Aantal flessen/doorslapen, advies?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Juli2009, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ben een beetje aan het rommelen met de voeding van onze dochter dus ik hoop dat iemand mij even wat advies kan geven....

Onze dochter kan de nachten al lekker doorslapen, ze heeft vorige week elke nacht van 24:00 tot 7:00 geslapen en dronk 6x 110/120. Doordat ze 's nachts langer sliep, moest ik haar dus overdag precies om de 3 uur wakker gaan maken om aan de 6 voedingen te komen, terwijl ze altijd zelf om de 3.5/4 uur kwam. Ze dronk haar flessen niet meer leeg en viel vaak tijdens het voeden in slaap. Sinds dinsdag ben ik overgestapt op 5 flessen (120+4), wat veel beter gaat. Ze komt weer uit zichzelf, is lekker uitgerust en drinkt de flessen meestal helemaal leeg. MAAR nu komt ze in ene 's nachts weer! Om 4:00 uur wordt ze wakker en drinkt ze een hele fles leeg! Daarna gaat ze niet meer slapen :( Ze slaapt nog bij ons op de kamer en aangezien mijn man om 5:30 zijn bed uit moet is hij dus niet zo blij en moet ze van hem naar haar eigen kamertje, wat ik eigenlijk liever nog even uitstel.....

Iemand advies? Toch weer terug naar 6 flessen? Of zou het door de warmte komen dat ze gewoon meer dorst heeft? Laatste fles krijgt ze trouwens om 23:00 uur.

Alvast bedankt!!!

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Kun je haar de laatste fles niet iets meer geven? Of krijgt ze dat nog niet op..

3. Noor80

Noor80 Lid

30 jul 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Juli 2009,

Ik zou proberen haar iets meer te gaan geven. Als ik het goed heb berekend gaf je haar voorheen per dag 6x120=720 cc volledige voeding. Nu je op 5 flessen zit geef je nog maar 5x135 (120+4 schepjes) = 675 cc. Je meisje krijgt dus nu minder dan voorheen en heeft daarom wellicht 's nachts honger.

4. Juli2009

Zit wel wat in ja (had ik zelf ook even bedenken ;)). Voorheen kreeg ze inderdaad 720cc maar ze dronk haar flesjes vaak niet helemaal leeg, dus vandaar dat ik dacht dat ze het met 5x135 wel zou redden. Na de fles heeft ze ook geen honger meer, maar hij gaat vaak wel helemaal leeg. Misschien kan ik beginnen met haar 150cc aan te bieden en dan kijken hoe het gaat, als ik haar 150+5 aanbiedt is het misschien in 1x wat veel en krijgt ze last van haar darmpjes. Ze weegt trouwens 4400 gram.

5. Juli2009

Helaas heeft het niet geholpen, ze heeft gisteren in totaal bijna 800cc op maar werd om 5:00 uur wakker (gelukkig dus wel een uurtje later ;)). De laatste fles was 150cc. Misschien is ze gewoon nog niet aan doorslapen toe en hadden we gewoon een weekje mazzel..... maar wel gek dat ze op 6x120cc wel doorsliep. Ik ga dus maar weer gewoon 6x120cc geven en probeer het wel weer als ze gaat doorslapen.

Tips zijn natuurlijk nogsteeds welkom!

6. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    hallo juli 2009 mama,

wij zijn ook aan het tobben, we zijn erachter gekomen dat spruitje om 23.00 wakker maken voor een fles geen nut heeft. We wekken haar uit d'r diepe slaap en komt om 2/3 uur weer.
    Ze drinkt op de dag 2 flessen van 150/5 en 4 flessen 120/4. en ze is helemaal happy en tevreden. ze komt nu tussen 4 en 5 uur.
    ik denk dat jullie inderdaad ook weer terug naar 120 cc moeten, vanwege de hoeveelheid over 24 uur.
    het blijft zoeken he met de kleintjes hihi.

misschien heb je iets aan mijn ervaringen :)

groetjes

Deel Deze Pagina