even een paar vraagjes: Ik zal worden gecheckt op bloedsuikers (zeg ik dat goed?) en een groeiecho laten maken van de baby ivm de grootte van hem. (doordat dochterlief erg groot was met dr geboorte) Wanneer gaan ze dat doen? Staat daar een bepaalde week/termijn voor? Moet ik zelf nog iets in de gaten houden? Ik voel me ondanks de iets hogere bloeddruk (was steeds erg laag) wel erg licht in mijn hoofd weer en zie regelmatig sterretjes (ook als ik niet ineens opsta zeg maar).....mijn eetlust is erg verdwenen ook. Ik ben lekker aangekomen. Verder vorige week een 3D echo gehad maar de echoscopiste heeft het bovenbeen botje (die was het toch?) opgemeten en de kleine loopt een weekje voor. Weet niet of dit iets zegt? Verder heb ik erg veel pijn aan de rechter kant van mijn buik....ik voel daar ook allemaal bultjes onderhuids zitten? Lijkt wel het vet wat je normaal voelt, ook een soort bultjes zeg maar, maar dit voelt wel heel erg hard en links voel ik het niet. Dan nog veel pijn bij het litteken bovenin mijn buik rechts (galblaas verwijderd in 2004). Ik had al dat ik veel last van dat litteken had, dat het soms net lijkt of er een bal zit, die kan ik ook wegdrukken (als ik mijn buik aanspan)....en nu daar op die plek dus veel pijn en het voelt regelmatig erg hard.... Dan de laatste vraag: ik had een blaasontsteking vorige week. Medicatie voor gehad en de steken onderin zijn weg, maar de pijn onderin mijn buik blijft. (kan het niet goed uitleggen, maar het is een nare dreunende pijn onderin.....maar dat komt misschien omdat de kleine ook groter word)? Bedankt voor de antwoorden!
Hoi mamakitty, De bloedsuikers worden vaak na de 24 weken gedaan. de groeiecho rond week 30-32. DIt word allemaal geregeld door de verloskundige tenzij anders afgesproken. De meting van het bovenbeentje zegt weinig. Laat de verloskundige de bultjes eens voelen bij de voglende controle maar ik denk dat je inderdaad onderhuidse vetbultjes voelt. Je kan inderdaad door de groei van de baarmoeder last hebben van het litteken omdat daar steeds meer spanning op komt te staan en de organenn moeten plaast gaan maken. Een blaasontsteking kan vaak nog even gevoelig blijven. Heb je wel een controle nog gedaan of het helemaal weg is? eventueel nog een goed idee. HEt kan geen kwaad. Imke
nee dat heb ik nog niet laten checken, maar ik denk wel dat ie helemaal weg is, want dat dreunende gevoel onderin mijn buik had ik al een aantal weken VOOR de blaasontsteking...?