7 jaar en nog steeds geen waterpokken gehad

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Snoopy1983, 15 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je kunt ook ongemerkt waterpokken hebben gehad.

    Zowel mijn moeder, mijn zusje als ik hebben "nooit" waterpokken gehad.

    Tijdens mijn zwangerschap ben ik geprikt op antistoffen, en die heb ik wel. Dus wel ongemerkt doorgemaakt ooit.
    Mijn moeder heeft bij ons geholpen toen mijn kinderen ze hadden, en had er zelf nergens last van. Dus heeft ze waarschijnlijk ook antistoffen.

    Is het mogelijk om hem te laten prikken op antistoffen zodat je het zeker weet?
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Mijn oudste was 3 toen ze de waterpokken kreeg en was echt doodziek, hele hoge koorts en zat helemaal onder. Zo sneu. Mijn jongste toen bewust bij haar in bad gezet, ik dacht dan hebben we het maar gehad.
    Hij is er niet ziek van geweest, kreeg 2 weken later wat vlekjes, maar die waren me echt niet eens opgevallen, als ik er niet zo op had gelet. Volgens het consultatiebureau had hij ze echt wel voldoende gehad, om immuun te zijn daarna, maar zelf vond ik het echt minimaal en haast niet opvallen.
    Als hij ze dus ergens anders had opgelopen en ik er niet zo scherp op was, had ik nu ook gedacht dat hij het niet hqd gehad. Niet elk kind wordt er echt opvallend ziek van dus.
     
  3. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Zoontje (even oud) heeft ook nog steeds geen waterpokken gehad. Door de horrorverhalen die je wel eens hoort van oudere kinderen die het vele malen erger kregen dan de jongere heb ik zelf inmiddels ook wel zoiets van kom maar op met die waterpokken! Ik heb al jaren spul in ons medicijnenkastje staan voor als.. maar inmiddels nadert dat z'n houdbaarheidsdatum :p
     
  4. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn oudste is bijna 12 en heeft ze ook nooit gehad. In groep 1 had zijn hele klas ze behalve hij. Zijn broertje kreeg ze later ook (heel licht) en toen mijn oudste ook niks. Ik ga er vanuit dat hij immuun is.
     

Deel Deze Pagina