Nitraat slecht?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lola31, Feb 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola31

Lola31 Lid

Jan 28, 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik heb een quiche met verse spinazie gemaakt en niet alles opgegeten. De volgende dag heb ik de quiche opnieuw opgewarmd in de oven en gegeten. Toen vroeg ik mij ineens af. Kan dat wel ivm nitraat / nitriet? Kan dit schadelijk zijn voor de het vruchtje? Sorry wellicht beetje overdreven / irreële angst maar ik vind het nogal spannend allemaal (ben 5 weken zwanger).

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,

Lola31

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

Mits je de quiche gekoeld bewaard hebt totdat je het weer bent gaan opwarmen kan het geen kwaad. Dus geen zorgen hoor!

Groetjes Monique

3. Lola31

Lola31 Lid

Jan 28, 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je antwoord. De quiche heb ik eerst laten afkoelen op het aanrecht en na 2 uur ongeveer in de koelkast gezet. Is dat oké? Wat kan er gebeurd zijn als ik het wel te lang buiten koelkast heb gelaten?

Groetjes

4. Lola31

Lola31 Lid

Jan 28, 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk dat ik me heel druk kan maken en bang ben dat ik iets doe wat het vruchtje schade toebrengt. Komt ook doordat er van alles op internet staat en ik dat ook opzoek. Ik wil er graag meer ontspannen mee omgaan, anders krijg ik het nog zwaar de komende maanden;)

Heb jij tips? Op de lijst van de algemene adviezen tijdens zwangerschap staat bijvoorbeeld niks over spinazie heropwarmen. Als ik mij aan de algemene adviezen houd dan doe ik het toch goed en kan ik verder gewoon normaal doorleven?

Ik hoop dat je mijn punt een beetje snapt en tips voor me hebt!

5. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

als spinazie niet daarna in de koelkast gezet wordt, kan het nitraat omgezet worden in schadelijke stoffen, die uiteindelijk kankerverwekkend kunnen zijn. Ik begrijp je onrust heel goed. Je wilt het beste voor je kindje en het de beste start geven, waardoor je bang bent dingen fout te doen. Als je je inderdaad houdt aan de algemene adviezen die gelden voor een zwangerschap, dan doe je het goed en verder genieten van dit prachtige wondertje, waar je heel goed voor aan het zorgen bent! Succes!

Groetjes Monique

Share This Page