Bovenstaande heb ik namelijk 1,5wk geleden doorgemaakt. Nu zit ik al die tijd al thuis, heb ik eindelijk sinds gister een brace (blijkt dit dus de verkeerde te zijn) de juiste komt over 10dgn pas:x. Nu zit er nog steeds vocht in mijn knie en voelt hij zeer instabiel aan. Korti ik zie me zelf niet zomaar 1,2,3, weer dansen en springen . Wie heeft er ervaring en wil die met mijn delen? (Ik heb het op mijn 12de ook al eens gehad gehad helaas)
Schoonzus heeft het nog steeds. Is uiteindelijk geopereerd in de Sint Maarten kliniek maar dat heeft niet afdoende gewerkt. Maar bij haar schiet hij bij elke beweging er naast. Ze zit alleen niet op dit forum.
Helaas al heel vaak gehad... Waar normaal de knieschijf in een holletje ligt zeg maar, is dat aan de buitenkant van mijn benen gewoon vlak. De eerste keren ben ik echt wel weken uit de roulatie geweest. Het enige wat heft geholpen is heel veel fysio om de spieren waaraan de knieschijf vast zit goed te trainen, zodat die echt die knieschijf op zijn plek houden. Verder heel goed letten op het recht buigen van de knie. Ondertussen doe ik alles weer maar het blijft een zwakke plek. En door dat afgesleten bot komt het toch minimaal 2x per jaar voor, maar doordat nu alles al een beetje uitgerekt is enzo heb ik er nu hooguit 2 dagen last van
P en F had jij ook nog vocht in die knie 1,5 week kater? Ik heb vandaag dus voor het eerst met die foute brace 'gelopen' incl krukken en nu dus meteen weer meer vocht en hij voelt wat warmer.. Hoort dit erbij? En een Ellende is het he? Jeej 2x per jaar brrrr
De eerste keer heb ik er echt 6 weken wel mee gezeten en idd pas met een goede brace dat het vocht wegging...
Pfff dat duurt nog 10dagen.. Echt alles zit tegen hier helaas, en dan is nog niet zeker of mijn banden intact zijn. Wel röntgen gemaakt maar geen mri. Heel handig dit als mama van een 2jarige.. Heb je die 6weken ook met krukken erbij gelopen? En hoe lang had je fysio nodig? Sorry voor mijn vragen bom
Hier ongeveer 10 keer mn knieschijf uit de kom gehad. Bij de 10de keer kwam ik pas in het ziekenhuis terecht. Zo zegt die verpleegkundige dan weet je zeker wel wat er nu gaat gebeuren. Ik zeg nee niet echt want de vorige keren heb ik gewoon de boel gekoeld, ingezwachteld en een paar weken met krukken gelopen.... Die laatste keer had mn zus me in de auto gesleept en naar de ehbo gebracht) Bleek dus dat al die andere keren mn hele been in gegipst had moeten worden... Dat hebben ze dus toen gedaan, van mn lies tot mn enkel. Daarna naar de sint maartens kliniek geweest voor operatie, daar hebben ze de pees over mn knieschijf verzet zodat die mn knieschijf tegen zou houden. en sindsdien is het nooit meer gebeurd
Over gips heb ik ze niet gehoord. Wel die brace die dus rust moet gaan geven. Zal zelfde uitwerking hebben vermoed ik.. Operatie is wel over gesproken maar niet voor nu. Mocht het vaker gebeuren (en die kans is 50% begreep ik) dan dus wel. Maar goed ik heb die brace dus pas 3weken na de luxatie dus mijn herstel duurt zo wel heel lang. Hoe ervaar de jij de ok zelf? Fijn dat het nu nooit meer voorkomt!
ik heb het helaas al heel vaak meegemaakt. als kind werd ik altijd in het gips gezet. het was zelfs zo erg dat ik vrijdag uit het gips kwam en zondag al weer terug in het gips zat. ook zat ik vaak met 2 benen of zelfs 2 benen en 2 armen in gips. het instabiele gevoel zal nog wel even aanhouden. heb je ook fysio? nu heb ik dagelijks nog wel subluxaties aan meerdere gewrichten. hele luxaties heb ik gelukkig niet dagelijks meer. ben wel grotendeels rolstoelgebonden door de subluxaties aan mijn knieen
Jeej en dan mopper ik al.. Lijkt me echt verschrikkelijk zoals jij het elke keer hebt! Komt het bij jou ergens door of heb je pech? Is er bij jou geen operatie besproken? Ik start met fysio na 6wkn brace dragen. Hoop dat dat gammele gevoel dan weg gaat. Nu nog erg veel vocht wat lopen ook vervelend maakt.