lege vruchtzak :(

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by annemarieddd, Oct 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annemarieddd

Oct 17, 2015
    31
    1
    0
    noordwijk
    hoi allemaal

hier mijn verhaal .......ik had op 4 oktober een positieve zwangerschapstest ........ik slikte gewoon anticonceptie en vanwege een hele drukke periode zelfs een maand doorgeslikt ..........het was even schrikken maar dolgelukkig met de positieve test :)
    nu weet ik niet wanneer mijn eisprong is geweest dus ook niet hoever ik precies ben
    16 oktober kreeg ik eem termijn echo .......en we zagen alleen een lege vruchtzak ......ze zegt dat het 2 kanten op kan gaan.....dus 2 november staat er een nieuwe echo gepland .......pfffff word gek van die onzekerheid ........heeft iemand een soortgelijke ervaring .........ikhoop zo dat het toch goed is maar durf geen hoop meer te hebben:(

2. ukky

ukky Actief lid

Jul 14, 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben dat ook gehad in juni .
    we ware dol blij tot de eerste echo met ruim 6 weken een lege vruchtzak we moesten een week later terug komen voor een nieuwe echo .
    dat gedaan en mijn angst werd werkelijkheid hij was nog steeds leeg
    hoop dat het bij jou niet zo is ik duim voor je dat het bij je volgende echo goed is heel veel sterkte met wachten

3. momo83

momo83 Bekend lid

Jan 17, 2015
    626
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, maar heel veel sterkte meid. Knúffel!

4. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,613
    165
    63
    Hier zwanger na een mk dus ik wist niet wanneer mijn eisprong was geweest. Ik had de eerste keer ook een lege vruchtzak. En toen zeiden ze ook dat het 2 kanten op kon gaan. 2 weken later moest ik terug komen en zag een boontje met een kloppent hartje er in. Dus het kan wel! Succes met wachten, van mij konden die 2 weken niet snel genoeg gaan.

5. annemarieddd

Oct 17, 2015
    31
    1
    0
    noordwijk
    lief dat jullie allemaal reageren .....en idd bodien wat kunnen de dagen lang lijken nu :(
    vind het alleen zo raar vruchtzak was voor mijn gevoel echt al wat groter

6. annemarieddd

Oct 17, 2015
    31
    1
    0
    noordwijk
    dat is idd een n8merrie je verwacht veel maar geen lege vruchtzak tenminste ik niet :$

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe duidelijk was je test op 4 oktober?
    Hebben ze de vruchtzak ook opgemeten??

8. annemarieddd

Oct 17, 2015
    31
    1
    0
    noordwijk
    test was super dudelijk op 4 oktober en nog steeds ......vruchtzakje is volgens mij niet opgemeten tenminste ze heeft het me niet gezegt

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    het kan inderdaad 2 kanten opgaan, hier tot 2 keer aan toe een "lege" vruchtzak en later een kloppend boontje inmiddels is mijn dochter bijna 3 en ben ik 28 weken zwanger

daarom ben ik ook geen voorstander meer van vroege echo's het maakt soms meer onzeker dan ooit.

hoop dat het bij jou ook goed mag blijven gaan zou kunnen dat je net 4 a 5 weken zwanger bent en dan is er nog net niet veel te zien

10. Simone444

Simone444 Actief lid

Dec 5, 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij ook een lege vruchtzak met 7+1 (vroege echo ivm eerdere mk's). Vruchtzak paste wel bij termijn dus werd gezien voorgeschiedenis weer doorgestuurd naar zhuis voor curretage. Dag later in zhuis en nog een echo zodat ze daar ook even konden kijken en tadaaa gewoon een super goed functionerend vruchtje! De vk haf de echo niet goed gemaakt en gaf daarna als reactie "ach had ie zich verstopt". Domme trut! En nu ligt mijn dochter gezond en wel naast me te slapen.. dus wonderen zijn er altijd! Heel veel succes.. ik duim voor je

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    dit soort dingen vind ik altijd zoo heftig om te lezen godzijdank maken ze in het ziekenhuis dan toch nog een echo voor alle zekerheid, heb dit al zoo vaak gehoord, gelukkig ligt je meisje lekker naast je.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat 4 okt. Je nod was.
    Dat was je toen 4 weken.
    Tel hier 12 dagen bij op dan was je tijdens de echo 5 weken en 5 dagen zwanger.
    Het is dan niet vreemd dat je een lege vruchtzak zag

Ik had de vorige keer met exact 6 weken ook een lege vruchtzak (toen via ivf dus termijn klopte precies) .

Een week later een mooie vrucht, kloppend hartje, dooierzak en netjes 7 weekjes oud.
    Zat de eerste keer dus verstopt tegen de wand aan.

Ik zie het zeker nog niet somber in hoor ;);)

13. annemarieddd

Oct 17, 2015
    31
    1
    0
    noordwijk

deze reacties doen me goed :)
    erg lief van jullie allemaal

14. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hier een te vroege echo. Dacht zelf 5 a 6 weken te zijn maar achteraf dus een late eisprong gehad. Helemaal in spanning ook omdat er alleen verdikt baarmoederslijm te zien was. Was bang voor een bbz.
    Een week later een mooie echo met kloppend hartje :)
    Het kan echter twee kanten op, maar ik duim voor je dat t goed komt.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Mijn eerste zwangerschap is ook gestart met slechte echo's waarop "niks" te zien was. Ik bleek achteraf minder lang zwanger. Dat leverde wel hele slopende weken op, waarop de spanning steeds verder toeliep omdat echo na echo in het ziekenhuis niet voldoende lieten zien.

Toch... is de zwangerschap perfect verlopen! En heb ik nu een zoontje van 1,5.

16. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

Mar 7, 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Annemarieddd ik kan mij voorstellen dat je graag direct een mooi boontje had willen zien, maar misschien kan ik je een beetje gerust stellen, want dit was mijn eerste echo en daar was het vruchtzakje ook leeg. Ik had met 8 weken een mooi kloppend hartje en ik ben inmiddels al 12.2 weken. Alles zit erop en eraan! ik wens je veel succes bij de volgende echo!

Attached Files:

17. MsGrey

MsGrey Actief lid

Jun 20, 2015
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je gevoel.

Ik heb vandaag een echo gehad omdat ik na mijn miskraam meteen weer aan de clomid ben gegaan en het ziekenhuis geen eisprong kon vinden. "Wacht maar even af en als je niet ongesteld wordt krijg je provera"
    Toch 2 dagen voordat ik zou beginnen met provera (menstruatie opwekker) een test gedaan..... positief!!
    Maar wanneer is mijn eisprong geweest?!
    Helaas vanochtend ook een leeg vruchtzakje maar als ik van 8 september uit ga ben ik nu 6 weken, maar kan ook latere eisprong zijn geweest en dan ben ik achteraan 5 weken.
    Volgende week terug komen...... wordt een lange week!

18. annemarieddd

Oct 17, 2015
    31
    1
    0
    noordwijk
    het zijn idd lange dagen als je moet wachten ik moet tot 2 november wachten pffff .....
    hoop zo dat we uiteindelijk een mooie echo krijgen:)

19. annemarieddd

Oct 17, 2015
    31
    1
    0
    noordwijk

hoi hoi
    mijn echo lijkt idd op de jouwe alleen is mijn vruchtzak iets groter .....maar wie weet een klein wondertje ;)

20. Fee86

Fee86 Actief lid

Sep 20, 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier vergelijkbaar verhaal. Was ervan overtuigd toch echt minimaal 6 weken zwanger te zijn maar op echo alleen vruchtzakje te zien van 9 bij 4,5 mm. Verder niets.... Vk zegt dat ik wrs pas 5 weken ben (wat ik me echt niet kan voorstellen aangezien ik weet wanneer 'het' gebeurd is) of andere optie is missed abortion. 4 nov vervolg echo en dan weten we pas meer. Super spannende weken...... Bij ieder krampje of dingetje ben ik bang dat het mis gaat. Of juist als ik misselijk ben krijg ik weer hoop. Rotsituatie en ik voel met je mee.

Share This Page