Rijst en Gehakt als hoofd ingrediënten? Ik heb van alles in huis, creme friashe ( of hoe je dat ook mag schrijven ) boontjes chinese roerbak mix champignons spekjes paprika cremondou ( soort kruidenboter ) verse knoflook tortilla's uien verschillende kruiden ( niet extreem veel verschillende ) Wie kan hier iets lekkers van maken wat ook nog eens lekker is voor de kids? Ben inspiratie loos dus kom maar op, ik zal vast nog wel wat ingredienten vergeten zijn maar dan hoor ik het wel
gehakt rullen, champignons, paprika en wat roerbakmix erbij, kruiden met peper en zout ( mist het geen gekruid gehakt is) beetje andere kruiden erdoor zoals paprika poeder, chili poeder ,cajun kruiden oid. knoflook erdoor. evt blikje tomatenpuree erdoor of chilisaus. dit mengsel op een tortilla evt bestrooien met geraspte kaas en even in de oven dit mengsel is zeker te weten ook lekker met rijst.
Kleine gehaktballetjes maken van het gehakt. Paprika ,ui en champignons klein snijden en roerbakken. Evt spekjes erbij. Crème fraiche toevoegen met melk, zodat je een sausje krijgt. Gehaktballetjes erdoor, rijst koken en hup maaltijd klaar 😉 Of je roerbakt gehakt met de roerbakgroente, tortilla's afbakken, vullen met mengsel en crème fraiche evt Chili saus en je hebt een maaltijd Ook hier niet zo creatief vandaag. Wij eten gevulde paprika...
Ik heb wel zin in bruine bonen met rijst.... Gehakt rul bakken, knoflook paprika en ui erbij, groene kruiden erbij, dan de bruine bonen. Intussen rijst koken. Als je geen bruine bonen hebt, zou ik voornoemd mengsel in een tortilla doen en daar wat creme fraiche op doen. Ook lekker als je wat geraspte kaas op de tortilla's doet voor je ze warm maakt.
Ik zou de gehakt rul bakken, champignon, paprika en ui erdoor. Rijst los serveren. Als je nog ananas hebt is hef lekker dit door de rijst heen te bakken. Wij eten wel vaker afgeleide van bovenstaande. Bedenk er een leuke naam voor en de kinderen vinden het vast lekker. Wij eten dan altijd 'prutje', klinkt niet smakelijk maar altijd interessant wat dat dan is. Als je nog chilisaus in huis hebt is dit heel lekker met crème fraiche als sausje. Koud serveren!
Wat voor boontjes zijn het? Ik zou tortilla's maken. Skip de chinese roerbakmix, spekjes, kruidenboter en de rijst. Gewoon gehakt rullen met ui en knoflook en paprika en chilipeper (beeje pittig mag wel). Paprika en champignons mee bakken, blikje tom.puree (heb je dat?), beetje water en de boontjes (als het sperzieboontjes zijn even voorkoken). Tortilla's warm maken, besmeren met creme fraiche, gehaktmengsel erop, kaas eroverheen en smullen maar!!
Klinkt ook lekker zogelukkig.. Heb er maar mexicaanse tortilla's van gemaakt, wel lekker met rijst en die kruidenboter er doorheen als sausje ... Eet smakelijk allemaal.