Ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Amare, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb een domme vraag. Ik heb een positieve ovulatietest gehad, vervolgens werd het streepje weer lichter om twee dagen later weer donker te worden.
    Toen werd er gezegd dat m'n ei waarschijnlijk niet gesprongen is de eerste keer. Maar kan het ook een dubbele eisprong zijn geweest?
    Ik heb wat dat betreft te weinig kennis van ovulatietesten.

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi hoi!

Het is natuurlijk geen domme vraag... voordat ik mij er in verdiepte, wist ik het ook niet..

Een ovulatietest is pas positief als de streep minimaal net zo donker is als de controlestreep. Oplopende testen kunnen erop wijzen dat je ovulatie in aantocht is... dus dan kun je ervoor kiezen om 2 keer per dag te testen. Zelf heb ik wel eens ronde oplopende testen gehad die bijna positief waren en toen weer afliepen. Een week later liep de test op en knalde de test. Toen had ik pas de piek.

Een tweede eisprong is volgens mij (vrijwel) onmogelijk. Wat mensen bedoelen als ze zeggen dat het eitje niet is gesprongen is het volgende:
    Een eitje kan na de LHpiek gaan springen. Soms "lukt" het niet om te springen en doet hij het na een paar dagen nog een keer...

Hopelijk is het zo wat meer duidelijk voor jou!

Deel Deze Pagina