Teststreep lichter dan eerst?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kmbrly070, 18 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kmbrly070

Kmbrly070 Lid

7 feb 2019
    36
    132
    33
    Vrouw
    Hallo meiden! Ik ben nu 6.6 zwanger. En had elke keer donkerdere teststreep dan controlestreep. Nu heb ik net weer een test gedaan en het teststreepje is lichter dan de controle.. help meeeee!
    Heb morgen mijn eerste echo maar ben nu toch bang dat het misschien niet okee is?

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Dat is waarschijnlijk het hook effect , je test kan de hoeveelheid hcg niet aan en slaat dus lichter uit. Niet meer testen meid, heeft geen nut

3. Frullie

Frullie Actief lid

24 jul 2015
    296
    255
    63
    Hoeft niks te betekenen, bij mij kwam moeders voor moeders en nam een test af, heel licht lijntje, grote paniek terwijl ik ook 6.6 was geloof ik. Dag erna echo gehad, niks aan de hand. Na 6 weken kunnen de testen het vaak niet meer goed aan. Veel plezier morgen!

Stresskipje vindt dit leuk.
  4. all4love

all4love Bekend lid

23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Ik denk ook het hook effect. Dan is je hcg zo hoog dat de test het niet meer goed oppakt. Wat ik hier weleens gelezen heb (als ik het goed onthouden heb) moet je je urine verdunnen met water en dan wordt de streep weer donkerder.

5. Kmbrly070

Kmbrly070 Lid

7 feb 2019
    36
    132
    33
    Vrouw
    Aaah okee. Dat wist ik niet! Het is heel vreemd ook hoor dit is mijn 2e zwangerschap en bij de eerste heb ik die testdrang of angst totaal niet gehad! Maar met deze zwangerschap elke keer de angst dat het fout gaat. Maar ik ga dan nu toch maar uitkijken naar morgen en hopen op een mooie echo! Thanks dames voor jullie reacties x

Frullie en Izzie7676 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina