Wat zet je allemaal klaar?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ikkie, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Wat hebben jullie allemaal klaar staan voor de bevalling?
    Ik heb wat spullen klaargezet voor de verloskundige zoals handschoenen,navelklem, alcohol.

Wat zetten jullie van te voren allemaal klaar? Het lijkt me zo vervelend als je op dat moment nog van alles moet gaan zeggen waar het staat.

2. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Het kraambed heb ik alvast opgemaakt en ik ga het kraampakket erbij zetten, daar zit bijna alles wel in. De ondersteek ligt op het kraambed.

Van de kraamzorg heb ik nog een lijstje gekregen waarop staat wat er verder nog klaar moet staan, maar dat zet ik er later bij. (emmers, vuilniszakken e.d.)

3. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik ga in principe in het ziekenhuis bevallen, maar heb voor de zekerheid wel het eea klaargezet. Ik heb de inhoud van het kraampakket in mijn nachtkastje liggen direct naast mijn bed, dus als het nodig is kunnen we er zo bij...De rest (zoals idd vuilniszakken enzo) ligt op de gewone plek, dat geloof ik wel hoor!

4. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    Hier ook het kraampakket klaar gezet en een beetje ruimte gemaakt voor de vk, meer kan ik niet doen op het moment

5. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Zorg ervoor dat het bed omhoog is. Dat ze naast het bed kan staan. Dat het kraampakket in de buurt staat. Dat de babykamer klaar is of dat het wiegje klaar staat. Kruiken binnen handbereik. Een handdoek en zeep in de badkamer voor als de VK en kraamhulp de handjes moeten wassen.
    Oja, en het kraamboek (als je die al gekregen hebt). Bij ons moest die onder het aankleedkussen gelegd worden en dat waren we dus mooi vergeten, haha.

Eventueel zou je alvast een zeiltje op je bed kunnen leggen voor als de vliezen breken........ik had trouwens een speciale hoes van de hema (ong 10 euro), want dat zeiltje schoof zo.

Dat was het wel zo geloof ik.
    Alvast veel succes gewenst!

6. augustus

augustus Niet meer actief

Het enige wat ze nodig heeft is het kraampakket, de strijkplank (als tafel), 2 emmers, ondersteek en vuilniszakken vertelde zij mij..

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ik heb mn matras beschermd en het bed op klossen. verder nog niks. Ik wil in het ziekenhuis bevallen.
    Als ze het kraampakket nodig heeft, is ie zo gepakt, dus ik ga verder niks klaarzetten.

voor het ziekenhuis staat mn tasje al wel klaar.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb het bed omhoog en een waterdichte molton ter bescherming van de matras erop. Verder gezorgd voor ruimte aan de kant waar je moet bevallen. Verder staat het kraampakket onder het logeerbed en kan zo gepakt worden. Vuilniszakken, emmers e.d. heb ik in huis. Verder kruiken klaar liggen op de babykamer, het wiegje opgemaakt en de eerste kleertjes klaargelegd.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik wilde thuis gaan bevallen, maar vanwege het waterbed, zouden we een eenpersoonsbed in de woonkamer zetten als kraambed.

Vanaf 37 weken hadden we het bed in de woonkamer staan, gewoon nog uit elkaar en de klossen opgestapeld ernaast, dit nam de minste ruimte in beslag.
    In de babykamer hebben we het kraampakket neergezet. En een wasteil vol spulletjes (zoals soda, vuilniszakken en huishouddoekjes) voor de kraamzorg. En een weekendtas voor als we naar het ziekenhuis moesten met de babykleertje bovenop.

Toen 's middags de weeen om de 5 minuten kwamen, heeft mijn man het bed pas in elkaar gezet en op klossen gedaan en heeft hij het kraampakket, de wasteil en de weekendtas in de woonkamer gezet.

Groetjes Saskia

10. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een tip die ik kreeg van iemand bij mijn zwangerschapscursus: maak ook een tasje voor manlief voor het geval jullie naar het zkh moeten: deo, schoon shirt/ondergoed/sokken, iets te eten en te drinken (vaak krijgt de vrouw wel te eten, maar de man niet.... zielug!), kleingeld voor de rolstoel en parkeermeter.

Deel Deze Pagina