Hoi meiden, Gisteren hebben wij besloten om voor een 2e te gaan Hardstikke leuk, maar het is ook wel een beetje vreemd verlopen. Eergisteravond heb ik aan m'n vriend gevraagd wanneer hij aan een 2e wou beginnen, omdat ik daar toch wel vaak over aan het denken ben. Vervolgens heeft hij behoorlijk slecht geslapen, whaha. De volgende dag (gisteren dus) ging ik aan het werk, en 's avonds begon hij er opeens weer over, terwijl hij achter de computer zat, en ik de keuken aan het opruimen was. Op die manier hebben we dus besloten om voor een 2e te gaan, volgende maand stop ik met de pil. Ik vond het wel behoorlijk raar om het zo te beslissen. Gelukkig hebben we er later op de bank ook nog wel over gesproken. Ik vind het natuurlijk weer hardstikke leuk en spannend, maar toch ook weer heel anders als toen we voor de 1e keer gingen. Hoe was dat bij jullie, voelde dat ook anders? En hoe is bij jullie de beslissing genomen om voor een 2e te gaan?
Wij hebben tijdens de zwangerschap van onze 1e besloten om gelijk na de bevalling voor de 2e te gaan Over de 1e zwangerschap hebben we ruim een jaar over gedaan, dus we hadden zoiets van 'we zien wel hoe het loopt zonder anticonceptie' Nou, de 2e kwam vrij snel Veel plezier met zwanger worden van de 2e!
Hier eigenlijk al besloten toen we zwanger waren van de eerste..We willen ergens in november voor de tweede gaan. Mits ik weer helemaal hersteld ben van de zwangerschap/b.i. en het 'lekker' loopt met ons dochtertje.
Bij ons was altijd al zeker dat we een tweede wilden, we vinden het een fijn idee dat Ties een broertje of zusje heeft, alsons ooit iets overkomt. Het wanneer hebben we niet besloten, in november ben ik per ongeluk zwanger geraakt, iets vroeger dan we eigenlijk wilden.
Bij mij begon het na de eerste verjaardag enorm te kriebelen. Eerst wilde ik er niks vanaf weten (zware zwangerschap, helse bevalling + complicaties, nog niet volledig hersteld). Maar ineens schreeuwde alles in me dat ik graag een tweede kindje wilde. Ik heb dit met mijn man besproken en die wilde ook graag een tweede kindje. Ik was meteen zwanger, dat hadden we niet verwacht. Maar bleek een MA te zijn. Nu gelukkig opnieuw zwanger!
Al toen onze oudste 6 maanden oud was, wist ik al dat ik een tweede wilde. Ik heb het wel gezegd, maar er niet vaak over gepraat omdat m´n vriend echt meer tijd nodig had en ik had er ook nog geen haast mee. Toen onze oudste een maand of 13, 14 was, begon ik er ´s avonds in bed over. Dat ik toch echt graag nog een kindje wilde, dat het toch geweldig is om een broer of zus te hebben, veel leuker dan alleen opgroeien en in je eentje mee te maken dat je ouders oud worden. En dat een niet al te groot leeftijdsverschil voor de kids leuker was. En dat ik niet lang meer kon wachten ivm leeftijd (was 37 op dat moment). M'n vriend was even stil. Draaide zich toen om en zei: oké. Dan moet er wel gen**kt worden! En de rest laat zich raden, denk ik. Heb er toen maar niet gelijk bij gezegd dat m'n eisprong die maand al geweest was De maand erna was ik al zwanger.
Wij wisten altijd al dat we meer kinderen wilden. Dus toen ik bevallen was van de 1e was het niet de vraag of de 2e kwam, maar alleen wanneer. Wij zijn nu bezig voor de 2e. Helaas in jan een vmk gehad. Dus nu wordt het leeftijdsverschil iets groter dan ik eigenlijk wil. Wij wilden wel graag dat de 1e een beetje zelfstandig zou kunnen zijn voordat de 2e kwam. Dus een beetje lopen en wat dingetjes begrijpen. Dit om het voor jezelf een beetje makkelijker te maken. Voor ons was dat zo rond de 2 jaar. Dus toen onze zoon iets ouder dan 1 was ben ik met de pil gestopt en we zijn nu ondertussen in de 4e ronde bezig.
Bij ons was het ook altijd wel duidelijk hoor, dat we nog een 2e wilden. Alleen nog niet precies wanneer. Toen onze dochter geboren was, en de verloskundige voor de laatste controle bij ons thuis was, riep m'n vriend nog toen ze weg ging: Tot over 2 jaar!!! Maar we hadden geen concrete plannen, tot nu. Moet wel zeggen dat ik er nu een stuk relaxter onder ben, dan toen we voor het eerst zwanger probeerden te worden. Misschien omdat je nu weet hoe het is om zwanger te zijn, te bevallen en een kindje te hebben. Hoewel het nu natuurlijk allemaal weer anders kan lopen. Ik heb ook geen idee hoe het zal zijn met 2 kindjes, best druk lijkt me zo. Maar waarschijnlijk groei je daar ook vanzelf weer in.
wij zijn nu in ronde drie, vandaag helaas ongesteld geworden.. wij hebben zelfs best lang getwijfeld en de keuze voor de tweede vond ok moeilijker dan kiezen te stoppen voor de eerste. Nu weet je hoeveel werk het is. de zwangerschap en bevalling was bij mij heel goed, maar dat geeft natuurlijk geen garantie voor de tweede keer. Onze zoon is nu 2,5 en sinds 3 maanden gestopt. Nu voelt het weer goed en heb er super veel zin in. Bij ons trouwens ook, aan de ontbijttafel. Ik vroeg wanneer we voor een tweede wilden gaan, ergens in mei ofzo? Toen zei mijn man, stop dan nu maar, het kan wel even duren. Daarna hebben we het er nog wel een paar keer over gehad, meer over praktische dingen, zoals de slaapkamers enzo... We zijn nu 3 maanden bezig en van mij mag het nu wel opschieten Vorige keer was ik ook bij de derde keer zwanger dus misschien nu weer. En de vorige keer vreeen we ook veel meer dan nu maar deze maand gaan we ertegen aan, heb mijn man al ingelicht hahaha (hij vind het PRIMA)