wanneer naar huisarts als 2e nog niet lukt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jaatje, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Hallo,

Normaal gesproken moet je ongeveer een jaar proberen toch, voordat je bij een huisarts terecht kunt voor onderzoek? Geldt dat ook als je al wel een kindje hebt?
    In mijn geval was ik in ronde 3 zwanger maar dat werd een ma, en in ronde 4 na de ma weer zwanger. Niks te klagen toen dus. Toen had ik ook altijd strak een cyclus van 28 dagen trouwens.
    Nu, na zwangerschap, bevalling, borstvoeding en na het stoppen met de pil (in dec 2015), onregelmatigere cyclus tussen 24 en 27 dagen, en na ronde 8 nog geen een keer zwanger geweest. Is dat een reden om eerder al de huisarts te bellen, of gewoon nog 4 rondes zelf proberen? Wat zouden jullie doen?
    Ik voel me er zo depri door elke keer als het weeeeer niet raak is. Ik weet ergens wel dat het gewoon toeval kan zijn, maar toch ga ik erover nadenken dat er misschien iets aan de hand is. Iets in mijn cyclus is er veranderd na mijn bevalling...

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ligt aan je huisarts. Wij mochten vrij snel naar de gyn maar dit kwam door 2 miskramen. Mijn zus werd nog een half jaar naar huis gestuurd omdat ze immers als een kindje hebben en dus bewezen vruchtbaar. Na ronde 18 mocht ze naar de gyn (en ronde 19 was ze zwanger maar dat terzijde :))

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik ben na zo'n 8/9 maand via de huisarts naar de gyn doorgestuurd.
    ik heb lange onregelmatige cyclussen, variërend tussen en 40+ en 60+ dagen.
    heb ook al een kindje, in ronde 3 van zwanger geraakt.
    Nu ben ik inmiddels een jaar verder.
    Pcos is nu vast gesteld.

Ik vind jouw cyclussen netjes klinken hoor!
    maar je kunt altijd een bezoekje wagen.

4. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier 'gewoon' een jaar gewacht toen het bij de tweede niet lukte (eerste ging super snel zie onderschrift). Dat was ook het protocol meldde onze huisarts, na een jaar verwijst hij door naar gyn.

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je eerder geholpen wordt als je al een kindje hebt. Ik denk zelfs dat er huisartsen zijn die dan zeggen: je hebt een kindje dus je kan zwanger raken, ik zie je over 4 maanden wel weer.

6. Sn0epje

Sn0epje Lid

11 jul 2016
    34
    15
    8
    NULL
    NULL
    Om en bij een jaar lijkt me ook voor een 2e kindje normaal. Ik begrijp niet waarom je daar eerder ( of later ) voor geholpen voor geholpen moet worden.
    Het lijkt me zelf een prima richtlijn want daarna wordt je het wel een beetje zat.

Deel Deze Pagina