Ovulatietesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Carmina26, Aug 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carmina26

Carmina26 Actief lid

Jul 3, 2014
    473
    382
    63
    Female
    Laborante
    Puurs, België
    Hey meiden,

ik ben sinds vrijdag gestart met ovulatietesten. Nu had ik toch een vraagje: de controlestreep is soms lichter? Wat zou dit kunnen betekenen?
    Heb 1 dag een hele lichte teststreep gehad en daarna weer niets.. Gisteravond weer een hele lichte tuurstreep :)
    Volgens mijn app zou ik eind deze week mijn eisprong hebben. Maar dit is maar mijn 2de ronde, dus ik dacht op tijd te beginnen aangezien mijn cyclus misschien wel korter kan zijn.

2. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Drink je 2 uur van te voren niet? Zou kunnen dat je urine te geconcentreerd is.
    Ik zou nog even door testen! Teststreep moet net zo donker of juister donkerder zijn dan de controle streep!
    Ik had eerst 1,2,3 testen.. Deze bevielen mij niet! controle streep bleef ook licht. Toen z&k geprobeerd, deze controle streep was donkerder waardoor ik ook zeker wist dat als de teststreep donkerder was het een positieve test was! Succes!

3. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Hangt ervan af hoe geconcentreerd je urine is. Wat Exciting zegt: ongeveer 2 uur voor de test weinig drinken. Ochtendurine kan een vals positief resultaat geven, omdat deze heel geconcentreerd is. Als je veel drinkt is je urine niet zo geconcentreerd, dus dat kan dan weer een vals negatief resultaat geven. Ik probeer elke keer rond dezelfde tijd te testen en weinig te drinken van te voren.

4. Carmina26

Carmina26 Actief lid

Jul 3, 2014
    473
    382
    63
    Female
    Laborante
    Puurs, België
    Bedankt meiden :) Dan zal ik er meer op letten dat ik niet te veel drink..
    Ik probeer op hetzelfde tijdstip te testen maar is niet altijd mogelijk. Ik ga zeker nog doortesten hoor, als ik terug een cyclus heb van rond de 30 dagen zou ik eind deze week mijn eisprong hebben :) ben dus heel benieuwd!

Ik gebruik trouwens de testen van sensitest, die zijn supergevoelig heb ik gelezen :)

5. Carmina26

Carmina26 Actief lid

Jul 3, 2014
    473
    382
    63
    Female
    Laborante
    Puurs, België
    Dames, ik heb een vraagje:
    op de foto is duidelijk te zien dat ik 12 augustus een positieve ovulatietest had. Die nacht (van 12 op 13 augustus) had ik serieuze steken in men onderbuik, dus ik mag dit als mijn eisprong zien toch?
    Ik heb nu net gelezen dat als je dit voelt, het nog 1 of 2 dagen kan duren eer je ei springt.. We hebben het alleszinds op de 12de nog gezellig gemaakt :D
    Ik heb ook mijn temperatuur bijgehouden en ik had op de 12de een serieuze daling.. 13/08 terug normaal zoals daarvoor, dus volgens FF eisprong op 12/08..
    Wanneer zou nu men NOD zijn? 2 weken rekenen vanaf 12/08? of toch maar zeker 13/08 of 14/08?

Sorry als het een ietwat ingewikkelde uitleg is, maar is mijn 2e ronde, dus heb niet zo veel ervaring :) alvast bedankt voor de hulp! :)

Attached Files:

Share This Page