmak over 2 maanden weer krijgt. En meestal heb je de uitslagen van bloed een week later al wel.

Geduld kweken ... en zeker zelf niet gaan dokteren wat dat betreft.

Share This Page