Iemand kennis van Cito uitslagen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door twinkle star, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vandaag de uitslag van de Cito entreetoets gehad. Hierbij krijg je geen advies maar een percentage goed gemaakte vragen per onderdeel. Heeft iemand een idee welke niveaus er er bij welk percentage horen?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij houden grofweg de volgende verdeling aan;

8 - 20 VMBO basisberoeps
    17 - 37 VMBO kaderberoeps
    27 - 59 VMBO GL / TL
    51 - 92 HAVO
    87 - 100 VWO

Houd wel in gedachte dat dit maar een grove voorspelling is van het cito-advies! Het schooladvies kan nog afwijken! De rapportpunten, werkhouding en motivatie van je kind spelen ook een grote rol. Bovendien wordt nog gekeken naar de uitslagen van cito LoVS (al die citotoetsen die je kind andere jaren ook al heeft gemaakt.)

HEt is trouwens geen percentage van het aantal goede antwoorden, maa een percentielscore. Hiermee wordt jouw kind vergeleken met de andere leerlingen die deze toets gemaakt hebben.
    Een percentielscore van bijvoorbeeld 60 betekent dat 60% van de kinderen evenveel of meer fouten hadden dat jouw kind. Dus 40% had minder fouten.
    Als je een percentielscore hebt van 100%, hoor dus bij de allerbesten. Niemand heeft het dan beter gedaan dan jij.

3. twinkle star

Bedankt voor je reactie! Ik kon er echt niks over vinden op internet. Dan is het leuk al die cijfertjes te zien en te zien dat hij het goed gemaakt heeft maar verder kun je er vrij weinig mee ahhahaha

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Perfecte uitleg!

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wij krijgen morgen de uitslag van onze zoon....spannend!

6. twinkle star

Ja hè?! Vond ik ook. Zijn gewone citotoetsen waren altijd heel goed maarja....hier lag toch wat extra druk op dus was heel benieuwd wat de uitslag was.

7. twinkle star

Wat ik me nu bedenk is dat de percentielscore eigenlijk ook niet echt iets zegt. Onze uitslagen waren vorige week al bij de school naast de onze afgegeven terwijl andere scholen hier in de omgeving die week nog cito toetsen hadden. Als nog niet alles binnen is krijg je naar mijn idee een beetje vertekend beeld.

Deel Deze Pagina